گاهی، به شکلی ناگهانی، تب یک کتاب بالا می‌گیرد و همه در مورد آن کتاب حرف می‌زنند. اما وقتی کسی تحت تاثیر این تبلیغات، سراغ این کتاب‌ها می‌رود هیچ، از دلیل محبوبیت و معروفیت آن‌ها سردرنمی‌آورد.
لطفاً کتاب‌هایی را اضافه کنید که حداقل در یک دوره‌ی زمانی، مشهور و محبوب بوده‌اند.
1

by
3.92 avg rating — 3,617,211 ratings
Rate this book
Clear rating
2

by
3.74 avg rating — 537,267 ratings
Rate this book
Clear rating
3

by
2.73 avg rating — 5,313 ratings
Rate this book
Clear rating
4

by
2.87 avg rating — 5,477 ratings
Rate this book
Clear rating
5

by
3.11 avg rating — 9,246 ratings
Rate this book
Clear rating
6

by
3.14 avg rating — 7,234 ratings
Rate this book
Clear rating
7

by
4.11 avg rating — 207,336 ratings
Rate this book
Clear rating
8

by
3.87 avg rating — 513,959 ratings
Rate this book
Clear rating
9

by
3.68 avg rating — 7,364,690 ratings
Rate this book
Clear rating
10

by
2.57 avg rating — 1,421 ratings
Rate this book
Clear rating
11

by
3.67 avg rating — 2,882,668 ratings
Rate this book
Clear rating
12

by
2.82 avg rating — 2,606 ratings
Rate this book
Clear rating
13

by
3.75 avg rating — 5,235 ratings
Rate this book
Clear rating
14

by
3.65 avg rating — 15,343 ratings
Rate this book
Clear rating
15

by
4.18 avg rating — 343,445 ratings
Rate this book
Clear rating
16

by
4.26 avg rating — 1,814,041 ratings
Rate this book
Clear rating
17

by
2.73 avg rating — 4,111 ratings
Rate this book
Clear rating
18

by
2.99 avg rating — 3,740 ratings
Rate this book
Clear rating
19

by
3.89 avg rating — 300,616 ratings
Rate this book
Clear rating
20

by
3.93 avg rating — 32,378 ratings
Rate this book
Clear rating
21

by
3.64 avg rating — 6,215 ratings
Rate this book
Clear rating
22

by
3.49 avg rating — 1,956 ratings
Rate this book
Clear rating
23

by
3.86 avg rating — 274,558 ratings
Rate this book
Clear rating
24

by
3.95 avg rating — 35,277 ratings
Rate this book
Clear rating
25

by
4.12 avg rating — 1,116,197 ratings
Rate this book
Clear rating
26

by
4.03 avg rating — 180,582 ratings
Rate this book
Clear rating
27

by
3.50 avg rating — 13,921 ratings
Rate this book
Clear rating
28

by
4.62 avg rating — 4,140,841 ratings
Rate this book
Clear rating
29

by
4.33 avg rating — 2,511,157 ratings
Rate this book
Clear rating
30

by
3.80 avg rating — 2,911 ratings
Rate this book
Clear rating
31

by
3.70 avg rating — 1,346 ratings
Rate this book
Clear rating
32

by
4.12 avg rating — 554,968 ratings
Rate this book
Clear rating
33

by
2.95 avg rating — 147 ratings
Rate this book
Clear rating
34

by
4.03 avg rating — 1,430,787 ratings
Rate this book
Clear rating
35

by
3.65 avg rating — 1,880 ratings
Rate this book
Clear rating
36

by
4.36 avg rating — 3,522,462 ratings
Rate this book
Clear rating
37

by
3.76 avg rating — 16,836 ratings
Rate this book
Clear rating
38

by
3.86 avg rating — 8,675 ratings
Rate this book
Clear rating
39

by
2.93 avg rating — 1,231 ratings
Rate this book
Clear rating
40

by
3.28 avg rating — 1,132 ratings
Rate this book
Clear rating
41

by
3.23 avg rating — 1,221 ratings
Rate this book
Clear rating
42

by
3.77 avg rating — 8,328 ratings
Rate this book
Clear rating
43

by
3.06 avg rating — 561 ratings
Rate this book
Clear rating
44

by
4.02 avg rating — 319,293 ratings
Rate this book
Clear rating
45

by
3.53 avg rating — 17,832 ratings
Rate this book
Clear rating
45

by
3.51 avg rating — 914 ratings
Rate this book
Clear rating
47

by
3.94 avg rating — 123,528 ratings
Rate this book
Clear rating
48

by
4.14 avg rating — 24,644 ratings
Rate this book
Clear rating
49

by
3.55 avg rating — 518 ratings
Rate this book
Clear rating
50

