Wan Farahana's Reviews > Cerita Cinta Ahmad Ammar

Cerita Cinta Ahmad Ammar by Grup Penjejak Tamadun Dunia
Rate this book
Clear rating

by
11719200
's review
May 14, 2014

it was amazing
bookshelves: motivasi, favorites

Biography Ahmad Ammad dan cerita cintanya..

Alhamdulillah selesai baca..tutup buku sahaja apa yang saya rasa..hebatnya seorang yang bernama Ahmad Ammar Bin Ahmad Azam..keseluruhan isi buku, kisah mengenainya dari berlainan orang. Bermula dengan ibunya, ayahnya, kakaknya, ustaz hasrizal, sahabat-sahabatnya semua bercerita mengenai hebatnya pemuda ini.

Buku yang membawa pelbagai rasa yang berbeza. Sedih, gembira, teruja dan pelbagai rasa lagi. Dalam hati saya berulang-ulang kata..hebatnya dia..masyaAllah..dibesarkan dan dipersiapkan oleh ibu bapanya untuk membantu ummah tetapi perancangan Allah maha teliti, maha baik, maha berkuasa..rupa-rupanya persiapan ibu bapa nya untuk Ahmad Ammar untuk menghadap sang pencipta dalam husnul khotimah..Allah..

Betapa beruntungnya beliau berkesempatan berehat panjang bersama sahabat rasulullah Abu Ayub al ansari..bangkit bersama di hari akhir nanti berpimpin tangan. Dlam cemburu saya gembira. MasyaAllah..

Allahumafirlahu warhamhu waafiiwafuanhu, Ya Allah Ampunilah segala dosa dan kesalahannya, terimalah semua amal ibadahnya. Jadi kami yang ditinggalkan tetap istiqomah dalam jalan Mu Ya Rabb
Berikan kami kekuatan untuk meneruskan cita-cita beliau Amin

Adik Ammar, damailah dikau disana disisi tuhan yang esa..
3 likes · flag

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Cerita Cinta Ahmad Ammar.
Sign In »

Reading Progress

May 14, 2014 – Started Reading
May 14, 2014 – Shelved
May 14, 2014 –
page 30
8.26%
May 18, 2014 –
page 140
38.57% ""Abah, dunia ini untuk berjuang dan untuk penat, kita rehatlah bila mati nanti di syurga""
May 18, 2014 –
page 140
38.57% ""Abah, dunia ini untuk berjuang dan untuk penat, kita rehatlah bila mati nanti di syurga""
May 20, 2014 –
page 283
77.96% "Anak yang aku persiapkan untuk dakwah telah mendahului diriku. Engkau yang maha mengetahui. Aku redha akan takdir Mu.. Ya Allah berikan kesabaran ke atas diriku fan keluargaku -haji Ahmad Azam"
May 20, 2014 – Finished Reading
June 12, 2014 – Shelved as: motivasi
June 12, 2014 – Shelved as: favorites

Comments (showing 1-3 of 3) (3 new)

dateDown arrow    newest »

message 1: by Ririn (new)

Ririn Baca review pun dah rasa nk keluar air mata (air mata saya sentiasa keluar kalau baca kisah sebegini). Buku dah ada, tapi masih belum ada kekuatan nak baca. Setakat ni baca sikit kisah mengenainya dalam blog Ustaz Hasrizal.


Wan  Farahana Hmm..pelbagai rasa ada waktu saya baca buku ni. Di awal kisah, menitis juga air mata kala emak Ammar menulis surat untuk ammar..lepas tu kering sekejap lepas baca catatan ayah ammar untuk ammar,,lepas tu basah kembali lepas baca isi hati kakaknya untuk ammar, dan ada rasa lucu bila baca catatan sahabat2 ammar ketika membesar sekali bersama..akhir kalam..saya tutup buku dan berfikir..anak yang hebat hasil didikan dari ibu bapa yang hebat..hebatnya ammar kerana ibu bapa dia..inshaAllah keberuntungan ahmad ammar sikit sebanyak akan terkena pada mak dan abah dia..inshaAllah.. :)


message 3: by Ririn (new)

Ririn Insya Allah. Ini lah yang orang panggil pelaburan kan. Bertuah sungguh Ahmad Ammar. Dan sangat-sangat setuju cara didikan dan asuhan ibu bapa mempengaruhi akhlak si anak.


back to top