Zajedničko čitanje knjiga discussion

Other

Comments Showing 1-44 of 44 (44 new)    post a comment »
dateDown arrow    newest »

message 1: by Skrivena stranica (last edited Jun 10, 2018 08:54AM) (new)

Skrivena stranica | 76 comments We are in need of a topic where we can ask questions about group and stuff.
Also, are we writing in English or our Slavic languages?

Skrivena stranica | 76 comments Budući da idemo u smjeru klasika mislim da bi bilo bolje ići u odabiru romana prema razdobljima književnim (da, znam da bi to moglo stvarati ljudima probleme u određivanju što je koje razdoblje), ali već vidim da bi se moglo pojaviti previše anglofone literature što mi se čini prilično nepoštenim s obzirom na široku književnu povijest.
Možda bi se moglo odabirati i prema različitim zemljama pa tako izmjenjujemo zemlje i pokrijemo širi europski prostor (jer iskreno, engleska literatura i nije TOLIKO veličanstvena koliko je govornici engleskog govornog područja uzdižu). Imamo velika djela Italije, Francuske, Španjolske, Rusije itd.

message 3: by [deleted user] (last edited Jun 10, 2018 10:26PM) (new)

I'm not sure about that, Loretta (edit: not in the group now). I can write my posts both in English and in South Slavic languages, so no one will get offended or won't understand the conversation, but if this doesn't sit well with you, do feel free to leave the group - I won't be offended, but this is what happens when there are members of various ethnic backgrounds in one group.

I've thought we could go for classic literature movements (ancient, renaissance, baroque, impressionist, classicist, realist, naturalist, etc.), but I think we'll just have to vote on group format, language, our next read and all the other crucially important matters for running the group like this.

All the books will be the ones considered as 'classics', but I'd like us not to be having any conversation on how classics are overrated, dull, or how deeming something a classic doesn't mean it's good (and so on). I personally enjoy classics, and if I had to choose two favorite countries of origin of my favorite classics authors, I'd pick England as first and probably France as second. Don't throw stones at me now, Eristina (I do like Stanković, Crnjanski, Budak, Andrić, Sekulić and many more, but a vast majority of their work was never translated into other languages, so I'll exclude them from this conversation)! ;)

I was meaning to make our reading a bit more diverse, but as it is, we are starting with an English literature classic from the 19th century (and it is by a person who is neither Dickens nor Brontes nor Jane Austen, so I think it's a fair start). I do like most of the English classics and I believe that many people share my sentiments, but that is of course just personal preference. There will be proposing of books based on certain groups (i.e. by country, by theme, by format), and I will create polls so everyone will get equal chances to propose a book they think would make a good read, and we will read the book that majority of this group wants to read.

I also believe that there will be a lot of anglophone literature, but I don't see that as a minus. Also - and this might seem unnecessary to many, but still - I've wanted to shift our focus more towards female authors than the male, because if we aren't talking about Jane Austen in the classic category, we'll most likely be talking about a male author, and that's something that I find unfair. I've been studying women's writing in the early modern Europe, although I don't apply feminist theory view to literature unless it's got feminist themes in it or if it is non-fiction. I think you can see where I am going... We most likely won't be reading Margaret Cavendish, Aphra Behn or Mme de La Fayette, but I think we can at least go for Shelley, Wharton, Sand or De Bouvoir instead of Dostoyevski, Dickens and Shakespaeare.

Skrivena stranica | 76 comments Konstantin wrote: "I'm not sure about that, Loretta. I can write my posts both in English and in South Slavic languages, so no one will get offended or won't understand the conversation, but if this doesn't sit well ..."

You won't find me dead reading De Bouvoir, and half of these you mentioned I don't even know of, even with my literature study. That's why I say be careful what you find to be classics (just because something is classic in England or America doesn't mean it's classic in the world. Like, who is Sand?

I don't care about reading female authors just because they are females. In times when it wasn't usual for females to write I will not read some bad writer just because she is female.