by
3.01 avg rating — 875 ratings
Rate this book
Clear rating
51

by
4.26 avg rating — 6,946,313 ratings
Rate this book
Clear rating
52

by
3.57 avg rating — 273,794 ratings
Rate this book
Clear rating
53

by
3.85 avg rating — 103,770 ratings
Rate this book
Clear rating
54

by
4.20 avg rating — 5,541,433 ratings
Rate this book
Clear rating
55

by
3.63 avg rating — 3,875 ratings
Rate this book
Clear rating
56

by
3.98 avg rating — 4,313 ratings
Rate this book
Clear rating
57

by
3.19 avg rating — 5,233 ratings
Rate this book
Clear rating
58

by
3.82 avg rating — 305,504 ratings
Rate this book
Clear rating
59

by
4.17 avg rating — 2,482,933 ratings
Rate this book
Clear rating
60

by
3.37 avg rating — 926 ratings
Rate this book
Clear rating
61

by
4.15 avg rating — 85,980 ratings
Rate this book
Clear rating
62

by
4.11 avg rating — 235,552 ratings
Rate this book
Clear rating
63

by
2.92 avg rating — 97 ratings
Rate this book
Clear rating
63

by
4.20 avg rating — 12,816 ratings
Rate this book
Clear rating
65

by
3.67 avg rating — 69,190 ratings
Rate this book
Clear rating
65

by
3.92 avg rating — 775 ratings
Rate this book
Clear rating
67

by
3.74 avg rating — 244,418 ratings
Rate this book
Clear rating
68

by
3.57 avg rating — 109,985 ratings
Rate this book
Clear rating
69

by
4.16 avg rating — 1,850,392 ratings
Rate this book
Clear rating
70

by
3.81 avg rating — 2,415 ratings
Rate this book
Clear rating
71

by
2.48 avg rating — 1,529 ratings
Rate this book
Clear rating
72

by
2.97 avg rating — 1,507 ratings
Rate this book
Clear rating
73

by
3.44 avg rating — 1,802 ratings
Rate this book
Clear rating
74

by
4.07 avg rating — 369,617 ratings
Rate this book
Clear rating
74

by
3.70 avg rating — 4,054 ratings
Rate this book
Clear rating
76

by
3.02 avg rating — 43 ratings
Rate this book
Clear rating
77

by
2.68 avg rating — 114 ratings
Rate this book
Clear rating
78

by
4.28 avg rating — 427,818 ratings
Rate this book
Clear rating
78

by
3.47 avg rating — 312 ratings
Rate this book
Clear rating
78

by
4.47 avg rating — 11,515,545 ratings
Rate this book
Clear rating
81

by
3.97 avg rating — 26,633 ratings
Rate this book
Clear rating
82

by
3.57 avg rating — 1,953 ratings
Rate this book
Clear rating
82

by
3.72 avg rating — 899 ratings
Rate this book
Clear rating
84

by
3.99 avg rating — 425,071 ratings
Rate this book
Clear rating
84

by
4.08 avg rating — 18,637 ratings
Rate this book
Clear rating
84

by
3.62 avg rating — 2,142,183 ratings
Rate this book
Clear rating
87

by
3.74 avg rating — 2,006,138 ratings
Rate this book
Clear rating
87

by
3.02 avg rating — 2,581 ratings
Rate this book
Clear rating
89

by
2.61 avg rating — 628 ratings
Rate this book
Clear rating
90

by
3.76 avg rating — 1,884,884 ratings
Rate this book
Clear rating
91

by
3.46 avg rating — 478 ratings
Rate this book
Clear rating
92

by
3.54 avg rating — 70,458 ratings
Rate this book
Clear rating
92

by
4.15 avg rating — 3,475,027 ratings
Rate this book
Clear rating
92

by
3.68 avg rating — 6,394 ratings
Rate this book
Clear rating
95

by
3.62 avg rating — 74,937 ratings
Rate this book
Clear rating
96

by
3.26 avg rating — 1,235 ratings
Rate this book
Clear rating
97

by
3.77 avg rating — 59,197 ratings
Rate this book
Clear rating
98

by
1.63 avg rating — 27 ratings
Rate this book
Clear rating
99

by
3.85 avg rating — 957 ratings
Rate this book
Clear rating
100

by
3.83 avg rating — 10,460 ratings
Rate this book
Clear rating
214 books · 288 voters · list created May 21st, 2014 by Taha Rabbani (votes) .
Tags: فارسی
44 likes · 
Lists are re-scored approximately every 5 minutes.


