Jump to ratings and reviews
Rate this book

El temps de les magranes

Rate this book
El temps de les dones valentes.

El debut literari de Caterina la història de tres generacions de dones que gràcies a l'amistat i a la seva empenta se sobreposen a les circumstàncies adverses.

Quan la Margot, fotògrafa publicitària, torna a Mallorca, el passat li esclata a la cara. Després de la mort dels pares, ella encara conserva en un racó del jardí l'antic magraner. A poc a poc, anirà coneixent el passat d'aquella dona forta sense estudis, i coneixerà també alguns fets oblidats que van tenir el poble on va créixer i recupera les seves amigues, les Moixes, que com ella també viuen atrapades per certes circumstàncies personals i laborals, la seva vida fa un tomb radical. Com l'àvia, ella també haurà de lluitar per tirar endavant.

Una novel·la femenina amb una bona història, personatges de carn i ossos, i un escenari ben la Mallorca rural de la postguerra i l'actual.

384 pages, Hardcover

Published February 14, 2024

9 people are currently reading
302 people want to read

About the author

Ratings & Reviews

What do you think?
Rate this book

Friends & Following

Create a free account to discover what your friends think of this book!

Community Reviews

5 stars
68 (29%)
4 stars
126 (54%)
3 stars
27 (11%)
2 stars
8 (3%)
1 star
1 (<1%)
Displaying 1 - 30 of 37 reviews
Profile Image for Laia • vidaentrellibres.
566 reviews623 followers
September 24, 2025
Us recomano MOLT aquesta novel·la. No només perquè l'autora és una dona potent i admirable, sinó també perquè llegireu una història plena de sororitat, amistat i genealogia femenina com poques.

Caterina Karmany debuta amb aquest relat excel·lent que ens parla de na Margot i la seva padrina Joananina. Fent un retrat de dues èpoques a la Mallorca més pura i interior. Ella, que estima la llengua i el territori, escriu el relat en mallorquí, i et transporta i passeja per una Mallorca autèntica ara en risc.

Volia fer un homenatge a sa padrina Joananina, i ha parit una novel·la costumista que t'enganxa, et sacseja i et fa vibrar. I fa un gran retrat d'una etapa passada, però també del present de moltes dones que encara silenciem.

Deixeu-vos seduir per l'autora, per Mallorca i els seus pobles, per la cultura nostrada, per la Margot i les seves amigues, per la Joananina i tota una trama més que ben filada on l'amor per la terra i l'amistat tenen un pes molt rellevant.

Tant de bo que na Caterina segueixi escrivint i regalant-nos històries.
Profile Image for Pandèmia de llibres .
210 reviews35 followers
December 29, 2024
Dones valentes. Que s'ajuden. Que es fan costat. Que no es rendeixen.

No puc dir res més sense fer spoiler. És molt potent
Profile Image for Georgina.
48 reviews1 follower
March 19, 2025
Vaig néixer a Mallorca però no tinc gaire de mallorquina, només mil estius gaudint de la vida, però poc de la cultura i les tradicions. La meva amiga Nena, sempre m'ha endinsat més a conèixer què és Mallorca més enllà dels estius. I aquest llibre encara m'ha endinsat més. Necessitava llegir en mallorquí, quina delícia de paraules. La història preciosa, dones valentes generació darrera generació. El masclisme que no atura i que sempre condiciona i fa mal.
La sororitat de les dones, l'amistat.

Gràcies per aquest llibre.
Profile Image for Maria Molina.
5 reviews
March 22, 2025
Un llibre de dones que haurien de llegir tots els homes d’aquest planeta.
Profile Image for Mireya Ruiz.
85 reviews1 follower
May 4, 2025
Quina meravella, una història plena de dones valentes (com sempre ha passat al llarg de la vida) i dones que lluiten, contra el masclisme, contra el franquisme i contra tot el que les vol fer petites.
Melmelada de magranes i la dolçor del treball compartit entre les dones (que com no, s’han d’ajudar mutuament).
Escrit amb un mallorquí excel•lent (que en certs moments m’ha dificultat una mica la comprensió).
Gràcies amiga.
Profile Image for Belén MoEs.
207 reviews10 followers
June 17, 2024
⏲️ El temps de les magranes ⏲️

🖋️ Caterina Karmany
📘 Edicions 62
📖 377 pàgines
🏠 Préstec de la mama

Aquest llibre m'ha durat tres dies i no és dels caps de setmana que més temps he tingut per llegir.

