Aqsa's Reviews > Ruin and Rising

Ruin and Rising by Leigh Bardugo
Rate this book
Clear rating

by
8518869

June 2019 update:

everybody stop liking this review i keep getting messages from ppl telling me why i thot this way like girl??? 😂 enough!!! let it rest already lol im tired

_____________________________

UPDATE Jan 2019:
i swear the more years pass- the more embarrassing this review gets lmao.

august 2018 update:

I have to admit, while Acomaf beat this ^ trash book in regards to storytelling, Acowar (Acotar #3) kinda sucked a lot so like... tread carefully and if anything- enjoy Acomaf only because I see that book as a standalone anyway.

Also, fuck this book & the author lmfao.

UPDATE:
Okay so for those of you (like myself) who were disappointed with this ^ piece of trash- GO READ
"A COURT OF MIST AND FURY" in particular, I should say-- as the book really sets the stage and it beats this in every way and is everything r&r could have been but miserably failed to be.

All the past angst and bitterness is beyond this spoiler tag.
(view spoiler)
366 likes · flag

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Ruin and Rising.
Sign In »

Quotes Aqsa Liked

Leigh Bardugo
“Why waste my anger on you when the fault is mine? I should have anticipated another betrayal from you, one more mad grasp at some kind of childish ideal. But I seem to be a victim of my own wishes where you are concerned.” His expression hardened. “What have you come here for, Alina?”

I answered him honestly. “I wanted to see you.”

I caught the briefest glimpse of surprise before his face shuttered again. “There are two thrones on that dais. You could see me any time you liked.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“You want a love story too? There's none to be had.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“I will strip away all that you know, all that you love, until you have no shelter but mine.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“Maybe love was superstition, a prayer we said to keep the truth of loneliness at bay.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“I saw the prince when I was in Os Alta,” said Ekaterina. “He’s not bad looking.”
“Not bad looking?” said another voice. “He’s damnably handsome.”
Luchenko scowled. “Since when—”
“Brave in battle, smart as a whip.” Now the voice seemed to be coming from above us. Luchenko craned his neck, peering into the trees. “An excellent dancer,” said the voice. “Oh, and an even better shot.”
“Who—” Luchenko never got to finish. A blast rang out, and a tiny black hole appeared between his eyes.
I gasped. “Imposs—”
“Don’t say it,” muttered Mal.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“He leaned against the window, and the gilded frame came into sharp focus. “Do you think it would be any different with your tracker beside you? With that Lantsov pup?”
“Yes,” I said simply.
“Because you would be the strong one?”
“Because they’re better men than you.”
“You might make me a better man.”
“And you might make me a monster.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“I’ve never understood this taste for otkazat’sya. Is it because you thought you were one of them for so long?”
“I had a taste for you, once.” His head snapped up. He hadn’t expected that. Saints, it was satisfying.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“It’s true,” I said softly. “You are stronger, wiser, infinite in experience.” I leaned forward and whispered, my lips brushing the shell of his ear. “But I am an apt pupil.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“I seem to be a victim of my own wishes where you are concerned.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“In this moment he was just a boy -brilliant, blessed with too much power, burdened by eternity.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“I didn't have to stand here in the darkling arms. I could vanish from his grip, slide back into consciousness and the safety of a stone room hidden in the mountaintop. But I didn't want to go. Despite, everything, I wanted this whispered confidence.

"Yes." I breathed.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“I knew there was no bottom to the Darkling's pain. He would just keep falling and falling.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“He studied me for a long moment. He had always watched me this way, as if I were an equation that didn't quite tally.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“You live in a single moment. I live in a thousand.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“How could he be so cruel and still so human?”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising

Leigh Bardugo
“I felt it then, the vibration along that invisible tether. I pushed away from it. I would not go to the Darkling now. I wouldn't go to him ever again. But still, I knew wherever he was, he was grieving.”
Leigh Bardugo, Ruin and Rising


