Jump to ratings and reviews
Rate this book

Philippe Daverio racconta Monet

Rate this book

59 pages, Mass Market Paperback

Published January 1, 2020

1 person is currently reading
12 people want to read

About the author

Philippe Daverio

206 books37 followers
Philippe Daverio nacque il 17 ottobre 1949 a Mulhouse, in Alsazia. Dal 1961 al 1967 frequentò il Liceo scientifico francese. Arrivato in Italia per gli studi universitari, frequentò il corso di laurea in Economia e Commercio presso l'Università Bocconi di Milano, dove ebbero inizio le sue molteplici attività legate all'arte.
Si è occupato anche di strategia e organizzazione nei sistemi culturali pubblici e privati, e ha svolto attività di docente presso atenei e istituti di diverse città: è stato incaricato di un corso di Storia dell'arte presso lo IULM di Milano, laurea in Comunicazione e gestione dei mercati dell'arte e della cultura; ha svolto diversi corsi di Storia del design presso il Politecnico di Milano, e dal 2006 era professore ordinario di Disegno Industriale presso l'Università degli Studi di Palermo.

Ratings & Reviews

What do you think?
Rate this book

Friends & Following

Create a free account to discover what your friends think of this book!

Community Reviews

5 stars
6 (18%)
4 stars
15 (45%)
3 stars
9 (27%)
2 stars
2 (6%)
1 star
1 (3%)
Displaying 1 - 2 of 2 reviews
Profile Image for Laura.
590 reviews33 followers
April 19, 2025
Color is my daylong obsession, joy, and torment.

– Claude Monet

From my first visit to the Orangerie in Paris, I fell in love with Monet's paintings. Art as a refuge and a completely enveloping experience, art and colour as a reminder of the beauty in life, art as an impresssion of the daily activities, art to remind us how lucky we are to be on this planet. Magical little booklet. I cant choose which of his works I prefer. They all give me happiness and comfort.
Displaying 1 - 2 of 2 reviews

Can't find what you're looking for?

Get help and learn more about the design.