Blue Ticket Quotes

Rate this book
Clear rating
Blue Ticket Blue Ticket by Sophie Mackintosh
12,972 ratings, 3.21 average rating, 1,844 reviews
Open Preview
Blue Ticket Quotes Showing 1-6 of 6
“Having a child is both the most rational and irrational decision possible, in this world. This fucking awful, beautiful world, which I can't stop loving, though I have considered it, I have evaluated and counted the ways.”
Sophie Mackintosh, Blue Ticket
“All my life I’ve been told I can only be complete if I grow something inside of me and bring it into the world. Whereas you are whole and perfect as you are.”
Sophie Mackintosh, Blue Ticket
“I wondered if motherhood held such appeal for me because it was a masochism you couldn't ever let go of.”
Sophie Mackintosh, Blue Ticket
“Avevo due cervelli dentro di me, e due cuori, e il cervello del bebè e il cuore del bebè volevano prendere il sopravvento. Protendevano i loro tentacoli attraverso il mio sangue. Tutto era fatto di vetro. Era sempre stato così, solo che adesso percepivo la tremolante precarietà della vita, e la morte annidata al di sotto di tutto, dove non la si vedeva.”
Sophie Mackintosh, Blue Ticket
“La paura di essere esiliati è innata, disse lui. Ci conferma nell'idea di essere qualcosa d'altro, qualcosa di irredimibile, un sospetto che abbiamo sempre riguardo a noi stessi. Essere esiliati significa veder riconosciuta l'abiezione latente in noi.”
Sophie Mackintosh, Blue Ticket
“Era una cosa troppo bella per guardarla direttamente, perciò non mi concessi di guardarla. La lasciai stare. La lasciai esistere e basta.”
Sophie Mackintosh, Blue Ticket