Taha 390 books
129 friends
Narges 1931 books
425 friends
معصومه 3840 books
263 friends
Mitra 747 books
169 friends
Bahar 558 books
181 friends
Setayesh 895 books
479 friends
Nadi 2536 books
434 friends
Farzaneh 273 books
70 friends

More voters…


Comments Showing 1-50 of 89 (89 new)


message 1: by Farzaneh (new)

Farzaneh منظورت اینه که بیشتر از ارزش ادبی که دارن بهشون توجه شده یا صرفا توجه زیادی که بهشون شده در زمان خودشون منظورت هست؟


message 2: by Taha (new)

Taha Rabbani Farzaneh wrote: "منظورت اینه که بیشتر از ارزش ادبی که دارن بهشون توجه شده یا صرفا توجه زیادی که بهشون شده در زمان خودشون منظورت هست؟"

منظورم اولیه به نظرم. یه کتاب یهو گل می‌کنه و همه در موردش حرف می‌زنن و ما هم تحت تأثیر این جو می‌خونیمش امّا بعد از خوندنش هر چی فکر می‌کنیم که چرا این کتاب انقدر گل کرده متوجه نمی‌شیم که چرا.


message 3: by Farzaneh (new)

Farzaneh Taha wrote: "Farzaneh wrote: "منظورت اینه که بیشتر از ارزش ادبی که دارن بهشون توجه شده یا صرفا توجه زیادی که بهشون شده در زمان خودشون منظورت هست؟"

منظورم اولیه به نظرم. یه کتاب یهو گل می‌کنه و همه در موردش حرف..."


آها،ممنون. هرچند درباره چندتا از کتابایی که توی لیست هست چنین نظری ندارم ;)


message 4: by Taha (new)

Taha Rabbani من هم لزوماً با اومدن اسم همه‌ی این کتاب‌ها توی این لیست موافقتی ندارم. من به هفت تا از این دوازده تا کتاب (فعلاً) رای داده‌ام.
بعضی را نخوانده‌ام، بعضی را موافق نیستم توی این لیست باشند و مهم‌تر از همه بعضی از این کتاب‌ها آن قدر هم معروف نبوده‌اند که حالا بخواهیم بگیم «الکی معروف» شده‌اند.

آراء زیاد کافه‌پیانو هم به نظرم سیاسیه. من هم از این کتاب خوشم نمیاد ولی قبل از سال 88 متوجه این موضوع شده بودم، نه بعدش :)


message 5: by Belhor (new)

Belhor Crowley به نظر من زنان کوچک هم باید تو این لیست باشه. به علاوه ی pride and prejudice :/


message 6: by Parisa (new)

Parisa Bookworm البته یک سری از این ها کاملا سلیقه ای
شاید یک سری ا بعضی ها عاشقشون باشند اما بقیه نه
به نظر من کوری الکی معروف نیست
کتاب خوبیه به نظرم


message 7: by Belhor (new)

Belhor Crowley Parisa wrote: "البته یک سری از این ها کاملا سلیقه ای
شاید یک سری ا بعضی ها عاشقشون باشند اما بقیه نه
به نظر من کوری الکی معروف نیست
کتاب خوبیه به نظرم"


دقیقا سلیقه ای هست. من مثلا از کوری خوشم نیومد


message 8: by Parisa (new)

Parisa Bookworm یه سری کتابای این لیست رو نخوندم اصلا
اونایی هم که خوندم به نظرم خوب هستند
اما مثلا خوب من از کتاب بلندی های بادگیر اصلا خوشم نیومد با اینکه یکی از کتابای کلاسیک بزرگ
یا مثلا دراکولا که بیشتر شبیه داستان عشقی بودتا ترسناک و یا هیجان انگیز و چیزای دیگه
بعد در این بین به این دلیل که ما اکثرا کتن اصلی را نمیخونیم ترجمه تاثیر زیادی میذاره این وسط


message 9: by Parisa (new)

Parisa Bookworm الان مثلا توآیلایت یه کتاب تینیجری است
مسلم که طرفدارای کتابای جدی از اون اصلا خوششون نمیاد
اگه اینجوری بگیم
تمام آثار معروف قابل اضافه شدن به این لیست هستند :D


message 10: by Belhor (new)

