e.c.h.a’s Profile

Sign in to Goodreads to learn more about e.c.h.a.

http://www.rezaecha.wordpress.com
http://www.goodreads.com/rezecha




e.c.h.a's Recent Updates

e.c.h.a made a comment in the group Goodreads Indonesiasastra Indonesia topic
"Di dekat bioskopnya,,,,ada di pojokan arah mau ke Teater Jakarta..setelah kafe bisokop pokoknya. Nanti kelihatan banget kok toko bukunya. "
e.c.h.a rated a book 4 of 5 stars
The Screaming Staircase - Undakan Menjerit by Jonathan Stroud
Rate this book
Clear rating
Jonathan Stroud.

Mau dikata apa lagi, kalau penulisnya seseorang bernama Jonathan Stroud. Penulis yang bisa membawa pembacanya masuk ke dalam ceritanya, merasakan detakan jantung tokohnya seakan kita hidup di ceritanya dan menjadi bagian dari ceritan...more
20351591
"Mamih....nggak deg-degan? hahahahaha "
e.c.h.a is finished with The Screaming Staircase - Undakan Menjerit: pfyuihhhh *lap keringat*
The Screaming Staircase - Undakan Menjerit
Rate this book
Clear rating
e.c.h.a is currently reading
The Screaming Staircase - Undakan Menjerit by Jonathan Stroud
Rate this book
Clear rating
e.c.h.a rated a book 3 of 5 stars
Masa Kanak-Kanak by Jona Oberski
Rate this book
Clear rating
date: March 23, 2014 01:30PM
location: Writers Corner, Taman Ismail Marzuki, Jakarta., Indonesia
description: [image]



“…. jaga anak-anak Papua, agar mereka tetap belajar. Kita lukiskan impian kita di sini, jangan biarkan orang lain merenggutnya. Suatu saat nanti, kita bertemu lagi di tepi Bakaro ini, melanjutkan cerita dan kisah mimpi-mimpi yang sudah dan belum kita raih. Sa menunggumu untuk itu.”


Sepotong cerita "Impian Anak Doreri di Tepi Bakaro" tersebut merupakan salah satu dari 13 judul cerita dalam kumpulan cerpen "Impian di Tepi Bakaro". Kumcer ini merupakan karya anak-anak Manokwari hasil dari l...more

e.c.h.a made a comment in the group Goodreads Indonesiatempat baca yg nyaman??? topic
"Wika wrote: "Di alam bebas kalo gue :D"

nah ini juga.....sebebas apa nih alamnya wkwkwkwkw


Tomi wrote: "@ e.c.h.a Lebih sehat drpd liat TV yang isinya o...more
"
e.c.h.a made a comment in the group Goodreads IndonesiaPerkenalan Anggota Baru 2014 topic
"Halooooo semuuuuaaa...

Buat yang domisili di Jabodetabek, datang yah ke ASEAN Literary Festival 2014 di Taman Ismail Marzuki, 21 - 23 Maret 2014. Goodr...more
"
e.c.h.a marked as buku-impian
Counting by 7s by Holly Goldberg Sloan
Counting by 7s
by Holly Goldberg Sloan (Goodreads Author)
Rate this book
Clear rating
More of e.c.h.a's books…
Avianti Armand
“aku mencintaimu.
dan itu ternyata menyakitkan.
kamu tidak tahu betapa setiap kali kamu berpaling, aku sangat menderita.
aku seperti orang yang sedang menoreh nadi dan meneteskan darah perlahan-lahan.
semakin lama aku jadi semakin lemah hingga darah habis terkuras.
karena itu aku pergi…
aku harus menjauh darimu.”
Avianti Armand, Negeri Para Peri

Trenton Lee Stewart
“You must remember, family is often born of blood, but it doesn't depend on blood. Nor is it exclusive of friendship. Family members can be your best friends, you know. And best friends, whether or not they are related to you, can be your family.”
Trenton Lee Stewart, The Mysterious Benedict Society

Sophocles
“One word
Frees us of all the weight and pain of life:
That word is love.”
Sophocles

Michael Scott
“Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Virginia Dare”
Michael Scott, The Warlock

Julian Barnes
“Books say: She did this because. Life says: She did this. Books are where things are explained to you; life is where things aren't. I'm not surprised some people prefer books.”
Julian Barnes, Flaubert's Parrot

Being "Janji Joni" (Entertainment)
1 chapters   —   updated Aug 18, 2009 08:58PM
Description: Salah satu ide gila terealisasi
345 Goodreads Indonesia — 11856 members — last activity 0 minutes ago
Goodreads Indonesia dibentuk tanggal 7 Juni 2007 oleh Femmy Syahrani dan ditujukan untuk para pembaca buku berbahasa Indonesia yang ingin mendiskusika...more
1 Goodreads Feedback — 14882 members — last activity 16 minutes ago
This is a place to give feedback about Goodreads. Feature ideas, bugs, or any other suggestion for improvement. The Goodreads staff monitors this grou...more
220 Goodreads Librarians Group — 39247 members — last activity 3 minutes ago
A place where all Goodreads members can work together to improve the Goodreads book catalog. Non-librarians are welcome to join the group as well, to...more
44191 Bookstalkers — 254 members — last activity Apr 23, 2012 06:46AM
Sebuah klub buku virtual di mana teman-teman bertemu di dunia maya untuk mendiskusikan buku, berbagi inspirasi dan ide, sharing tentang menulis, dan a...more
2318 Erec Rex — 79 members — last activity Jun 02, 2013 06:40PM
This group is to discuss Kaza Kingsley's book series "Erec Rex".
More of e.c.h.a’s groups…
Rhea
982 books | 327 friends

Rachmi
1,041 books | 280 friends

Priska ...
230 books | 251 friends

Wirotom...
1,619 books | 543 friends

Nanny SA
560 books | 334 friends

Syifa A...
470 books | 186 friends

Bunga M...
1,387 books | 346 friends

Mery
978 books | 560 friends

More friends…
Tangkaplah Daku, Kau Kujitak! by Hilman Hariwijaya5 cm by Donny DhirgantoroSitti Nurbaya by Marah RusliRahasia Meede by E.S. ItoCatatan Seorang Demonstran by Soe Hok Gie
Buku Indonesia Sepanjang Masa
431 books — 1,491 voters
The Road of Lost Innocence by Somaly MamLittle Princes by Conor Grennan
Powerful International Non-Fiction
105 books — 198 voters

More…

2013 Reading Challenge
e.c.h.a
e.c.h.a has completed her goal of reading 12 books for the 2013 Reading Challenge!
 
view books »

Quizzes and Trivia

questions answered:
453 (0.2%)

correct:
359 (79.2%)

skipped:
95 (17.3%)

35224 out of 2467380

streak:
3

best streak:
17

questions added:
0



Polls voted on by this member