Reading Progress

July 20, 2013 – Shelved
July 20, 2013 – Shelved as: to-read
June 17, 2014 – Started Reading
June 17, 2014 –
page 1
0.24% "I DONT CARE WHAT HAPPENS\n \n "
June 17, 2014 –
page 50
11.85% "The Darkling kept his\n eyes on me. He crossed the parquet floor. He stopped before me, his eyes studying\n my face. “If only I’d known you’d prove such an apt\n pupil.” His voice was genuinely admiring,\n almost surprised.\n \n I JUST WANT EVERYONE TO KNOW THAT I HAVE DEAD"
June 17, 2014 –
page 50
11.85% "what the fUCK ALINA WHY DID YOU DO THAT SHITSHITSHITSHITSHIT WHAT AN ASSHAT"
June 17, 2014 –
page 50
11.85% "why is she even fucking contemplating what he was saying like just bloody aSK HIM DAMN ITTT"
June 17, 2014 –
page 50
11.85% "There was a sudden thump beside us as\n someone swung down from the treetops.\n “What are you two doing barefoot and half\n naked in the mud?” asked a familiar voice.\n “Looking for truffles, I hope?”\n \n OMG I MISSED YOU SO MUCH BABY <3"
June 17, 2014 –
page 100
23.7% "For a while, she was silent, her expression distant, her blind gaze locked on something I couldn’t see. “Morozova never could have left that undone,” she said softly. “It wasn’t his way.”"
June 17, 2014 –
page 100
23.7% "“And a prince?”\n “Princes get used to the word yes.”\n \n I would say yes to this baby anyday."
June 17, 2014 –
page 200
47.39% "OMG THAT WAS SO HOT\n \n AND SO SHORT LIVED WHYYYYYYYYYYYYYYYYY"
June 17, 2014 –
page 200
47.39% "We were alone\n in the world, unique. We were bound together\n and always would be.\n \n SAINTS IMMA JUST DIE RIGHT HERE"
June 17, 2014 –
page 200
47.39% "This is all just plain wrong. WRONG WRONG WRONG. You can feel the wrongness in every single world damn damn damn it I hate this :("
June 17, 2014 –
page 200
47.39% "Can I just talk about the stupidity that is Alina Starkov, like, oh you want to SAVE Ravka,really? Because you just agreed to letting thousands of people die instead of woman-ing up and talking to the Darkling. What are the chances that once you rule with him, he won't wreck havoc? BALANCE\n I know it shows giving in & apparently she's tired of doing such, but it's better than other ppl taking the blow for you."
June 17, 2014 –
page 200
47.39% "WHAT THE EVER LOVING FUCK? WHY WOULD BARDUGO DO THIS OH MY FUCKING GOODNESS WHAT ON EARTH I CANT EVEN RN"
June 17, 2014 –
page 200
47.39% "the ONLY thing good about anything going on right now is NIKOLAI. \n \n everyone else can have a nichevoya bite them in the ass."
June 17, 2014 –
page 300
71.09% "Im not allowed to drink alcohol so for every sucky scene Im taking a shot of fruit punch\n \n THIS IS WORSE THAN STUDYING FOR EXAMS"
June 17, 2014 – Finished Reading
September 29, 2014 – Shelved as: disappointment
September 29, 2014 – Shelved as: kill-it-with-fire
February 10, 2019 – Shelved as: avada-fucking-kedavra-this-piece-of
February 10, 2019 – Shelved as: anyways
February 10, 2019 – Shelved as: i-give-up-lmao-bye

Comments Showing 1-50 of 151 (151 new)


Hermione Jesus. Jeeeeeesus. Holy shit. *starts hyperventilating*


message 2: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa AFZA I CANT CONTAIN THESE FEELS MAN LIKE WUT EVEN-

*jumps into the sea*


Hermione AND YOU THINK I CAN? I DIED AT RACY.

*jumps into man-eating monster's mouth*


message 4: by Aqsa (last edited Aug 01, 2013 09:24AM) (new) - rated it 1 star

Aqsa I CAN'T EVEN RUIN AND RACYYYYYYYYYYYYYY
im a pervert and i live for these moments

(view spoiler)


Hermione I LIVE FOR THEM TOO YOU ARE NOT ALONE

(view spoiler)


Georjandavis I need to add that title to my shelf!! lol


message 7: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa @Afzu *sighs a big sigh*

(view spoiler)


message 8: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa @Georjandavis

Haha, go for it! :)


Hermione (view spoiler)


message 10: by Aqsa (last edited Jun 17, 2019 05:52PM) (new) - rated it 1 star

Aqsa [redacted]

Anyways! I actually do have a feeling that Alina might end up with Nickolai! And it's a good feeling.
Because remember the end of S&S?
Alina dreams that she's on a ship and she's kissing a Prince .......


message 11: by Hermione (last edited Aug 07, 2013 12:52PM) (new) - rated it 3 stars