Belhor Crowley من خودم اصلا به سبک و دسته بندی های ادبی کاری ندارم. به نظرم هر کتابی توی هر موضوعی میتونه یه چیزی به آدم یاد بده اگر خوب نوشته شده باشه و اگر نویسنده اش به اندازه ی کافی حرف برای گفتن داشته باشه. مثلا حتی توایلایت هم میتونست کتاب قشنگی باشه ولی نیست. مثلا کتاب من، شیطان خیلی خراب شده بود به خاطر اینکه درک نویسنده از شیطان به نظر من سر و ته و سطحی بود. یه مثلا اگر چندتا پارامتر رو از کتاب 1984 بگیری کتاب خیلی مسخره ای میشه


message 11: by Taha (last edited Jul 14, 2014 02:12PM) (new)

Taha Rabbani Saman wrote: "به نظر من زنان کوچک هم باید تو این لیست باشه. به علاوه ی pride and prejudice :/"

قاعدتاً کتاب‌هایی که کلاسیک شده‌اند نباید توی این لیست بیان. بد اومدن شخصی با الکی معروف بودن یک کمی فرق داره. هر چند شاید نشه توی دیدگاه شخصی مرز دقیقی بینش کشید.
با این حال اگر این را بپذیریم که کتاب‌های کلاسیک توی این لیست نباشن آراء شاید قاعده‌مندتر بشن


message 12: by Belhor (new)

Belhor Crowley Taha wrote: "Saman wrote: "به نظر من زنان کوچک هم باید تو این لیست باشه. به علاوه ی pride and prejudice :/"

قاعدتاً کتاب‌هایی که کلاسیک شده‌اند نباید توی این لیست بیان. بد اومدن شخصی با الکی معروف بودن یک کمی..."


خوب نگاهمون فرق میکنه. ولی به هر حال منم اونها رو اضافه نکردم به لیست و قبول میکنم که کتاب های کلاسیک توی لیست نباشند.


message 13: by Mohammad (new)

Mohammad ایکاش دوستان هرکتابی رو که اضافه میکنن تو قسمت نظرات دلیلش رو هم بگن
تنهایی پر هیاهو ، صد سال تنهایی،مرشد و مارگریتا ، هبوط در کویر ، کوری و امثالهم واقعا هرکس از دوستان رای دادن حتما نظرشون رو مرقوم بفرمایند


message 14: by Taha (new)

Taha Rabbani Mohammad wrote: "ایکاش دوستان هرکتابی رو که اضافه میکنن تو قسمت نظرات دلیلش رو هم بگن
تنهایی پر هیاهو ، صد سال تنهایی،مرشد و مارگریتا ، هبوط در کویر ، کوری و امثالهم واقعا هرکس از دوستان رای دادن حتما نظرشون رو مرق..."


امکان این هست که هر کسی نظر خودش رو اضافه بکنه. البته همه‌ی نظرات را یکجا نمی‌تونید ببینید و نظرات هر کاربر را جداگانه می‌بینید. مثلاً خانم فرشته که به کتاب صد سال تنهایی رای داده‌اند اینجا دلیلش رو نوشته‌اند
https://www.goodreads.com/list/user_v...


message 15: by Belhor (new)

Belhor Crowley Mohammad wrote: "ایکاش دوستان هرکتابی رو که اضافه میکنن تو قسمت نظرات دلیلش رو هم بگن
تنهایی پر هیاهو ، صد سال تنهایی،مرشد و مارگریتا ، هبوط در کویر ، کوری و امثالهم واقعا هرکس از دوستان رای دادن حتما نظرشون رو مرق..."


بسیار عالی. بنده در نظر داشتم دلایل خودم رو بنویسم ولی فکر کردم نیازی نیست. همین کار رو میکنم.


message 16: by Mahshid (new)

Mahshid کتاب هایی که تو این لیست هستند همشون سلیقه شخصی افراداند. یکسری از کتاب ها واقعا نباید تو این لیست باشند. اگرهم هستند باید یک دلیل منطقی برای افزودنشون به لیست آورده بشه.


message 17: by Taha (new)

Taha Rabbani Elham wrote: "Nima wrote: "سلیقه منم تحمل دیدن کوری رو تو این لیست نداره! البته نظر شخصیشه"

+صد سال تنهایی

بابا انصافتون کجا رفته..این دو تا کتاب نوبل گرفتند..."