Jane Austen is classion in all standards, just like Zagorka is our classic no mater the criticism about it being trivial in some opinions. We can already speak about Agatha Christie as a classic these days.

I'm glad you are not applying feminist theory if the book is not openly feminist oriented (as some modern works) because it's becoming apsurd today. Sure, you can make comments from any perspective but you can't call it objective or scientifical (most of my reviews, unless they are for class, are purely made out of my impressions with literature knowledge as just something that is in the back of my mind).

Well, this is a group for people who like to read something that is seen as classic so I don't see a problem there, people who don't like them will not enter the group. Still, we can't expect that people will like all classics that we read together and they say that they think they are overrated (we say that in lectures if we believe it, it's nothing awful).

I just wanted to move away from the anglocentric trend, the biggest cultural colonialist today while they are preaching how good it is to be different and other stuff.

message 5: by [deleted user] (new)

De La Fayette: first novel written by a woman to drop chivalry down and write psychological story of divided loyalty and women's restrictions. Also regarded as the first historical fiction novel ever, sadly underrated.

George Sand was a very prominent figure in France, perhaps better known for her lifestyle than for her Literature, but it is taught at Literature University here in Serbia and so is in France - I think that's enough for me to put it alongside other French realism classic novels.

That's right! But it is sad that so many actually good female authors are overlooked just because they're female. For example, Virginia Woolf didn't even have a formal education and she's regarded as one of the (if not *the*) most important female writer of the 20th century... Just an example. After all, if you don't give some novels a chance, how the hell will you know if they're good or not, especially if you haven't read anything by the author before? (Not saying that this rule applies to all the books out there - God forbid! - but still...)

Asian literature - Sei Shonagon, Matsuo Basho and, uhm, wait a minute... Yes, no one comes to my mind. This group will most likely be English- and French-oriented, although there is an army of Russian literature lovers, so we'll probably read some of those too. You don't have to participate in all the reads, of course, just the ones you find interesting.

Yes, it is absurd to apply feminist theory to every novel, because in the 18th century all the women got was to marry (or become a courtesan), so you don't just go around calling De Laclos "a misogynistic piece of sh*t" when all the women in his novel are either obedient, domestic angels, or sharp-tongued, quick-witted prostitutes. I get what you're saying...

message 6: by Helena (new)

Helena (hel666) If I may interrupt your intellectual conversation which I don't understand to the full extend (:D), I would like to point out that not everyone in this group will be as familiar with classics as you two professionals are. Some of us, like myself, joined to widen our horizons and explore the world of classics. That means not everyone will agree with you what classics are and not everyone will enjoy every book we decide to read and I think that's fine as long as we have a variety. :)

message 7: by Jelena (new)

Jelena Milenković (kaliopi_ann) I already started reading North and South, 60% in (I can’t read a chapter per day apparently 😅 some days I’ll read more (or all of it) and the others I won’t read at all).

As for the future reading choices...
That’s what polls are for!

For instance - I do not like V.Woolf so I will not be reading anything written by her.

But, if I see something interesting then yes, I’ll be joining the readalong. :)

message 8: by Skrivena stranica (last edited Jun 10, 2018 04:26PM) (new)

Skrivena stranica | 76 comments Konstantin wrote: "De La Fayette: first novel written by a woman to drop chivalry down and write psychological story of divided loyalty and women's restrictions. Also regarded as the first historical fiction novel ev..."

Also, I want to point out how much of this is oriented on the 19th and 20th century. I can see that you went with the ideas of those centuries too.

About Asian literature, it's not even a thing about female authors, we don't know much about their literature in general.

Skrivena stranica | 76 comments Helena wrote: "If I may interrupt your intellectual conversation which I don't understand to the full extend (:D), I would like to point out that not everyone in this group will be as familiar with classics as yo..."

Yeah, that's what I had in mind. I had an idea of reading classics especially in a sense of reading some known books for people who would like to read more classics or people who want to give it a go.
That's exacly why I sad something about not going into "classics" that are not so known and is questionable if we can even call them classics.

message 10: by Helena (last edited Jun 10, 2018 04:33PM) (new)

Helena (hel666) Eristina wrote: "Helena wrote: "If I may interrupt your intellectual conversation which I don't understand to the full extend (:D), I would like to point out that not everyone in this group will be as familiar with..."

