Mars in Aries Quotes

Rate this book
Clear rating
Mars in Aries Mars in Aries by Alexander Lernet-Holenia
128 ratings, 3.66 average rating, 14 reviews
Mars in Aries Quotes Showing 1-5 of 5
“Without a doubt the sense of beauty does not lie determined in the concreteness of an individual beautiful thing or person. Rather its purpose is much more the enchantment of the soul, for there is nothing physical that is not made with the intent of affecting the soul, and there is no soul that does not intend to dazzle everything physical with its sensations.”
Alexander Lernet-Holenia, Mars in Aries
“Sleep: the moon still hasn't moved the width of a constellation since you were a girl. Since you have become a woman, the stars that stand above the halls of Palladios have not yet disappeared behind the domes of San Marco. But only since then has the world become the world.”
Alexander Lernet-Holenia, Mars in Aries
“Perlopiù solo ciò che è falso ha in sé un certo spirito. E' come se in questo modo gli uomini volessero esprimere la loro avversione per la realtà, che è assolutamente priva di fantasia... Anche lo scrittore più scadente è in grado di inventare delle storie che sono migliori della vita reale. Noi questa vita riusciamo a sopportarla soltanto perchè la viviamo in maniera del tutto irreale. Non c'è nulla di più squallido e desolante che finire macinati per davvero dalla mola della vita. Perchè si diventa esattamente come tutti gli altri.”
Alexander Lernet-Holenia, Mars in Aries
“Il cielo sopra la sua vettura era disseminato di un'enorme quantità di stelle, sembrava addirittura una polvere d'oro - l'oro che i conquistadores inviavano ai loro sovrani via mare - rovesciata da sacchetti di cuoio su un nero velluto spagnolo.”
Alexander Lernet-Holenia, Mars in Aries
“Quando si ama veramente qualcuno, disse lei, avesse anche perduto gli occhi, si riuscirebbe comunque a vederlo, e avesse anche perduto le braccia, si riuscirebbe comunque ad abbracciarlo.”
Alexander Lernet-Holenia, Mars in Aries
tags: amore