شهرت، تنهایی را میدزدد. همه جا با تو هستند. زیر ذرهبین هستی. فقط در خانه میشود تنها بود. اگر تلفنهای علاقهمندان بگذارند! در خانه هم همیشه باید پردهها کشیده باشد. همسایههای علاقهمند هم زیاد است. من هم مثل هر آدم دیگری تنهایی میخواهم. من هم به تنهایی نیاز دارم. بازیگری در هر شکلش تنهایی ندارد. بازیگر، پشت صحنه و روی صحنه همیشه با عدهای دم خور است. تنها نیست... من در خیلی قلبها خانهای دارم. هیچ وقت آواره نمیشوم. بیسرپناه نمیمانم. این همه قلب، این همه خون، این همه تپش. این همه عشق، این همه تنهایی واین همه مردم. این مردم نازنین. چاپ ۱۳۸۸
خوندن خاطرات بخصوص چهره ها وافراد مشهور هميشه جالب و خوندنيه ،متاسفانه تو ايران زياد خاطره نويسي باب نيست و جاش خيلي خاليه،انتخاب خاطرات اقاي كيانيان كه بيشتر بر اساس نوع رفتار و اتفاقاتي است كه مردم عادي با يك چهره مشهور بازيگر دارند نيز جالب بود.كتاب حجم كمي داره و ميشه لابلاي كتابهاي ديگه هم خوندش،خاطرات كوتاه هستند و همين عدم پيوستگي هم در جاي خودش خوبه
من عاشق اين كتابم :) كلا من آقاي كيانيان و سبك بازي جالبشون رو خيلي دوست دارم ( قديم خيلي مورد علاقه م بودن، الان راستش كمي كمتر) اما به هر حال، اين كتاب ايده ي جالبي ميده به ماهايي كه اصولا تماشاچي هستم و نديديم كه زندگي يك آدم معروف اون هم توي ايران (!) چقدر براي خودش ميتونه پيچيدگي داشته باشه. و هيچ كدوم از ما سعي نميكنه خودش رو جاى اونا بذاره و ميگه يعني چي، طرف بايد مردم دار باشه! خب عزيزم خود شما رو تو ترافيك وقتي دستت بنده و اعصابت خورده و هوا گرمه گير بندازن مياين صد تا عكس امضا شده بدي؟ اونم با روي خوش؟ ازون بدتر اون مورديه كه يارو مياد دوربينو ميگيره جلوش آقاي كيانيان و ميگه من فيلم ميگيرم، تو تياتر دربيار :) من يك بار افتخار ديدن آقاي كيانيان رو از نزديك داشتم ( گمانم سال ٨٨ اجراي تئاتر پروفسور بوبوس بود). خوشحالم بگم اين كًتابي كه نوشتن، مثل كلام خوشون جذاب و بامزهس. خوندنش رو توصيه ميكنم :)
ذره ذره و قطره قطره چشيدمش. بين خوندن كتاباي ديگه ازش لذت بردم. بيشتر وقتا لبخند داشتم موقع خوندنش. گرچه خاطرات بود ، ولي خلقيات ما ايراني ها هم توش به وفور اشاره شده بود. مثلا اصفهاني كه بهش ميگفت : خوشت زومد شناختمت؟! انگار يه چيزيم طلب كاره :))
شهرت، تنهایی را میدزدد. همه جا نگاه ات میکنند. همه جا با تو هستند. زیر ذره بین هستی. فقط در خانه میشود تنها بود. اگر تلفن های علاقه مندان بگذارند! در خانه هم باید همیشه پرده ها کشیده باشد. همسایه ی علاقه مند هم زیاد است. من هم مثل هر آدم دیگری تنهایی میخواهم. من هم به تنهایی نیاز دارم. بازیگری در هر شکل اش تنهایی ندارد. بازیگر، پشت صحنه و روی صحنه همیشه با عده ای دم خور است. تنها نیست...
اواخر شب شروع کردم به خواندن کتاب. تا ميانههاي شب که کتاب تمام شد نتوانستم زميناش بگذارم. کتاب يک اثر درخشان ادبي نبود، اما نثر ساده و روان، روايتهاي بسيار خواندني، نگاه زيباي آقاي کيانيان به وقايع و طنز لطيف داستانها، کتاب را بسيار جذاب و زيبا کرده بود. در مجموع کتاب را بسيار دوست داشتم.
کتابی بسیار جالب برای شناخت رفتاری جامعه مان. در میان واکنش های گوناگون افراد در مواجهه با فردی معروف و محبوب که بعضاً موقعیت های کمدی خلق می کند، می توان انواع خصوصیات انسانی را یافت و به مقایسه آن ها پرداخت. از این ها که بگذریم رندی کیانیان (چه در نوع نگاه، چه در روایت کردن و چه در برخوردهایش) برایم جذاب است
اسم كتاب با متن كتاب هماهنگى نداره ، يعني وقتى اسم كتاب "اين مردم نازنين باشه " شخصا من كه انتظار دارم به نازنين بودن مردم اشاره بيشترى داشته باشه ، اگه اسم كتاب "اين مردم طرفدار " يا يه همچين چيزي بود بيشتر بش ميومد .
خاطرات جالب وشادي از ارتباط با مرد را نشان مي دهد( كه البته شايد بعضي جاها زياد شاد نبوده)ولي برخوردها ورفتار مردم با يك هنرمند جالب است. همه اش خودم را جاي يكي از مردم مي گذارم وفكر ميكنم اگر من بودم چي كار مي كردم