Diccionari per a ociosos Quotes
Diccionari per a ociosos
by
Joan Fuster385 ratings, 3.41 average rating, 37 reviews
Diccionari per a ociosos Quotes
Showing 1-5 of 5
“Defecte, originàriament, deuria voler dir tant com dèficit i només això: una mena o altra de dèficit. La idea de defecte és oposada i simètrica a la 1a idea d’excés: “pecar per defecte o per excés”. Resulta curiós, tanmateix, que, de tota manera, també la majoria dels excessos acostumin a rebre, en el llenguatge usual, la qualificació de defectes. Mancança i sobreabundància són, de vegades, i en termes contradictoris, equivalents.”
― Diccionari per a ociosos
― Diccionari per a ociosos
“La màxima difusió d'una idea o d'una moda coincideix amb el moment de la seva extinció.”
― Diccionari per a ociosos
― Diccionari per a ociosos
“És en aquest punt que entra en joc el sistema de preferències al·ludir per fer la distinció inicial. Perquè, donat que la lectura és un solaç [...], cada lector l'orientarà segons les seves necessitats morals o psicològiques. Els uns [...] tractaran de trobar en la literatura un suplement de somn; els altres, un suplement de vida.”
― Diccionari per a ociosos
― Diccionari per a ociosos
“És en aquest punt que entra en joc el sistema de preferències al·ludir per fer la distinció inicial. Perquè, donat que la lectura és un solaç [...], cada lector l'orientarà segons les seves necessitats morals o psicològiques. Els uns [...] tractaran de trobar en la literatura un suplement de somn; els altres, un suplement de vida,”
― Diccionari per a ociosos
― Diccionari per a ociosos
