Madeleine Knutsson's Reviews > Gudomligt Ingripande

Gudomligt Ingripande by Christoffer Pichler

Ett fantastisk slut till en fantastisk serie.

I somras läste jag de första delarna i Revanianda och blev förälskad så under några månader har jag väntat spänt på nästa och sista delen så när boken äntligen dök ner i min brevlåda så plockades den upp nästan på direkten. Jag har egentligen hemtenta att skriva men ärligt talat det går inte när man äntligen har boken man har väntat spänt på har släpps och ligger hemma på bordet väntades.

Jag är väldigt förtjust i övriga delar i serien men den här slog verkligen dom med hästlängder. Hela boken var perfekt från början till start och jag kan inte ha önskat ett bättre slut, även fast det känns som det kanske blir mer i framtiden (eller är det önsketänkande från mig?).

Den här boken kändes inte ihop stressad som avslutande delar i trilogier kan kännas ibland, när författare försöker få ihop lösa trådar där det inte funkar, men den här boken är det inte så. Det känns verkligen som Christoffer Pichler har tänkt igenom slutet och det märks i språket och i berättelsen. Allt får verkligen en förklaring utan att det känns som det är krystat.
Som jag sa förut och som jag verkligen tycker är viktigt är att jag kunde inte önskat mig ett bättre slut än denna. Karaktärer fick sina ¨redemption arc" (finns det något bra ord på svenska?), de fick nå upp till sina fulla potential. Helt. Jädrans. Perfekt.

Om jag ska vara ärlig är jag verkligen mållös över den här boken, nej över den här serien. Jag kan bara säga ett ord: Perfektion.

Det här är verkligen den bästa svenska fantasy jag har läst, och nu är det din tur att läsa och bli lika förälskad som jag.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Gudomligt Ingripande.

November 4, 2020 – Shelved
November 4, 2020 – Shelved as: to-read-ebook