★★★☆☆ (3,75/5)
En esta colección de @vienaedicions descubrimos pequeños placeres, obras breves pero intensas de autoras y autores tales como la conocida Colette. La edición me ha parecido una delicia, con un trabajo delicado, eficaz y minucioso de traducción.
En «El blat tendre» («El trigo tierno» en Castellano), conocemos a dos jóvenes de dieciséis y quince años (Philippe y Vinca) que se conocen de toda la vida. Les une un lazo inquebrantable plagado de esas vivencias maravillosas compartidas. Pero se plantan en una edad difícil, aquella en la que toca autodescubrirse, salir del caparazón y enfrentarse a la vida de adolescente.
A través de una pluma poética y sensitiva, Colette me ha embaucado inevitablemente. Sus descripciones te transportan a un verano imaginario pero sumamente realista, a sentir en tu piel las olas del mar e incluso no desvarío si os digo que también te hace percibir ese olor tan característico de la playa, el calor abrasador y la brisa marina.
Esta novela me ha transportado a otra época de mi vida, en la que cuesta decir lo que sientes. Es tremendamente difícil no sentir vergüenza en lo que nos estamos convirtiendo, por nuestros pensamientos que suenan tan bien en nuestra mente pero que tan descabellados resultan para los demás.
En sí es una novela que puede resultar lenta en algunos momentos aunque se lee rápido. No brilla por su trama, su verdadero encanto radica en la exposición de los sentimientos que explotan en el corazón de los protagonistas. Una historia dulce, de sensaciones pasionales que os recomiendo.
Català:
En aquesta col·lecció de @vienaedicions descobrim petits plaers, obres breus però intenses d'autores i autors com la coneguda Colette. L'edició m'ha semblat una delícia, amb un treball delicat, eficaç i minuciós de traducció.
A «El blat tendre», coneixem a dos joves de setze i quinze anys (Philippe i Vinca) que es coneixen de tota la vida. Els uneix un llaç indestructible gràcies a vivències meravelloses compartides. Però es planten en una edat difícil, aquella de l’autodescobriment, quan has de sortir de la closca i enfrontar-te a la vida d'adolescent.
A través d'una ploma poètica i sensitiva, Colette m'ha engalipat inevitablement. Les seves descripcions et transporten a un estiu imaginari però summament realista, a sentir en la teva pell les onades de la mar i fins i tot us dic que també et fa percebre aquesta olor tan característica de la platja, la calor abrasadora i la brisa marina.
Aquesta novel·la m'ha transportat a una altra època de la meva vida, en la que costa dir el que sents. És molt difícil no sentir vergonya en el que ens estem convertint, pels nostres pensaments que sonen tan bé en la nostra ment però que tan desgavellats resulten per als altres.
En si és una novel·la que pot resultar lenta en alguns moments encara que es llegeix ràpid. No brilla per la seva trama, el seu veritable encant rau en l'exposició dels sentiments que exploten al cor dels protagonistes. Una història dolça, de sensacions passionals que us recomano moltissim.