Yeah I get that. The only problem is that, if we read the "known" classics only, some people won't even have to participate at all because they've read them already for example. There will also be people like you and Konstantin who are familiar with the genre and have read tons of classics in their life and wanted to spice it up a bit. That's why I think the variety is the key here.
I, for example, am a very open minded person and I'll read everything thrown at me. Not everyone will be but at the same time, people can choose when to participate :)

message 11: by [deleted user] (new)

Exactly the point. Thank you all for participating in the conversation, it surely was very interesting. :) Also it seems that we can practice our usage of English, given that we're most likely going to have to keep talking like this in order that everyone can understand the discussion.

I would hardly call myself an expert on classics (I'm only 14 years old and have never gotten to some very familiar authors to much, if not all of us, such as Tolstoy and Lee), but I'm making my way through. This is a group for us to read some more classic books and don't feel any pressure about it - that's why we're using the format of one chapter a day... To broaden our horizons a little and get to some literature we most likely wouldn't have got to if we weren't reading with a group - and perhaps discover some new favourites along the way.

I said that as well - I can't expect us to read Margaret Cavendish who, although is considered a classic for her poetry, essays and science-fiction work - when majority of people out there haven't even heard of her, let alone wanted to read some of her work. However, most of the classics are centered on male authors and the female ones are a little bit less read and definitely less present in studies. We may have heard for one author and not for some other, but that isn't the merit if they're the classic. Also, there are books like South Slavic ones that we considered to be classic - Meša Selimović and Miloš Crnjanski, for instance - but that aren't read anywhere else in the world.

I hope that everyone will enjoy reading in this group - you get the idea, you propose it, then we vote and read something new. Also, I was saying something about the one-week pause between two reads, but I don't think that is necessary... How about you?

message 12: by Helena (new)

Helena (hel666) I think one week pause is a bit too much but we probably do need one if people want to get the book from their libraries or even buy them. 2-4 days is fine with me.

message 13: by [deleted user] (new)

Grupa je premeštena na južnoslovenske jezike i ostali članovi su se složili s tim (pisao sam lično onima koji su iz Engleske ili govore samo na engleskom), tako da se možemo vratiti na srpski, hrvatski, bosanski i ostale ukoliko vam to odgovara.

Treba prvo stići do pauze, a ljudima mi mogao biti zamoran ovaj format "poglavlje dnevno", no, dobro, zasada nam je lepo krenulo, barem mi se čini. :) Knjige će biti najavljivane unapred, i predlaganje i glasanje ide oko pet-šest poglavlja do kraja knjige, tako da će biti vremena.

message 14: by Helena (new)

Helena (hel666) Iskreno, sto se tice jezika meni je apsolutno svejedno.
Sto se tice pauze, mislim da bi meni trebao odmor od klasika ali, kao sto rekoh pre, ne nesto dugo. Dva dana je meni sasvim solidan period za pauzu izmedju knjiga. Ali naravno, treba doci do te pauze, mozda se vise clanova do tada javi. :)

message 15: by [deleted user] (new)

Slobodno dodaj druge članove (ne znam, doduše, je li ta opcija uopšte otvorena), da živne malo grupa. :) Radujem se budućem čitanju, budući da su klasici nešto što zaista volim i što sam u nekim segmentima i amaterski proučavao, no nekada je dovoljno jednostavno uživati u jednom žanru (ili grupi knjiga, radije nego žanru, pošto klasik može biti svašta) i isključiti "kritičko dugme".

message 16: by Edina (new)

Edina Memić (edinam) | 2 comments Pozdrav svim članovima, nisam imala vremena da detaljno pročitam o čemu se radi u ovoj grupi ali sad vidim da se čita "sjever i jug". Davno sam je pokušavala pročitati i znam da mi nije išlo pa sam ostavila. Sad ću ponovo da pokušam možda se šta za ovo godina i promjenilo :)

message 17: by [deleted user] (new)