البته به کتاب نوبل نمی‌دن، یعنی نمی‌گن به خاطر فلان کتاب به فلان نویسنده جایزه می‌دیم. کلاً به یه نویسنده بابت تمام کارهایی که کرده جایزه می‌دن. برخلاف جایزه‌ی پولیتزر که به یک اثر خاص جایزه می‌دن.


message 18: by Mohammad (last edited Jul 15, 2014 01:55PM) (new)

Mohammad متاسفانه مشکلی هست به اسم تعدد ترجمه از یک کتاب :
کوری سه تا ترجمه
صد سال تنهایی چهار تا
کافکا در کرانه سه تا
صید قزل آلا دو تا
واقعا بعضی اوقات دوستان حق دارن ، یک اثر بین المللی رو به عنوان یک الکی معروف معرفی کنن
اینقدر که فرق هست بین دو ترجمه ، گاهی اوقات باعث نابودی اثر میشه.( چون فقط ناشر محترم میخواد پول دربیاره ، مثل کتابایی که همزمان ده نفر ترجمه میکنن ، هم فاتحه نویسنده وکتابش خونده میشه ، هم اعصاب خواننده از عدم یکنواختی در نوشتار )
مثال بارزش آخرین کتاب خالد حسینی که 25 تا ترجمه ازش موجوده و همچنین اثر دومش ( هزارخورشیدتابان) که بعضی از ترجمه ها 200 صفحه بود بعضی ها 500 صفحه
و یک عامل دیگه که به نظرم مهمتر از تعدد ترجمه س ، سانسوریه که ارشاد اعمال میکنه:
عشق سالهای وبا در اولین چاپ با چاپ جدید قابل مقایسه نیست.
صد سال تنهایی که چیزی ازش نمونده .
همچنین بار هستی که کلا سانسوره ، واسه همین یکدستی متن و موضوع توش خیلی به چشم نمیاد
و در بقیه کتابا ، تمام روابط زن و مرد شرعیه ، خارجیها به جای مشروب فقط آب میخورن و هیچگونه فعل حرامی مرتکب نمیشن ( مثال عامه پسند بوکفسکی که توش بوکفسکی یک جورایی مسلمون شده !!! )
لطفا اگر کتابی رو به عنوان الکی معروف معرفی کردن ، حتما مترجم و سال چاپش رو هم بنویسین ، چون بالاخره پیش زمینه از یک کتاب ( چه مثبت ، چه منفی ) کلا چیز خوشایندی نیست و دوستان را از خوندن بعضی از شاهکاری جهان مایوس میکنه


message 19: by Parisa (new)

Parisa Bookworm صدسال تنهایی سانسور داره؟ :(
من تازه کتابشو خریدم میخواستم بخونم
الان یعنی اینو نخونم برم اصلش را بخونم؟؟؟


message 20: by Belhor (new)

Belhor Crowley Parisa wrote: "صدسال تنهایی سانسور داره؟ :(
من تازه کتابشو خریدم میخواستم بخونم
الان یعنی اینو نخونم برم اصلش را بخونم؟؟؟"


مگه میشه اینا کتابی رو سانسور نکند؟ اگر دسترسی به اصل داری حتما اصل رو بخون


message 21: by Mohammad (new)

Mohammad با کتاب فروشی آشنا بودم که دوست مرحوم فرزانه بود
میگفت خود بهمن فرزانه یک فصل از کتاب رو از قبل از چاپ سانسور کرده ، به علت عدم سنخیت با فرهنگ ایرانی :)))
بنده خدا فقط نسخه پی دی افش رو که تو اینترنت بود تایید کرد که بهترین نسخه س


message 22: by Parisa (last edited Jul 16, 2014 01:43AM) (new)

Parisa Bookworm نسخه پی دی اف فارسی؟
من رفتم الان پی دی اف انگلیش پیدا کردم
گفتم اون را بخونم!


message 23: by Mahshid (new)

Mahshid اگر معیار انتخاب یک کتاب ترجمه اش باشه که اصلا عادلانه نیست.


message 24: by Mohammad (new)

Mohammad Parisa wrote: "نسخه پی دی اف فارسی؟
من رفتم الان پی دی اف انگلیش پیدا کردم
گفتم اون را بخونم!"