Hermione (view spoiler)


message 12: by Christina C. (new) - added it

Christina C. i'm so glad i'm not the only one who ships Alina with the Darkling. idk there's just something about him. i love him so much ugh


message 13: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa Christina wrote: "i'm so glad i'm not the only one who ships Alina with the Darkling. idk there's just something about him. i love him so much ugh"

omg Christina i know what u mean! me too! i love him so much like UGH. I know hes evil but there just has to be something hes hiding beneath all the bad stuff!


message 14: by Alexander (new)

Alexander Beadell I had to post this as a reply because im sure nobody will actually read my post so sorry about this:::::
(view spoiler)


Rachel  (APCB Reviews) I love the Darkling!! I hope Alina and Darkling are doing some ruining and racy things


message 16: by Aqsa (last edited Oct 21, 2013 01:45PM) (new) - rated it 1 star

Aqsa FINALLY SOMEONE! I thought I was the only one. :")

hahaha omg Rachel, AMEN TO THAT. <3


Rachel  (APCB Reviews) Nope you're not alone with those thoughts!!!


☆Eiko I'm sorry but what does the author mean by 'Racy'? :'( forgive my ignorance


message 19: by Aqsa (last edited Jun 17, 2019 05:54PM) (new) - rated it 1 star

Aqsa Hi Eiko! Awe thats alright! Well basically, Racy means typically sexually entertaining, or just simply sexy.
A fan tweeted her saying that they wanted a sexy/love/romantic scene between The Darkling and Alina and Ms. Bardugo replied by saying (as a joke) that she's thinking of renaming the last book from (the real name) Ruin and Rising to Ruin and Racy. Basically saying that she most probably has some romantic scenes planned in the upcoming book.
Although she hasn't specified with who. :)


❅ (t.c) (hiatus: school) ^^^^^^^^well said
i am so freaking excited
// the trilogy is ending and ugh i will shoot myself if the darklings fate turns out bad :c


message 21: by Aqsa (last edited Nov 24, 2013 01:33PM) (new) - rated it 1 star

Aqsa omg hiii! i dont know Japanese, sadly, so i don't know your name! :(

but thank you for that! im so glad someone else feels the same way! The Darkling is such an amazing character. I can't help but think that he's being incredibly misjudged. <3
but dont worry-- i hAVE FAITH. <3


❅ (t.c) (hiatus: school) YES. you said it right girl ;)
ahahah im not japanese (just like using their names XD) ^_^ My name is Tina dear friend! Love your name Ms. Aqsa ^^ :)


message 23: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa Haha. Aw, thank you so much, Tina! :)


☆Eiko Aqsa wrote: "Hi Eiko! Awe thats alright! Well basically, if you don't know, Racy means typically sexually entertaining, or just simply ,sexy.
A fan tweeted her saying that he/she wanted a sexy/love/romantic sce..."


Hi Aqsa, thank you so much for your explanation, and of course for having patience on my ignorance. I definitely wouldn't mind a few 'racy' things between the Darkling and Alina, I happen to root for that pair as well ;) the second book had some stuff like that between the Darkling and Alina, though if it was dream or not, we won't know until the third one right?


message 25: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa Hey no problem! :)

haha, i'm glad you feel the same way! and ooooh yes! we won't know what really happens until Ruin and Rising!
Leigh also said we would get The Darkling's perspective of everything after the series is over!
im really excited for that!


message 26: by Arianna (new)

Arianna OH MY GOD. We are going to get WHAT?! Darkling's perspective? YES PLEASE.
I'm absolutley Team Darkling, and i'm agree with you Aqsa, i think that he could have something that makes him bad, because we can see another side of him in The Tailor (except for what he did at the end of S&S to Genya). So yeah, my heart would break in two if the Darkilng dies. And idk, i'm really hoping to see the Darkling with Alina at the end. (And i'm waiting for that 'racy' scenes of A+D).


message 27: by Aqsa (last edited Jun 17, 2019 05:55PM) (new) - rated it 1 star

Aqsa Thanks Aria!

AND YES. YES INDEED. :')

Im so happy so many other fans out there think the same way!
I LOVE Darklina together. They're perf.
There's definitely something suspicious going on! Especially after read the synopsis, it confirms my earlier theory that The Darkling is hiding something!!
ASDFGHJKL GOD IM SO EXCITED FOR IT. 7 MONTHS AHHHH!


