Jen Minkman's Reviews > Ontluikende Liefde

Ontluikende Liefde by Anne Nicolai

Nov 22, 2012

Allereerst moet het me even van het hart hoe blij ik ben dat er EINDELIJK ook boeken met paranormal romance verschijnen van de hand van Nederlandse auteurs! Dat heeft echt veel te lang geduurd.
Ik heb genoten van deze bundel; 'De Wever' was echt heel goed en meeslepend geschreven, 'Engelenveer' idem dito, en het enige wat ik jammer vond aan deze verhalen was dat ze zo kort waren :) ik had het idee dat er best een heel boek van gemaakt had kunnen worden (zeker van Engelenveer, dat heb ik in een andere recensie op Smashwords ook al geschreven). Bij deze twee verhalen ontwikkelde het liefdesverhaal zich daardoor op zo'n hoog tempo dat er voor mijn gevoel een beetje sprake was van insta-love (een van mijn personal pet peeves...), en dat vond ik spijtig, want de verhalen zijn van hoogstaand niveau en ik kon ze niet wegleggen. Het derde verhaal in de bundel, 'Dromenland', had dit probleem niet; daar was het tempo precies goed voor mijn gevoel en groeiden de hoofdpersonen langzaam maar zeker naar elkaar toe. Ik vond het ook leuk dat het verhaal vanuit het perspectief van de jongen werd verteld (iets dat niet vaak voorkomt bij dark romance boeken). Iets minder vond ik dat de schrijfstijl meer vertellerig was en minder showing (in de trant van 'show, don't tell') en daardoor meer qua stijl leek op een jeugdboek dan een young adult-verhaal.
Al met al ben ik superblij dat ik dit boek heb gekocht meteen toen het uitkwam, en ik zou het fans van dit genre zeker aanraden. Ik wacht met spanning af wat deze auteurs nog meer gaan schrijven, en ik ga de eerste bundel in deze serie dit weekend ook nog lezen. Hopelijk komen er nog meer van dit soort bundels uit via young-adults.nl !

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Ontluikende Liefde.