Nike

Add friend
Sign in to Goodreads to learn more about Nike.

http://nike.rasyid.net
https://www.goodreads.com/dreeva

Nyanyian Akar Rum...
Rate this book
Clear rating

 
P.S. I Still Love...
Rate this book
Clear rating

progress: 
 
  (page 64 of 356)
Sep 20, 2018 09:31PM

 
The Alchemist - S...
Nike is currently reading
by Paulo Coelho (Goodreads Author)
Rate this book
Clear rating

 

Nike’s Recent Updates

Nike started reading
Nyanyian Akar Rumput by Wiji Thukul
Rate this book
Clear rating
Nike rated a book liked it
#About Love by Tere Liye
#About Love
by Tere Liye (Goodreads Author)
Rate this book
Clear rating
109 - 2018.

Beberapa quote pernah saya temui di buku-buku Tere Liye. Tentang cinta yang tak pernah ada habisnya.

Cinta adalah perbuatan
Kata-kata dan tulisan indah adalah omong kosong
The Phoenix Project by Gene Kim
"Superb novel about a daily life of IT Ops person, i was amazed by the management lesson shared within a novel. If you're working in software development industry, this is a must-read book!"
Nike is currently reading
#About Love by Tere Liye
#About Love
by Tere Liye (Goodreads Author)
Rate this book
Clear rating
Nike rated a book liked it
#AboutFriends by Tere Liye
#AboutFriends
by Tere Liye (Goodreads Author)
Rate this book
Clear rating
108 - 2018.

Buku puisi begini memang lebih baik baca ebooknya saja.

Tentang persahabatan, pertemanan. Bagaimana teman dan sahabat yang baik itu selalu berada di dekat kita.

Bagus nih dibaca buat remaja yang masih mencari-cari teman sejati 😁
Ditambah ga
...more
Nike is on page 64 of 356 of P.S. I Still Love You
P.S. I Still Love You by Jenny Han
Rate this book
Clear rating
Nike rated a book liked it
The Book of Invisible Questions by Lala Bohang
Rate this book
Clear rating
107 - 2018

Saya bukan penyuka puisi one liner begini sih ya. Setelah beli buku yang pertama saya merasa saya gak mau lagi deh beli buku begini. Entah lah. Menurut saya buku begini cukup minjem aja atau baca ebooknya :D

Kalo dibandingkan dengan buku per
...more
Nike started reading
P.S. I Still Love You by Jenny Han
Rate this book
Clear rating
Nike rated a book really liked it
To All the Boys I've Loved Before by Jenny Han
Rate this book
Clear rating
106 - 2018

Karena lagi banyak diomongin, belum pengen nonton kalo belum baca bukunya dulu.
Akhirnya minjem lah bukunya sama temen.

Sesuai review banyak teman Goodreads, kalo buku ini tuh menarik sekali, kisah cinta pertama yang ditulis dengan sederhana,
...more
Little Fires Everywhere by Celeste Ng
"Tahun ini cukup berbangga diri bisa merampungkan-baca beberapa buku keren:
1. The Hate U Give
2. Long Way Down
3. Little Fires Everywhere
4. Dawuk
5. Resign!
6. Red Rising
7. Aroma Karsa

woohooo...."
More of Nike's books…
Nicole Sobon
“Sometimes the hardest part isn't letting go but rather learning to start over.”
Nicole Sobon, Program 13

Anne Lamott
“Joy is the best makeup.”
Anne Lamott, Grace (Eventually): Thoughts on Faith

Francisca Todi
“Bila hidup ini memang pertarungan, kita baru tahu siapa yang menang dan kalah di akhir kehidupan. Selama kita masih bernapas, masih ada kesempatan untuk menang.”
Francisca Todi, Mafia Espresso

Mitch Albom
“There is everything you know and there is everything that happens. When the two do not line up, you make a choice. ”
Mitch Albom, For One More Day

Iwan Setyawan
“Hidup adalah perjalanan untuk membangun rumah untuk hati. Mencari penutup lubang-lubang kekecewaan, penderitaan, ketidakpastian, dan keraguan. Akan penuh dengan perjuangan. Dan itu yang akan membuat sebuah rumah indah.”
Iwan Setyawan, Ibuk,
tags: home

345 Goodreads Indonesia — 21624 members — last activity 15 hours, 24 min ago
Goodreads Indonesia dibentuk tanggal 7 Juni 2007 oleh Femmy Syahrani dan ditujukan untuk para pembaca buku berbahasa Indonesia yang ingin mendiskusika ...more
5559 Jakarta's Bookworms — 1131 members — last activity Aug 10, 2017 09:36PM
Jakarta's Bookworms adalah sebuah klub buku bagi warga Jakarta yang suka membaca. Berdiri 25 September 2000 di milis, klub ini masih bertahan sampai s ...more
220 Goodreads Librarians Group — 86564 members — last activity 19 minutes ago
A place where all Goodreads members can work together to improve the Goodreads book catalog. Non-librarians are welcome to join the group as well, to ...more
See your year in books badge
Tezar Y...
2,348 books | 1,547 friends

Sinta N...
2,324 books | 1,046 friends

Syahri ...
125 books | 25 friends

Nay
Nay
733 books | 829 friends

melmarian
876 books | 683 friends

Imel
278 books | 500 friends

Lantip ...
147 books | 210 friends

Nining ...
644 books | 299 friends

More friends…

Quizzes and Trivia

questions answered:
12 (0.0%)

correct:
8 (66.7%)

skipped:
14 (53.8%)

666917 out of 2583268

streak:
0

best streak:
4

questions added:
0



Polls voted on by Nike

Lists liked by Nike