Možda će ti ići lakše pošto ti treba dvadeset minuta za jedno poglavlje u najdrastičnijem slučaju, a uvek možeš i ovde da potražiš neku vrstu motivacije. :)
Meni se zasad dopada, čak sam malo i odmakao u odnosu na zacrtani raspored, ne ostavlja mi se sigurno.

message 18: by Vedrana (new)

Vedrana Pozdrav svima pratim sve komentare cini se zanimljivo😀knjigu sam nabavila danas veselim se čitanju i diskusiji s vama

message 19: by [deleted user] (new)

Drago mi je! 😀 Danas bi trebalo da se završi drugo poglavlje, nisi ni u kakvom zakašnjenju... Slobodno se pirključi i diskusiji o knjizi - iako mislim da neće baš biti za debatu ili sukob mišljenja niti da će biti mnogo oprečnih stavova, fina diskusija nam ne gine. :)

message 20: by Quiver (new)

Quiver (quiverquotes) | 6 comments Hvala na pozivu da se priključim ovoj grupi.

Zanimaju me klasična dela, kako da ne (naravno neka manje, neka više), a tek što volim da analiziram!Pridružiču se čitanju kad god se budem uklopila.

Doduše, skoro neizostavno čitam na jeziku koji je najbliži originalu. Znači svakako engleska dela na engleskom, a onda je i nekako logično diskutovati na jeziku na kome se i čitalo delo... ali otom potom. Uživajte u čitanju i diskusiji! Pratim dešavanja.

message 21: by Novenda (new)

Novenda | 4 comments I ja da se zahvalim na pozivu u grupu. Nažalost dovršavam poslove i spremam jedno duže putovanje pa vam se do pred kraj leta ne mogu priključiti, ali vas pratim i rasprava vam je divna, konstruktivna i nadam se da ćete tako nastaviti :)

message 22: by [deleted user] (new)

Pozdrav svima! Drago mi je što sam pronašao grupu ljubitelja klasika, baš bih voleo da vam se pridružim u čitanju i diskusiji (od sledeće knjige). Šteta što nisam ranije naišao na ovaj sajt, sigurno bih više i pročitao i lakše nalazio vreme za knjige, nekako je zanimljivo voditi evidenciju ovde :).

Hteo bih još samo da pitam, da li neko od vas čita dve ili više knjiga istovremeno i da li je to preporučljivo uopšte? Pošto sam planirao da čitam jednu od knjiga sa svog spiska i drugu uporedo sa vama, po jedno poglavlje dnevno.

message 23: by Helena (new)

Helena (hel666) Atanasije wrote: "Pozdrav svima! Drago mi je što sam pronašao grupu ljubitelja klasika, baš bih voleo da vam se pridružim u čitanju i diskusiji (od sledeće knjige). Šteta što nisam ranije naišao na ovaj sajt, sigurn..."

Dobro dosao :D
Ja citam vise knjiga, nekoliko sa svoje liste, jednu sa bratom i jednu za ovu grupu. Ali to naravno zavisi od osobe, ako mozes da pratis vise prica istovremeno, mislim da neces imati problema :)

message 24: by [deleted user] (new)

Pozdrav! :) Uvek čitam više knjiga istovremeno, i nikada mi to nije predstavljalo problem, niti sam doživeo neku priču manje upečatljivo posredstvom neke druge. Mislim da ti poglavlje dnevno ne bi predstavljalo opterećenje, i da bi mogao da uskladiš čitanje još nečega uz to (a posebno ako je knjiga kraća).

message 25: by [deleted user] (new)

Nije meni problem više priča da pratim, nego pošto su klasici uglavnom dubokoumna dela, nateraju te da razmišljaš i o stvarima izvan njihovih stranica, podstiču te na neka dublja filozofska razmišljanja. Pa sam se pitao da li je pametno mešati dva klasika, da li postoji šansa da se propusti nešto, u tom filozofskom delu, ako fokus nije samo na jednoj knjizi. Doduše, ja ću svakako da probam pa ću videti, nego me je zanimalo da li neko ovde to radi :D

message 26: by [deleted user] (new)