خیلی خیلی خوبه


message 25: by Lurker (new)

Lurker جدا از بحث تکنیکی و ادبیات مورد استفاده توی کتاب، این نظر سنجی شما صد در صد یه نظر سنجی بر اساس سلیقه س. کتاب هایی توی لیست هستن که به نظر خیلی ها واقعا کتاب های خوبی بوده ن و کتاب هایی نیستن که باز هم به نظر یه عده ای باید باشن! و این بخاطر برداشت ما از کتاب هاس

حتی از این فراتر می رم و می گم که لذتی که از کتاب می بریم نه فقط به سلیقه بلکه به حالت روحی ما هم ربط داره. مثلا خداحافظ گری کوپر رو یه بار خوندم و کتاب به شدت مزخرفی به نظرم اومد. ولی چند سال بعدش دوباره خوندم و بخاطر تغییری که کرده بودم شد یکی از بهترین کتاب های عمرم

برای همین فکر می کنم این نظر سنجی هیچ چیزی رو معلوم نمی کنه الا: تفاوت در سلیقه ها


message 26: by Parisa (new)

Parisa Bookworm Lurker wrote: "جدا از بحث تکنیکی و ادبیات مورد استفاده توی کتاب، این نظر سنجی شما صد در صد یه نظر سنجی بر اساس سلیقه س. کتاب هایی توی لیست هستن که به نظر خیلی ها واقعا کتاب های خوبی بوده ن و کتاب هایی نیستن که با..."

Big like!


message 27: by Taha (new)

Taha Rabbani مطلبی محتاج ویرایش، درباره‌ی چرایی رایم به کتاب کوری

http://book-n-mags.blog.ir/1393/04/28...


message 28: by Eli (new)

Eli یه سری ها کاملا لازم دارن "ضدِ ووت" شن.


message 29: by Seyed Pourya (new)

Seyed Pourya Salehi خدایی کوری کتاب بینظیریه و فکر نمی کنم بخاطر تب یا هرچیزی دیگه ای بهش توجه شده باشه


message 30: by Seyed Pourya (new)

Seyed Pourya Salehi تنهایی پر هیاهو فوق العاده ست. اینو من نمی گم، کوندرا هم به این اذعان کرده


message 31: by Seyed Pourya (new)

Seyed Pourya Salehi میرا رو نخوندم،اما قسمت هاییشو که توی اینترنت خوندم نوید از یه کتاب خوب میده


message 32: by ali (new)

ali rezaei ملانصرالدین دست گذاشت روی یه نقطه از زمین و گفت این جا مرکز دنیاست و اگه میتونید خلافش رو ثابت کنید.فکر کنم منطق دوستانی که این لیست رو دارن تهیه میکنن
کم شباهت به این داستان نباشه... ماشلا همه انقدر ادیب شدید که در هیبت نقد اشخاصی چون مارکز و هرابال و... بر اومدید


message 33: by Taha (new)

Taha Rabbani Al wrote: "ملانصرالدین دست گذاشت روی یه نقطه از زمین و گفت این جا مرکز دنیاست و اگه میتونید خلافش رو ثابت کنید.فکر کنم منطق دوستانی که این لیست رو دارن تهیه میکنن
کم شباهت به این داستان نباشه... ماشلا همه انق..."


البته داشتن استقلال شخصیت و روحیه‌ی انتقادی و همراه نشدن با جو غالب چیزی نیست که همه ازش بهره‌مند باشند. بیشترین استدلالاتی که در دفاع از کتاب‌های حاضر در این لیست دیدیم این‌ها بوده: «این کتاب خوبه»، «این کتاب نباید توی این لیست باشه»، «این کتاب برنده‌ی نوبل شده». هیچ نظری که نشانه‌ی فکر و تعمق شخصی درباره‌ی یکی از این کتاب‌ها باشه وجود نداره. البته انتقاد کار راحت‌تری است نسبت به تعریف و تمجید. به این خاطر که منتقد می‌داند از چه چیز کتاب خوشش نیامده امّا دوستدار کتاب شاید نتواند چیزی را که از آن خوشش آمده از کلیّت کتاب جدا بکند. با این حال بهتر است که دوستان به خودشان زحمت بدهند و کمی در مورد خوبی‌های کتابی که دوستش دارند تعمق کنند و حرف بزنند و ما را در نظراتشان شریک کنند و اگر حال این کار را ندارند حداقل به نظرات دیگرانی که در مورد کتاب‌ها فکرکرده حرف می‌زنند احترام بگذارند.


message 34: by Belhor (new)

Belhor Crowley Taha wrote: "Al wrote: "ملانصرالدین دست گذاشت روی یه نقطه از زمین و گفت این جا مرکز دنیاست و اگه میتونید خلافش رو ثابت کنید.فکر کنم منطق دوستانی که این لیست رو دارن تهیه میکنن
کم شباهت به این داستان نباشه... ما..."