És un llibre fàcil i entretingut de llegir. No té un ritme trepidant ni molt menys, però m'agrada com se les van empescant totes les dones que hi apareixen per tirar endavant tot i no tenir-ho gens fàcil.

Amb protagonistes que van des de la Guerra Civil fins als nostres dies, l'autora ens relata les històries de diverses dones que es van entrelligant i ajudant.

Hi ha diversos girs de la trama que li donen salsa al llibre i força a les protagonistes que al principi de les seves històries creuen poc en elles mateixes.

Avís: hi ha alguns moments del llibre que no són fàcils perquè hi apareixen relats de violència de genère molt explícits.




✅ Passa el test de Bechdel
♀️ Protagonistes femenines de diverses generacions que no s'aturen davant les adversitats i denúncia de la violència de genère
Profile Image for Pilar.
365 reviews3 followers
October 10, 2025
Nova temporada del CL online.

Un text que intercala capítols en espais temporals diferents i amb protagonistes interrelacionades, perquè un capítol és de la neta i la seva vida actual i el següent és de l'àvia i la seva vida des que neix, fins que els períodes temporals es troben en l'actualitat.
Una història, moltes històries protagonitzades per dones, que posen èmfasi en la sororitat que aconsegueix superar situacions extremadament difícils. I que valora la importància de l'amistat i m'ha fet pensar en qui són les meves "Moixes".

Escrit en el català de Mallorca, m'ha suposat alguna petita dificultat de comprensió, compensada sobradament pel plaer de llegir en aquest dialecte que trobo encisador i que m'ha transportat a l'illa.

Una estrena espectacular de la Caterina novel·lista.
88 reviews1 follower
December 5, 2024
Un llibre sobre dones (i les dificultats que viuen algunes a la parella i a la feina) i sobre amistat incondicional.