Čitam upravo tri klasika, tako da bi moj odgovor bio da ništa nećeš propustiti. 😅 A na dodatna razmišljanja me može navesti svaka dobra knjiga, spadala u klasičnu književnost ili ne.

message 27: by [deleted user] (new)

Odlično onda, hvala na odgovoru :D.

message 28: by Quiver (new)

Quiver (quiverquotes) | 6 comments Atanasije wrote: "Pa sam se pitao da li je pametno mešati dva klasika, da li postoji šansa da se propusti nešto, u tom filozofskom delu, ako fokus nije samo na jednoj knjizi."

Mislim da je najteže čitati dva ili više dela koja su slična, po temi, po saržaju, po filozofskoj orjentaciji (recimo od istog autora, ili od dva autora čiji se idejni pravci prepliću). Tada može doći do mešanja, i možda se u tom smislu onda nešto „propusti“. Nekada je to poželjno, ako se čita radi pregleda, sinteze, ili inspiracije. Ali inače ja čitam i po desetine knjiga odjedamput, u ciklusima, kako mi se namesti situacija ili raspoloženje. Tako da svakako nećeš biti jedini sa više istovremeno započetih knjiga. :)

message 29: by [deleted user] (last edited Jul 09, 2018 03:40PM) (new)

Quiver wrote: ''Mislim da je najteže čitati dva ili više dela koja su slična...''

Slažem se, trudiću se da balansiram između dva različita sveta, s tim da obe knjige moraju biti kvalitetne. :)

message 30: by Jelena (new)

Jelena Milenković (kaliopi_ann) Pridružujem se timu haha, i ja čitam povremeno više knjiga odjednom, mada su uglavnom potpuno različite tematike. Radila bih to i češće da nemam tendenciju da knjigu završim u roku od maksimalno 3 dana, ukoliko nemam neke mnogo preče stvari da radim...

message 31: by [deleted user] (new)

Nisam očekivao ovako visok nivo multitaskinga, svaka vam čast :D

message 32: by Jelena (new)

Jelena (jezic) | 5 comments Ja recimo vrlo retko čitam više knjiga istovremeno. Jednu dečiju sinu pre spavanja i jednu moju ličnu. Više od jedne čitam samo ako su žanrovski vrlo drugačije. To mi najviše odgovara. 😆

message 33: by Anastasja (new)

Anastasja Kostic Ja u poslednje vreme stalno čitam više knjiga istovremeno i to mi ne predstavlja nikakav problem iako često čitam više klasika u isto vreme, ideja da ih nekako pobrkam mi je skroz apsurdna to bi bilo kao kad bih porkala svoje najbolje prijatelje. Ako nešto već ostavlja dubok trag u tebi i o tome razmišljaš znači da ćeš to nešto i zapamtiti , a ne zaboraviti i mešati sa nečim drugim. Osim toga moram da kažem jer mi je skroz čudno nisam nikad čitala dve knjige jednog autora u isto vreme niti sam čula da to iko radi, is that even a thing?

message 34: by [deleted user] (new)

Da, barem sedam-osam puta mi se dogodilo. :) Ima autora koji stvaraju u više razliitih žanrova, pa opet i ako pišu samo npr. istorijske romane retko se dogodi da se preklope likovi ili vreme ukoliko romani nisu deo jednog serijala. Ne predstavlja mi problem, ali, svejedno, retko mi se dogodi da čitam dve knjige istog pisca istovremeno (nikad planski), već ukoliko mi se jedna ne dopada, pokušam da čitam drugu da vidim da li je bolja (ne zaslužujem komentar).

message 35: by [deleted user] (last edited Jul 11, 2018 01:43AM) (new)

Anastasja wrote: "ideja da ih nekako pobrkam mi je skroz apsurdna..."

