Jump to ratings and reviews
Rate this book

Algoritmi e strutture dati in Java

Rate this book
Il volume presenta in modo rigoroso e sistematico i fondamenti delle strutture dati e degli algoritmi concentrandosi sul linguaggio di programmazione Java. Dopo una sintesi degli aspetti più importanti del linguaggio Java e della programmazione orientata agli oggetti, il lettore viene introdotto all'argomento gradualmente; la trattazione è focalizzata sull'analisi delle prestazioni degli algoritmi, con un uso adeguato della notazione matematica. Viene dedicata molta attenzione al Java Collections Framework, che fa parte della libreria standard di Java: una scelta innovativa che permette di apprendere i concetti fondanti della materia e di poterli applicare come programmatori in maniera efficace e produttiva. Ogni capitolo è completato da una vasta raccolta di esercizi teorici e di programmazione, graduati per difficoltà; inoltre, veri e propri "progetti di programmazione", articolati e complessi, permettono di confrontarsi con situazioni realistiche. Il testo è adatto a un primo corso di strutture dati e algoritmi per ingegneria e scienze dell'informazione.

823 pages, Paperback

First published January 1, 2001

1 person is currently reading
59 people want to read

About the author

William J. Collins

5 books1 follower
There is more than one author by this name on Goodreads

William J. Collins is Emeritus Associate Professor of Computer Science at Lafayette College.

Ratings & Reviews

What do you think?
Rate this book

Friends & Following

Create a free account to discover what your friends think of this book!

Community Reviews

5 stars
5 (38%)
4 stars
3 (23%)
3 stars
2 (15%)
2 stars
3 (23%)
1 star
0 (0%)
Displaying 1 of 1 review
Profile Image for Yousuf.
18 reviews2 followers
June 15, 2015
Well-written book on data structures in Java. I already knew Java and OOP before reading, so I'm not sure if the intro to these concepts in the beginning is adequate for newbies or not.

As for the actual data structures: it covers all of the ones you need to know for a 2nd-year course. The code examples and exercises are helpful, though some of the code examples are kind of long. The diagrams, which are quite simple, are helpful in understanding how the data structures work.

Highly recommend.
Displaying 1 of 1 review

Can't find what you're looking for?

Get help and learn more about the design.