Jump to ratings and reviews
Rate this book

Julius Eichendorff #2

Nomen est omen: Aqua et vinum - Ein kulinarischer Kriminalroman

Rate this book
Feinste kulinarische Krimispannung
Ein Mann. Ermordet. Im größten Bunker der Welt. Der Raum von innen verschlossen. Es gibt keinen Weg, wie der Täter entkommen konnte. Oder doch? Durch Zufall schliddert Julius Eichendorff, Koch aus Leidenschaft , in seinen zweiten Kriminalfall und kommt zwischen Mondscheinweinprobe Geheimtrüffeln und Molekulargastronomie einem Mörder auf die Spur, der raffinierter ist als ein Dessertteller voll turmhoher Soufflés.

Audio CD

First published January 1, 2009

Loading...
Loading...

About the author

Carsten Sebastian Henn

64 books20 followers
Note: This author in some editions is Carsten Henn

German author, playwright and journalist. He develops his career as a journalist specialized in oenology, also working as a gastronomic critic.

As a journalist he writes about wines for different national and international magazines and is a jury for several awards in the sector. In terms of literature, he has published poetry and tales in magazines and anthologies. As well as novels—mostly crime genre—and essays on topics related to his specialty.

Ratings & Reviews

What do you think?
Rate this book

Friends & Following

Create a free account to discover what your friends think of this book!

Community Reviews

5 stars
12 (31%)
4 stars
20 (52%)
3 stars
6 (15%)
2 stars
0 (0%)
1 star
0 (0%)
Displaying 1 - 3 of 3 reviews
55 reviews
January 28, 2024
Der zweite Fall für den kulinarischen Detektiv und Sternekoch Julius Eichendorff.
Wieder dreht es sich um das Ahrtal, Wein und Sterneküche - diesmal aber auch um einen Mord im ehemaligen Regierungsbunker.
Ein Lokalkrimi, der für mich Einheimischen natürlich ganz viele kleine Details bereithält. Für mich eine gelungene Fortsetzung der Reihe, in der nun auch die Protagonisten ein wenig mehr zur Entfaltung kommen.
Profile Image for Marion.
63 reviews
January 23, 2022
Absolut empfehlenswert als Hörbuch, Jürgen von der Lippe zelebriert Julius Eichendorff.
This entire review has been hidden because of spoilers.
Profile Image for Sophia.
15 reviews3 followers
October 4, 2024
Also Hörbuch gelesen von Jürgen von der Lippe ein wahres Vergnügen!
Displaying 1 - 3 of 3 reviews