Heidi Nielsen's Reviews > Frejas Blod

Frejas Blod by Martin Holmslykke

F 50x66

Read 2 times

Debutant følger den nordiske krimi tradition
Nordisk krimiforfatter sætter sine kraftige fodspor i den nordiske krimi tradition med en konspirationsteori bog, der læner sig op af Tom Egelands måde at bygge en god krimi op. Flot debut roman.
De to venner Christopher og Isabella finder ud af at deres veninde Ditte er død. Politiet mener det er selvmord, men Christopher og Isabella er ikke sikre. Deres usikkerhed gør, at de starter på en hektisk rejse gennem Norden for at finde ud af hvem, der har dræbt Ditte.
I deres rejse støder de på to grupper: En gruppe af asatroende kvinder og en gruppe primært af indremissionske mænd, der bekæmper hinanden. Disse grupper har bekæmpet hinanden gennem århundreder og det har foregået udenfor offentlighedens vidende.
Christopher og Isabella kommer også forbi en del spændende steder, som Rundetårn og Akershus Slot. Hvilket gør at jeg overvejer at tage dertil, for at se de ”spor” som de finder.
Martin Holmslykke er god til at skifte synsvinkel mellem de forskellige grupper/personer uden at man mister overblikket. Dermed hænger plottet rigtig godt sammen. Han har nogle gode personskildringer, men nogen gange får man lyst til at sparke Christopher for at få ham til at mande sig op, men det er måske bevidst for at Isabellas karakter står mere stærkt.
Alt i alt er det en god krimi, der kan være starten på en lovende forfatter karriere. Jeg ser frem til den næste i rækken, da der er en noget åben slutning.
Kan anbefales til alle, der holder af en god krimi i den ”nordiske” stil.
Jeg giver den 4 ud af 5 stjerner.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Frejas Blod.

Finished Reading
January 19, 2016 – Started Reading (Other Paperback Edition)
January 21, 2016 – Shelved (Other Paperback Edition)
January 21, 2016 – Shelved as: to-read (Other Paperback Edition)
January 21, 2016 – Finished Reading (Other Paperback Edition)
July 20, 2020 – Shelved