Nisam ni mislio na to da se mešaju priče knjiga koje čitaš. Sumnjam da se nekom dešava da mu likovi preskaču iz jedne knjige u drugu, već sam mislio na onaj period kada ne držiš knjigu u ruci (dok ručaš, šetaš, treniraš ili tako nešto), a razmišljaš o njoj ili o nekim drugim temama do kojih te je odvela. To vreme je ograničeno i traje do trenutka kada ponovo uzimaš knjigu u ruke, odnosno jednu od knjiga. Ako čitaš više njih istovremeno, možda ćeš jednostavno propustiti nešto na šta bi te određena knjiga navela da razmišljaš, jer si u tom trenutku razmišljala o nečemu iz neke druge knjige. E sad, pitanje je da li bismo uopšte bili i svesni da smo nešto propustili ako o tome nismo ni razmišljali. (mislim samo na čitanje romana, onih dobrih, ne na neku drugu vrstu literature).

Naravno ja pričam napamet, jer još uvek nisam probao da čitam dve istovremeno, samo me je zanimalo šta vi mislite, ali kad probam, vratiću se pa ćemo da nastavimo :D.

message 36: by Anastasja (new)

Anastasja Kostic Pa da probaj ne verujem da će ti biti teško , al ok je čitati i samo jednu knjigu , ja bih iskreno više volela da tako čitam , ali ne.mogu , jer mi se sve čita u isto vreme. Ahahaha pa jel bude nakad bolja druga knjiga? Ja sam se pre terala da završim te što mi se ne dopadnu , ne bi mi nikad na pamet palo da uzmem drugu istog autora., mada možda je to bolje nego skroz odustati od pisca .

message 37: by Nikola (new)

Nikola Jankovic | 14 comments Ne znam koliko slušate knjige, ali i to je dobar način da ih se "čita" više istovremeno. Naravno, nisu sve knjige za slušanje, ali ako možete iskoristiti vreme u prevozu ili u šetnji, što da ne.

Ja sam na Audibleu već par godina, imam onu pretplatu gde te knjiga ne izađe više od 6-7 EUR. Ustanovio sam da mi za slušanje najviše odgovaraju trileri i sci-fi, s obzirom da će ti pažnja svakako popustiti u nekom trenutku, a to su često knjige gde puna koncentracija nije potrebna. A drugo, vrlo dobro funkcioniše i istorija. Ne znam da li bih ikad imao vremena "pročitati" toliko knjiga na temu WW2 :)

Skrivena stranica | 76 comments Sve Charlottino što sam čitala bilo je izrazito jadno osim moga najdražeg djela (Jane Eyre) i nikako ne mogu ta djela gledati kao cjelinu. Biografske elemente također nikada ne tražim i jedino što mogu povezati s biografijom je slučaj da je neki autor imao neki vid snažnih ideala pa je moguće te ideale povezati s nekom idejom u knjizi.

message 39: by [deleted user] (new)

Pročitao sam dva romana (Džejn Ejr i Šerli), profesora sam započeo pa ostavio, mada planiram da mu se vratim - u svakom slučaju, to jeste njeno prvo delo, verovatno malo slabijeg kvaliteta, što pokazuje i činjenica da je odbijan od strane izdavača u više navrata, dok su se za Džejn Ejr gotovo grabili, napravila se predstava, doštampavala izdanja bez Šarlotinog odobrenja, itd.

Ne mogu se baš sasvim meriti po kvalitetu, ali bogme ni po tematici - Džejn Ejr je delo napisano u prvom licu, ne zahvata neke važne istorijske događaje, ne predstavlja prikaz društva, sama priča je prilično "straightforward" i nema nekih digresija, dok se u Šerli junakinja ne pojavljuje do neke dvestote stranice - međutim, meni je to delo takođe veoma drago, jer ono što je Šarlot u Džejn Ejr prikazala iz domena kritike društva bilo je zabašureno u samu priču (npr. internat), a u Šerli je to prikazano u vidu mini-eseja, čitavih poglavlja koji dođu kao fusnota priči... Zamršenije i kompleksnije delo, ali ne vidim razlog da se zbog svoje različitosti nazove jadnim - izuzetno jak i bespotreban izraz, složio bih se.

