Goodreads Malaysia discussion

37 views
Arkib > KBABKB Julai 2009: Fenomena Nizar [SUDAH BACA]

Comments Showing 1-9 of 9 (9 new)    post a comment »
dateDown arrow    newest »

Faizah Roslaini | 825 comments Mod
Bagi yang sudah membaca Fenomena Nizar, sila kongsikan apa yang anda dapat daripada membaca buku ini di sini.

Boleh juga tuliskan pendapat anda berkaitannya: Baguskah penulisannya? Faktanya bagaimana? Apa perasaan anda? dan sebagainya.

Kongsikan di thread ini, ya?


message 2: by Aidura (new)

Aidura (sofira) | 1472 comments Watak-watak utama yang ditonjolkan ialah MB Halal, MB Haram, PR, *MNO, B* dan RAKSASA!

Seputar kisah mengenai pergolakan dan percaturan politik 'kotor' di Perak, 3 ADUN yang terloncat-loncat ala2 kanggaru, politik WANG, jual-beli hamba politik yang bernilai jutaan RM, org2 politik yang gila kuasa & tamak tampuk pemerintahan, org2 politik yang tidak berakhlak dan tidak bermaruah, org2 politik yang hilang integriti dan jati diri, pengkhianatan, penculikan, penindasan dan makhluk bertopeng.

Iya, ringkasnya ceritera mengenai tokoh2 politik yg telah LUPA DIRI, terlupa bahawa diri mereka hanya hamba2 Allah SWT yang tumpang berkelana dan bermusafir buat seketika cuma di mukabumi ini dan kelak akan dipanggil untuk bertemu SANG PENCIPTA ALAM bila tiba waktunya, untuk diperhitungkan segala amalan2 beliau walau sekecil zarah sekalipun!

Sudah bersediakah SI PENGKHIANAT untuk menghadapi kemelut politik di ALAM KUBUR dan juga di ALAM AKHIRAT kelak yang PENUH dengan AZAB dan NIKMAT?!

Wallahu'alam.


message 3: by Najmuddin, Tok Mudin (new)

Najmuddin (mudin001) | 998 comments Mod
Uih... garangnya Aidura! :)


message 4: by Aidura (new)

Aidura (sofira) | 1472 comments mudin,

sebab tu namanya FENOMENA. Biar tampak GARANG, PANAS dan BERDESING bagai ribut topan KATRINA.

hah... amik hangpa. kui,kui,kui :P

siapa nak beli, siapa nak beli, pantun 2 kerat ambo? ada berani?!


Faizah Roslaini | 825 comments Mod
RAKSASA? macam ultraman la pulak.

Mungkin Aidura berkobar2 lepas baca buku ni. Sesiapa saja yang dambakan kebenaran akan menyampah dengan 'Mahatma', Naltantuya dan katak2 yang makan rasuah.


message 6: by Aidura (new)

Aidura (sofira) | 1472 comments iyooo banyak raksasa le, peija.

kat ipoh ada, kat putrajaya pun ada.

nak minta bantuan ultraman tapi ultraman ada kat jepun jek. ngehhhh :P


message 7: by Najmuddin, Tok Mudin (new)

Najmuddin (mudin001) | 998 comments Mod
erk.. bukan ultraman ada di terengganu ke? stadium tu sapa punya kerja?


message 8: by Aidura (new)

Aidura (sofira) | 1472 comments uhukkkk... saya tak tau ultraman dah terbang ke terengganu rupanya! Patutlah dah banyak sangat raksasa yang dok mengganeh di Malaysia la ni. :P


message 9: by Isma (new)

Isma | 682 comments Buku ini membuatkan saya teringat pada pilihanraya 2004. Sebelum subuh, saya telah mendapat berita kekalahan Pas di Kelantan (ternyata berita itu tidak benar)membuatkan saya sedih sangat. Subuh itu saya berlari ke jeti feri di Tak Bai, saya lihat bendera Kelantan berkibar lemah. Begitu jugalah semasa Nizar hilang kuasa, rasa sedih lihat bendera negeri Perak.Tapi saya perasan bendera Malaysia berkibar megah.


back to top