Palsay

Add friend
Sign in to Goodreads to learn more about Palsay.

https://www.goodreads.com/Palsay

Dunia Anna
Palsay is currently reading
bookshelves: currently-reading
Rate this book
Clear rating

 
Bossypants
Palsay is currently reading
bookshelves: currently-reading
Rate this book
Clear rating

 
Dunia Maya Mister...
Rate this book
Clear rating

progress: 
 
  (page 168 of 420)
"makin ke sini makin ngerasa kalo si tokoh utama mulai meracau....
yah namanya juga surat...isinya ya racauan penulisnya yakk...hehehe"
Jul 06, 2017 10:53PM

 

Palsay’s Recent Updates

Palsay is now friends with Lia Rachmalia
Palsay rated a book liked it
Aib Dan Martabat by Dag Solstad
Rate this book
Clear rating
Thanking Roos untuk buku ini...

udah panjang lebar penulisnya bernarasi, dari a sampe z, bahkan ibaratnya sempet ke luar angkasa segala...masa yang kepikiran di otak gw cuman kalimat "istrinya yang menggendut"...
halahh...

yaampun payah banget palsay in
...more
Palsay and 20 other people liked Biondy's review of Five Minutes Left:
Five Minutes Left by Hilda Nur
"Five Minutes Left bercerita tentang Quinza, seorang gadis SMA yang memiliki hubungan tidak biasa dengan salah seorang temannya yang bernama Hans. Sebuah peristiwa membuat Quinza mendapatkan posisi sebagai seorang helper bagi Hans dan teman-temanny..." Read more of this review »
Five Minutes Left by Hilda Nur
" sejujurnya, gw suka banget sama covernya...tadinya kirain itu gambar anak ayam, eh ga taunya jam beker...

*pasang kaca mata plus*
"
Palsay made a comment on her review of Layla and Majnun
Layla and Majnun by Nizami Ganjavi
" Afkham wrote: "The Original book is not a novel but it is poetry so one of its charms is an old tale told in more than 4700 verses of poem!"

awesome...
...more "
Palsay finished reading
The Cuckoo's Calling by Robert Galbraith
Rate this book
Clear rating
Cecilia dan Malaikat Ariel by Jostein Gaarder
" btw buku ini ga tau ke mana nih...pas pindahan aku sempet nyari2 sampe puyeng....
jangan2 masih ada di Jimmy ya?? hahaha
"
Palsay rated a book it was ok
Bite-Sized Magic by Kathryn Littlewood
Rate this book
Clear rating
oke, sampe buku yang ketiga kesan yang ditinggalkan masih ok-ok aja, ngga ada perasaan yang seperti terbawa dalam petualangannya macam membaca buku, katakanlah, Lima Sekawan, Harpot atau Barty. Ga tau apa yang kurang, tapi rasanya ada yang kurang aja ...more
Palsay rated a book it was amazing
A Monster Calls by Patrick Ness
Rate this book
Clear rating
This review has been hidden because it contains spoilers. To view it, click here.
Palsay rated a book it was ok
Bite-Sized Magic by Kathryn Littlewood
Rate this book
Clear rating
oke, sampe buku yang ketiga kesan yang ditinggalkan masih ok-ok aja, ngga ada perasaan yang seperti terbawa dalam petualangannya macam membaca buku, katakanlah, Lima Sekawan, Harpot atau Barty. Ga tau apa yang kurang, tapi rasanya ada yang kurang aja ...more
More of Palsay's books…
Wolfgang Amadeus Mozart
“Neither a lofty degree of intelligence nor imagination nor both together go to the making of genius. Love, love, love, that is the soul of genius.”
Wolfgang Amadeus Mozart

Paulo Coelho
“Tell your heart that the fear of suffering is worse than the suffering itself. And that no heart has ever suffered when it goes in search of its dreams, because every second of the search is a second's encounter with God and with eternity.”
Paulo Coelho, The Alchemist

Mahatma Gandhi
“God has no religion.”
Mahatma Gandhi

Paulo Coelho
“And, when you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it.”
Paulo Coelho, The Alchemist

Avianti Armand
“aku mencintaimu.
dan itu ternyata menyakitkan.
kamu tidak tahu betapa setiap kali kamu berpaling, aku sangat menderita.
aku seperti orang yang sedang menoreh nadi dan meneteskan darah perlahan-lahan.
semakin lama aku jadi semakin lemah hingga darah habis terkuras.
karena itu aku pergi…
aku harus menjauh darimu.”
Avianti Armand, Negeri Para Peri

Story (Romance)
1 chapters   —   updated Dec 27, 2011 07:33PM
Description: 100 kata
poem (Poetry)
2 chapters   —   updated May 13, 2011 12:34PM
Description: Tulas tulis
writing (Literature & Fiction)
1 chapters   —   updated Apr 05, 2010 11:37PM
Description: psycho
SEA WORLD (Nonfiction)
1 chapters   —   updated Mar 29, 2010 04:35PM
Description: diary
PALMERAH (Literature & Fiction)
2 chapters   —   updated Mar 29, 2010 04:35PM
Description: Short Story
More of Palsay’s writing…
345 Goodreads Indonesia — 21469 members — last activity 3 hours, 45 min ago
Goodreads Indonesia dibentuk tanggal 7 Juni 2007 oleh Femmy Syahrani dan ditujukan untuk para pembaca buku berbahasa Indonesia yang ingin mendiskusika ...more
5559 Jakarta's Bookworms — 1132 members — last activity Aug 10, 2017 09:36PM
Jakarta's Bookworms adalah sebuah klub buku bagi warga Jakarta yang suka membaca. Berdiri 25 September 2000 di milis, klub ini masih bertahan sampai s ...more
16141 sushi romance lovers — 37 members — last activity Nov 25, 2016 03:44PM
sushi lovers, pembaca buku ringan yang baca buku untuk dinikmati dan dihibur, tidak menganggap baca buku romantis itu 'taboo' tapi tetap realis, ngga ...more
30745 Komunitas Coretan "Indonesia Goodreads" — 1292 members — last activity May 25, 2018 09:26PM
tempat kumpulnya para penulis entah cerpenis, novelis, penyair, penulis skenario, satrawan, siapapun yang hobi menulis baik fiksi mauun non fiksi. men ...more
2897 Q&A with Paulo Coelho — 1023 members — last activity Nov 30, 2016 11:53AM
Goodreads Author Paulo Coelho will be available February 15 - 29, 2008 to answer questions. MESSAGE FROM THE AUTHOR: Dear readers, it's a pleasure mee ...more
More of Palsay’s groups…
See your year in books badge
Amal
147 books | 28 friends

Stella_bee
1,836 books | 446 friends

Mery
1,502 books | 643 friends

ucha
371 books | 226 friends

Silvana
1,729 books | 380 friends

Femmy
1,519 books | 383 friends

Nay
Nay
732 books | 820 friends

Tezar Y...
2,275 books | 1,532 friends

More friends…
Bumi Manusia by Pramoedya Ananta ToerRonggeng Dukuh Paruk by Ahmad TohariHabis Gelap Terbitlah Terang by Raden Adjeng KartiniSalah Asuhan by Abdoel MoeisOlenka by Budi Darma
Buku Indonesia Sepanjang Masa
505 books — 1,818 voters
Od Magic by Patricia A. McKillip
Best Book Cover Art
6,365 books — 5,732 voters

More…

Quizzes and Trivia

questions answered:
42 (0.0%)

correct:
25 (59.5%)

skipped:
31 (42.5%)

371566 out of 2408118

streak:
1

best streak:
3

questions added:
0



Polls voted on by Palsay

Lists liked by Palsay