Al principi m'ha costat enganxar-m'hi, però a partir de la meitat no he pogut parar!
Profile Image for Joan Moragues.
29 reviews
October 10, 2024
Com si fossin llavors d'una magrana, aquesta novel·la conté moltes veus. No tendria sentit provar-ne una tota sola. Totes ses veus s'encreuen, se complementen, s'eleven mútuament i formen un cor femení que il·lustra de manera difícilment superable sa mallorquinitat i es rols que mos hem avesat a assignar-hi a ses dones.
Una història tendra, fidel, amb punts còmics que li donen un aire fresc, a sa qual, a més, li sobra espai per criticar es guiris.
Profile Image for Mireia Fernández.
21 reviews2 followers
October 21, 2025
Té eixa calma que et fa llegir a poc a poc. Al principi sembla lent, però després entens que ha de ser així. Hi ha escenes que et fan pensar en la teua pròpia família, i això és el que més m’ha tocat. No passen grans coses, però passen coses que importen. Dones, records, converses mig dites, la vida que se’n va i la que queda. El temps de les magranes és un llibre que s’ha de llegir i estimar sense pressa.
Profile Image for Alícia Lara.
166 reviews8 followers
July 8, 2024
"La vida és això i hem d'aprendre a deixar anar llast. ... com més lleugera vas per fer camí, millor."
Profile Image for Mar SF.
131 reviews
June 16, 2025
“Val més vestir sants que vestir beneits”. “Des teu pa faràs sopes”.
32 reviews
August 6, 2025
Una bona lectura d’estiu i mes per qui conegui i visqui una mica la vida a mallorca. Un cami entre el mon de les nostres avies i un gruo de dones d’avui. Que es el que compta en la nostra vida ? La força de l ‘amistat i el mon de la parella i la familia…. Amb els embats de la vida.
Us el recomano !!!
Profile Image for Alba Baños Oliveras.
52 reviews
April 23, 2025
La història d’una nissaga de dones fortes i valentes. Desde la Joanaina fins a la Margot, passant per tot tipus de vivències i experiències, entenen la importància de les persones que tries per acompanyar-te en el camí. L’amistat, la família i la superació és el fil conductor d’aquest llibre, entretingut i de lectura melodiosa. Entremig, cultura i festes Mallorquines, que juntament amb el vocabulari escullit, et transporten directament a l’illa.
31 reviews2 followers
May 22, 2024
excel•lent novel•la de tres generacions de dones mallorquines, retrata molt be la societat rural mallorquina, ep! la ficció de vegades exagera, però està molt bé
17 reviews
September 13, 2025
Molt potent!!! M'ha encantat. Llibre ple d'històries de dones explicades per dones. El que més m'ha agradat ha sigut la genealogia entre les dones de la família, com se les representa i com s'explica les seves històries de resistència que són les mateixes però en contextos i èpoques diferents. Històries de lluita tant col·lectiva com individual, contra el masclisme i el feixisme. M'ha semblat molt tendre que es construeixi aquesta narrativa al voltant de les magranes.
31 reviews
January 16, 2025
Es un llibre que m'ha costat, potser perque l'he compartit amb altres lectures i al principi no mi acababa d'enganxar. L'últim tram de lectura ha estat tot el contrari, m'ha tingut expectant. M'ha sorprès i m'ha agradat. La manera com esta escrita la novela es enriquidora, mantenint el català de ses illes, en les veus del illencs i el català normatiu en el relat.
Profile Image for Muntsa * Entre llibres *.
49 reviews3 followers
March 10, 2025
La Margot torna a la seva Mallorca i s'instal·la a la casa familiar on va viure amb la padrina. Una casa de poble amb un jardí amb dos magraners. Es retroba amb les seves amigues, les Moixes i amb la seva veïna, la Francina.

Una història d'amistat i d'odi, d'amor i de desamor, de valentia i de por, d'art i de cuina, de present i passat. Una història de dones valentes.
15 reviews
February 25, 2024
La història d’una nissaga de dones mallorquines. Maltractaments, contraban, amistat, tot ben travat i mantenint el ritme, que et fa venir ganes de seguir llegint. Dues línies temporals que es van alternant, explicant la història d’una àvia i la seva neta, amb algun paral·lelisme. Molt bona
2 reviews
August 2, 2024
un llibre que tothom que te una vida fora des seu poble natal shi pot veure reflectit. caterina has posat en paraules de na margot es meu pensament durant 400 pagines que se llegeixen com si fossin 20.

què gran era na Joana Aina!
1 review
September 6, 2025
T’identifiques amb la part de ses Moixes i descobreixes tot el que la gent gran pot amagar en els seus silencis.
M’ha agradat molt. Val la pena llegir-ho!

Tot i això, he de dir que no entenc perque li canvia es nom a nels pobles de Mallorca.

Dóna una oportunitat a una escriptora mallorquina!
15 reviews
September 14, 2025
Una meravella de llibre!
Del passat, època franquista i amb molt masclisme, al present amb el masclisme també present, tot i els anys.
Una història de dones valentes, que volen ser fortes, que s'ajuden i fan pinya.
Escrit amb mallorquí rural, que ha vegades m'ha costat d'entendre.
Profile Image for Ana Griffiths.
6 reviews
June 3, 2024
A l’inici es fa extrany llegir amb el dialecte de Mallorca, però t’acostumes al pas de les pàgines.
Lectura amb critica social inclosa, però massa endolçada per el meu gust.
11 reviews
July 7, 2024
M 'ha agradat veure fins on pot arribar el sentit de l' amistat.
68 reviews
July 17, 2024
Com m'ha agradat. Moixes for ever! Una història d'amistat, amb algun moment "caricaturesc" però que no fa desmerèixer la narració
Displaying 1 - 30 of 37 reviews

Can't find what you're looking for?

Get help and learn more about the design.