❅ (t.c) (hiatus: school) I BLOODY LOVE YOU
NEEDED THAT THANK YOU<3


message 29: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa ASDGHKL ALL MY PLEASURE!! <3


❅ (t.c) (hiatus: school) ugh I read Leigh's blog and there was someone who was sorta trashing her about letting characters die off (because as it's the last book it is potentially possible. .) and God is that happens to the Darkling I would go into full mourning :'((


Hermione OMG. All my thoughts about how this third book was going to go has suddenly flew out the window with just that one quote.


message 32: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa Whoaaaooaawhoaaaa I thought it was just me!!

SPEAK UP CHILD. WHAT WAS IT?


Books are TARDIS Thanks so much for compiling this. It is the best and funniest. I have so many feels now!


message 34: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa Hey Milo! Haha omg it was my pleasure! ;D

And you've given me feels for saying this was actually funny because I'm usually just really lame, haha.


Masha Oh sweet baby jesus.
EXCELLENT.
Mal is so boring (sorry team Mal). I sincerely hope that Alina ends up with the Darkling.


message 36: by Aqsa (last edited Jun 17, 2019 05:56PM) (new) - rated it 1 star

Aqsa YES OMG THANK YOU. <3

I'm totally Team Darkling! but if anything happens-- and I'm aware something bad might happen to him I WOULD DIE IF IT DID THOUGH OMG then I'm all for Nickolai x Alina. Because idk Mal's just a whiny little shithead, I just can't with him anymore. :P


Masha Yes yes! That is my second ship!
I think I would also join in the mourning of Darlking's death. Ugh. He's such a wonderful character. Like I see the evil. I SEE IT.
But then I also kinda see that there is something underneath that "evil".

Or maybe I'm delusional and over my head about him.
Idddddk.

IwishMalwoulddieorsomething.
:x


message 38: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa I know what you mean! :( and yes there's definitely something he's hiding!! or yes, like you said, we just love him so much we're looking for all the possible ways of redemption for him!
but i hope it is true! it hAS TO BE OMG.

& hahahaha maaaaaybe. x


message 39: by Jess (new) - rated it 4 stars

Jess OMG NONONONONO I CAN'T


Masha Aqsa Raffe Pooky Bear wrote: "I know what you mean! :( and yes there's definitely something he's hiding!! or yes, like you said, we just love him so much we're looking for all the possible ways of redemption for him!
but i hope..."


Ugh.
Now I REALLLYY can't wait. I need this book NOOOWW


Linnea I can't help but find myself reading it over and over again. Go Dalina!!!!!


message 42: by Cari (new) - rated it 3 stars

Cari I just finished the second book... And I just learned the 3rd book is not out yet. *screams and bangs head on desk*
I get what so many of you are saying about the Darkling. It's not a surprise to find yourself rooting for him... In spite of all the evil. There is something hopelessly romantic about his longing for Alina. That, paired up with the fact that the most passionate scenes in the series belong to the two of them make it easy to understand Darklina.
However, what I don't understand is why we haven' t really been able to "see" more of the relationship between Mal and Alina. It just seems to me their interactions are few and we know more about their troubles than about their love. It's a classic "show" vs. "tell" dilemma. I know Alina and the Darkling desire and fear each other. Makes for a good tumbling, but a good relationship? I'm not sure.

Can't wait for June.


message 43: by Natalie (new) - added it

Natalie GOD BLESS THIS REVEIW!!!!!


Reagan Laine Actually it comes out the 17th of June!! Even farther!! Ahhhhh


message 45: by WinterRose (new)

WinterRose I feel better every time I read your review/post. I need Alarkling as canon like I need aaaaaiiirr


message 46: by Aqsa (new) - rated it 1 star

Aqsa haha thanks! :) #TeamDarklina


message 47: by Liz (new) - rated it 5 stars

Liz OMG I just can't!! Alina and the Darkling AAAHHHHHHHH *that doomed feeling you get when you ship the protagonist and the antagonist*


message 48: by zenoodle (new) - added it

zenoodle THIS GIVES ME HOPE THAT ALARKLING IS ENDGAME I


message 49: by zenoodle (new) - added it

zenoodle I WANT IT TO BE LIKE THE SHATTER ME SERIES WITH THE VILLAIN WHO IS SUPPOSED TO BE EVIL AND CRUEL BUT REALLY HAS DADDY AND MOMMY ISSUES AND HES JUST A POOR ABUSED PUPPY LET ME LOVE U BB


message 50: by zenoodle (new) - added it

zenoodle BUT IF MAL IS ENDGAME IMMA B PISSED LEIGH U CANT TOY WITH MY EMOTIONS AND TEASE ME LIKE THAT


« previous 1 3 4
back to top