Ukoliko je u pitanju meni drag autor, poput Šarlot, o kome sam prethodno dosta čitao, neminovno je pronalaženje nekih (auto)biografskih delova u samom tekstu - Šarlotina sestra u vidu Džejnine drugarice Elen, Enina guvernatna Agnes sa kojom deli životnu priču, itd. Inače, ne tražim ove detalje svesno, budući da ponekad preanaliziranje dela može da dovede do toga da čitalac stvori kompleksniju sliku o autorovim likovima, namerama i paralelama sa samim životom tog autora nego što je uopšte bila autorova.

Skrivena stranica | 76 comments Jane Eyre je daleko najkvalitetnija i ostale se ne mogu mjeriti (Villete ostavljam mogućnost da me razuvjeri jer nisam čitala). U Shirley mi je sve to s nižim i višim staležom bilo izrazito naivno i nedorađeno i nije me baš uvjerilo. Sama ljubavna priča me nije oduševila i likovi mi nisu bili dovoljno slojeviti kao što je to slučaj s Jane Eyre. Sve je ostalo prilično plošno.
Naravno da autori posežu za svojim iskustvom, ali u dalje je pretjerano iščitavati da je autorica unijela nekogu osobu u nekoga lika - inspiracija je moguća, ali na kraju uvijek lik postane svoj vlastiti, nikada nije utjelovljenje osobe kojom je inspirirano. Čuvajte se pozitivizma, u njega povjesničari vole zalaziti.
Više se ne libim reći da neko djelo nije dovoljno dobro, pogotovo kad je djelo autora koji ima puno više dara i sposobnosti nego je to pokazao tim djelom.

message 41: by Anastasja (new)

Anastasja Kostic Ovo čitanje Šarlotinih dela u isto vreme mi je zapravo skroz zanimljivo i ima smisla , jer su knjige na isti kalup. Što se tiče Đejn Er ja imam jako neki čudan odnos prema toj knjizi jako sam uživala dok sam je čitala i bila mi je zabavna , ali ima delova koji su mi genijalni tipa dok je ona devočica i u internatu, ali mi se nije dopao deo sa ludom ženom na tavanu , bilo mi je previše neubedljivo iako teorije tvde da je to neki divlji deo Đejn koji se mora ukrotiti. Nnekako mi je ta teorija jako nategnuta i kao da je neko opravdanje za roman. Plus mi se nije svideo kraj nivoa španska serja gde neko oslepi pa progleda. I nije mi jasno zašto mi je to omiljena Bronte knjiga i kako sam uspela da zažmurima na sve mane, tako da razumem oba stanovišta i da se nekome jako dopada i da je mrzi.

message 42: by [deleted user] (new)

Isto... Jedna od omiljenih knjiga, a ima toliko delova koje lično percepiram kao mane. :)

message 43: by [deleted user] (new)

Odlična ideja... Tu knjigu bi mogli da postavljaju i biraju članovi direktno, bez glasanja i predlaganja, nešto u stilu "buddy read", da se otvori posebna tema, navede naslov, pa da se čita ukoliko se priključi nekoliko članova, nevezano sa "glavnom" knjigom.

Inače, mislim da ćemo retko imati mesečnu knjigu, u pravom smislu - sa 30 poglavlja. Čitanje nekih od trenutno predloženih bi moglo da potraje i nekoliko meseci ukoliko se ne dogovorimo za nešto tipa dva poglavlja dnevno ili sl.

message 44: by [deleted user] (new)

I da, pravila čitanja za tu "fakultativnu" knjigu su onakva kakvima ih odredi onaj koji ju je predložio ili zajedno oni koji će je čitati - dakle, bez ikakve obaveze za poglavlje dnevno, pet do sedam nedeljno, itd. Jedino pravilo je da mora biti klasik. Ukoliko imaš ideja, slobodno ih kači. :)