مرسی Taha
دقیقا چیزی که توی ذهن من بود. من چند بار از دوستان پرسیدن به چه دلیلی میگند فلان کتاب خوب هست و واقعا هم دوست داشتم بدونم چه چیزی باعث این همه تمجید شده، ولی متاسفانه جوابی نگرفتم
من متوجه نمیشم چرا دوستان میگند نظر شخصی اهمیتی نداره. اتفاقا به نظر میرسه که اینجا دقیقا تنها چیزی که مهم هست نظر شخصی افراد باید باشه وگرنه اگر بر اساس تمجید ها و جوایز بخوایم نظر بدیم که دیگه دلیلی برای بودن این لیست ها نیست


message 35: by Taha (new)

Taha Rabbani Saman wrote: "Taha wrote: "Al wrote: "ملانصرالدین دست گذاشت روی یه نقطه از زمین و گفت این جا مرکز دنیاست و اگه میتونید خلافش رو ثابت کنید.فکر کنم منطق دوستانی که این لیست رو دارن تهیه میکنن
کم شباهت به این داستا..."


مخلصیم :)


message 36: by Forough (new)

Forough خب، همانطور که بعضی ها اشاره کردن این نظر سنجی جنبه احساسی دارد و فارغ از دید ادبیه،باز فکر میکنم با این اوصاف (یعنی فقط احساسی دیدن!) کار جالبیه، شاید بهتره بنویسم یه نظر خواهی عامیانه بر پایه احساسی خواندن است و خب مگه ماها چقدر حرفه ای می خوانیم؟! بهتر بنویسم چقدراز خواندنمون برای درک بیشتر و چقدرش برای لذت و چقدرش برای رهایی ازاندوه زندگی و...هزارن دلیل که ما رو میرسونه به خوندن.بهر حال بیاید سخت نگیرم و صرفا احساسی انتخاب کنیم البته با احساسی که همین حالا داریم!


message 37: by Arefeh.ps (new)

Arefeh.ps گندم و فکر کنم بقیه آثار مودب پور چون گندم بهترینش بود که خوندم...
قلعه حیوانات
دالان بهشت
زنان کوچک
شازده کوچولو


message 38: by Arefeh.ps (new)

Arefeh.ps Elham wrote: "Nima wrote: "سلیقه منم تحمل دیدن کوری رو تو این لیست نداره! البته نظر شخصیشه"

+صد سال تنهایی

بابا انصافتون کجا رفته..این دو تا کتاب نوبل گرفتند..."

منم دوسشون دارم تعجب میکنم چرا تو این لیست آورده شدن


message 39: by Amirreza (last edited Dec 28, 2014 08:47PM) (new)

Amirreza Piw اکثر کتابای غیر فارسی زبانی که تو لیست هستن هم نمرات خیلی بالایی دارن و هم جوایز زیادیو بردن. واقعا اومدن اسمشون اینجا نامردیه. شخصا به یه کتاب رای دادم فقط


message 40: by فؤاد (last edited Jan 09, 2015 02:23PM) (new)

فؤاد "همنوایی شبانه ارکستر چوبها" هم به نظرم باید اضافه بشه.


message 41: by Taha (new)

Taha Rabbani Mahdi wrote: ""همنوایی شبانه ارکستر چوبها" هم به نظرم باید اضافه بشه."

خودتون اضافه‌ش کنید. هر کسی به کتاب‌هایی که به نظر خودش الکی معروفه رای می‌ده


سیــــــاوش صد سال تنهایی که حیف وقت
واقعا مبتذل بود
ولی دوست داشتم دلیل بقیه رو هم درباره ش بدونم

من ِاو از امیرخانی هم بنظرم باید اضافه شه

ولی کافکا در کرانه از بهترین کتابهاست, موراکامیه عزیز...


message 43: by Tina (new)

Tina Nazari اگه کوری ، شازده کوچولو، بیگانه الکی مشهور شدن به نظرتون چه کتابی می تونه واقعن شایسته مشهور شدن باشه؟!!!همین طوری سلیقه ای نظر ندین راجع به کتابها لطفن!حالا شما اگه از یه سبک و سیاق دیگه خوشتون میاد و اون کتابی که مشهور شده تو یه سبک دیگه س دلیل نمی شه اون کتاب مبتذل باشه!
ضمنن فکر کنم صد سال تنهایی جزو کتاب های کلاسیک هست یعنی طبق
رای 3280 نفر از کاربران گودریدز کلاسیکه!
https://www.goodreads.com/book/show/3...


