Una visión de los inicios del monasterio de Santa Maria de Montserrar, de los orígenes del Scriptorium, con el canto de las profundidades de la tierra que dará lugar a la Escolanía, a través de personajes que conforman un fresco extraordinario de una tierra fronteriza que se expandía hacia el sur en busca de su plena identidad como pueblo.
A principios del siglo XI, la montaña de Montserrat es un macizo rocoso con ermitas aisladas. Allí viven todos aquellos que huyen del mundo buscando la paz o la redención. El monasterio de Santa Cecilia da refugio espiritual a los pocos que se atreven a adentrarse en el paisaje.
En el año 1025, el abad Oliba toma una decisión que trastoca el orden establecido: un pequeño grupo de monjes se instala en una de las ermitas con la misión de sentar las bases del monasterio de Santa Maria de Montserrat. Entre ellos se encuentra Dalmau Savarés, ex soldado del conde Berenguer Ramon I, que se debate entre dos futuros excluyentes: la espiritualidad trans- formadora del eremita Basili contra el poder mundano de la Iglesia. Coia Valls recrea con su magistral minu- ciosidad un episodio fundamental de nuestra historia. Todo un homenaje a la montaña de Montserrat y al mar que ocupó este territorio mágico en el despertar de los tiempos."
Esta novela escrita con un lenguaje muy fluido y nada estridente nos lleva de forma suave a través de las primeras décadas de vida del Monasterio. Una novela, que al finalizarla, me ha dejado con una gran sensación de paz. Es de esas novelas que cuando piensas en ella, sin señalar ningún momento en concreto de la historia, recuerdas con una ligera sonrisa y un buen sabor de boca. De la que no eres capaz de destacar un episodio que te haya gustado o desagradado más, sino que toda la novela en sí, en su conjunto, hacen que, como os he comentado al principio, desees embarcarte en la aventura de acercarte al Monasterio cuya historia durante las últimas semanas te ha acompañado noche y día.
Os recomiendo su lectura, no para que leáis una novela llena de acción, luchas encarnizadas y grandes batallas, sino para que viajéis junto a este ex soldado que busca la redención y la paz de su alma porque, quién sabe, quizá por el trayecto también vosotros encontréis vuestra paz interior.
Libro perfecto para leer estando de vacaciones. La trama no es increible, pero la magia que desprenden los personajes te engancha. Despues de leer este libro tengo muchas ganas de visitar el monasterio de monserrat y sus alrededores.
M'ha agradat. Tot i que potser esperava mes. Es d'agraïr que no se centri tan en la vida monacal, que tambe, si no que es basa mes en la relació humana, els sentiments, les pors, les frustracions, els mèrits, les vides pròpies de cada personatge independentment si son monjos o gent del poble, la relació entre ells es molt terrenal. L'objectiu d'uns es construir un monestir i la dels altres, la supervivència en una època de foscor, guerres i fam. I entremig i ha la part espiritual, la que et fa reflexionar, la grandiositat de la muntanya convida i l'element màgic que transmet, també, m'han agafat ganes de tornar-hi un dia i passejar pels seus cims. M'ha cridat l'atenció que no es fa esment de la Moreneta fins ben entrada la lectura i la història de la seva existència es ben diferent a la que tots ens han explicat.
Una visió dels inicis del monestir de Santa Maria de Montserrat, dels orígens de l'Scriptorium, amb el cant de les profunditats de la terra que donarà lloc a l' Escolania, a través de personatges que conformen un fresc extraordinari d' una terra fronterera que s' expandeix cap al sud a la recerca de la seva plena identitat com a poble. Les Torres del Cel és una novel·la escrita per Coia Valls que ens transporta al segle XI a la muntanya de Montserrat. En aquest entorn rocós i màgic, l'abat Oliba pren una decisió transcendental: un petit grup de monjos s'instal·la en una ermita amb la missió de fundar el monestir de Santa Maria de Montserrat. Entre ells hi ha Dalmau Savarés, un ex soldat que es debat entre l'espiritualitat transformadora eremita Basili i el poder mundà de l'església. A través dels personatges de Dalmau i Basili, Coia ens convida a reflexionar sobre el significat de la redempció i la recerca de la veritat interior, així com sobre les complexitats del poder i l'ambició en el món de l'església. En conclusió, Les torres del cel és una novel·la que ens desafia a qüestionar les nostres pròpies conviccions i a explorar els límits de la nostra pròpia espiritualitat.
Perquè la Coll Avall no ha sortit a la presentació de la nova temporada de 3cat? Trobo que ha fet un culebrot de sobretaula que tornaria bojes a les iaies de catalunya. M’imagino la serie amb els efectes especials i escenaris de la pel•licula del Jordi Pujol i el germà Dalmau interpretat per Carlos Cuevas així ensenyant molta cuixa a les escenes hot.
Ara bé, com a llibre: mandra. La història està mal ordenada, les coses que podrien ser interessants no s’expliquen i en canvi es dona mil voltes a temes molt menors. Com un bufet a 14’99€ on del sushi bo te’n posen dos porcions i en canvi d’arròs tres delicies te’n posen 3 kilos. Els personatges són plans. I això em fot, perquè ja em diras tu Coll si no has tingut suficientes pàgines per desenvolupar-los. El final amb un nen de 10 anys vivint sol a la muntanya fent d’ermità (queee), en quin moment? Els personatges femenins, calia que les fessis totes bledes i estúpides? El Dalmau, calia que fos tan pickme, pesat i carrincló?
L’única cosa que m’ha agradat és que té escenes molt camp, de novel•la turca, quan el Dalmau li acaricia els llavis a la Magda o tot el rollo de la Moreneta jajajajajjaja. És tan cutre que sense voler-ho frega el sacrilegi i ho fa molt graciós.
Un libro que compré pq habla de la montaña que lleva mi nombre, y resultó que no es el estilo de libros que normalmente leería... monjes, un pueblito, un ermitaño, un soldado y el estilo de vida en lo alto de un cerro inhóspito. Sin embargo, me atrapó la historia, me encariñé con algunos personajes y aunque me tardé en leerla, nunca me aburrió. Me sorprende como hay libros que pareciera que nos encuentran a nosotros.
Me ha costado muchísimo terminarlo, me ha parecido muy aburrido y la trama no me ha enganchado para nada. Los personajes me han resultado planos, poco atractivos.