Jennifer Wagemans's Reviews > Geluk zit in je brein, ontdek hoe je je hersenen kunt herprogrammeren om gelukkiger te zijn

Geluk zit in je brein, ontdek hoe je je hersenen kunt herprog... by Teresa Aubele

did not like it

Dit is een boek dat denk ik leuk is, wanneer je twijfelt of je psychologie wil gaan studeren. Het concept vind ik zeker interessant, maar omdat ik al bekend ben met veel van de stof, kon het mijn aandacht niet vasthouden. Daarnaast werd er best veel stof herhaald in het boek zelf. Ook is de schrijfstijl inconsistent; het ene moment heb je een zin van 5 regels met ingewikkelde termen, het volgende moment heb je een korte hippe zin die eindigt in een uitroepteken... De toon rijmt gewoon niet.

Het grootste probleem dat ik met dit boek heb, is dat het vaktermen en onderzoeksdata combineert met woorden als 'je geest/je ziel', 'magie' en 'zombies'. Dat maakt het voor mij ongeloofwaardig en kan ik de stof niet meer serieus nemen. Overall was het boek veel te zweverig voor mij, vond ik de quizes erg arbitrair, lijdend en onprofessioneel en hadden de hoofdstukken over voeding voor mij niet gehoeven. Daarnaast vraag ik me af hoe up-to-date de stof in dit boek ondertussen nog is. Een aantal dingen lijken in ieder geval nogal achterhaald.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Geluk zit in je brein, ontdek hoe je je hersenen kunt herprogrammeren om gelukkiger te zijn.

February 23, 2020 – Started Reading
February 23, 2020 – Shelved
March 1, 2020 –
"Ik realiseer me nu pas dat dit soort een zelfhulpboek is... Deze heb ik een hele tijd gelezen gekregen en ik had verwacht dat het richting Dick Swaab zou gaan, maar neen. Ben benieuwd of ik hem daadwerkelijk uit ga lezen."
March 6, 2020 –
"Het is denk ik een leuk boek als je twijfelt of je psychologie moet gaan studeren, maar ik kan er verder niet zoveel mee. Er worden een aantal termen gekozen voor dingen waar ik niet in mee kan gaan. Ik kwam wel een leuk feitje tegen over patiënt HM"
March 7, 2020 – Finished Reading