message 44: by Sara (new)

Sara Pahlevani دوستان بعضی جاها واقعا بی انصافی کردین! زنان کوچک جزو کتابای کلاسیکه که واقعا دوست داشتنیه! یا شازده کوچولو که تک تک دیالوگاش عالین! من او و کافه پیانو هم از نظر من جزو شاهکاران! گرچه تایپیک خوبیه و واقعا کتاب الکی معروف زیاد هست ولی خداییش مثلن دهکده ی حیوانات جزوشون نیست!
یه جوری نظر ندین که انگار واقعا نفهمیدین کتابو!


message 45: by Masoud (new)

Masoud Niazi آخه کیمیاگر چرا اینجاست ؟؟؟!!


message 46: by Masoud (new)

Masoud Niazi Pooyan wrote: "Tina wrote: "اگه کوری ، شازده کوچولو، بیگانه الکی مشهور شدن به نظرتون چه کتابی می تونه واقعن شایسته مشهور شدن باشه؟!!!همین طوری سلیقه ای نظر ندین راجع به کتابها لطفن!
حالا شما اگه از یه سبک و سیاق ..."



با شما کاملا موافقم


message 47: by Sima (new)

Sima تيتر بانمكيه ! كتابهاي الكي معروف
ولي به شدت جاي حرف و سواله. صدسال تنهايي! جدا از اونكه كسي ازش خوشش بياد يانه خودش به تنهايي باعث به وجود اومدن سبك و گونه جديدي شده واين چطوري ممكنه كه معروفيت الكي باشه؟
يا خدايا جين اير؟ اونم توي رده ٣٣. يعني اينكه كتابي حدودا ١٧٠ سال خونده بشه و معروف باشه الكيه؟
دوست دارم ليست كتابهاي واقعي معروف رو هم ببينم ؛)


message 48: by Behdad (last edited Aug 31, 2015 03:53AM) (new)

Behdad Ahmadi خیلی برام جالبه دلیل اضافه شدن صید قزل آلا در آمریکا به این لیست رو بدونم.

این کتاب از بهترین آثار براتیگانه و تاریخ و فرهنگ آمریکا رو به فانتزی ترین شکل روایت می کنه.
اگه کسی فرهنگ و تاریخ آمریکا رو حفظ نباشه، هیچ چیز از این کتاب متوجه نمیشه.

اینکه کتاب رو نفهمیدید و دیدگاه فانتزی براتیگان رو یه سری هذیون های بی معنی برداشت کردید، دلیل نمیشه به این لیست اضافه ش کنید.


message 49: by r (new)

r راستش من از دیدن همچینین لیستی در سایتی که تقریبا همه اعضاجز کتاب خوانهای جامعه هستند وعده ای کثیری نویسنده وشاعر ودوستدار کتاب در جمع دوستان از کشورهای مختلف هست تعجب کردم ..کتاب خواندن ونوشتن وشعر زاییده سلیقه /شخصیت /محیط اجتماعی /وعقاید ملی ومذهبی وفلسفی وحتی سن ومیزان تحصیلات وحتی قومیت فرد داره ..اینکه ما کتابی رو در لیست بد یا خوب یا بیخود معروف بودن قرار بدیم به نظرم اصلا یک کار درستی نیست ..کتابها حتی با توجه به زمان وتاریخ وشرایط خاص اجتماعی نویسنده وزمان انتشارشون به معروفیت رسیدن ..من فقط یک چیز میتونم بگم ..واین حرف من شعار من در طول سالها کتابخوانی من است ..هر کتابی ارزش یک بار خواندن رو داره ..پس با این جور لیست ها سعی نکینم کتابخوانی رو از خواندن حتی شده یک بار کتابی مردد کنیم ..شاید به نظر شما کتابی الکی معروف به نظر خواننده ای دیگر بهترین باشه وجمله ای از کتاب نگرش اونو نسبت به زندگی عوض کنه ..بگذاریم هرکسی بدون پیش داوری کتاب بخونه ونظر ما فقط برای خودمون در امر کتابخوانی مقدم باشه ..هرگز لیست ویا مجموعه خوب یا بدی رو به دیگران القا نکنیم ..


message 50: by Agir(آگِر) (new)

Agir(آگِر) Shahr wrote: "راستش من از دیدن همچینین لیستی در سایتی که تقمختلف هست تعجب کردم ..کتاب خواندن ونوشتن وشع..."

کاملا موافقم آبجی
با تک تک جملاتی که نوشتین
سپاس
:)


« previous 1
back to top