Michèle's Reviews > Demonviskaren

Demonviskaren by Lovisa Wistrand

Var börjar man att recensera en bok som har gjort en mållös, berättelser som bitvis har gjort så ont att jag var tvungen att lägga den ifrån mig? För att de kom för nära, alldeles för nära.

Jag börjar i slutet av boken, med slutet av en av berättelserna som har fått mig att gråta hejdlöst en tidig söndagmorgon. Jag hade inte räknat med att karaktären (skriver inte vilken, för att inte spoila) skulle gå ett sådant öde till mötes och jag saknar hen redan. Kanske nästan lika mycket som de andra karaktärerna saknar hen.

Lovisa har byggt upp en alldeles fantastisk värld med regler och egenheter som är mycket annorlunda men ändå så pass logiskt uppbyggda att det är lätt att förstå hur världen fungerar. Det är svårare att hänga med i karaktärernas känslostormar med det är bra bra! Så här är livet! Kärlek kan bli till hat, vänskap kan bli till åtrå. Känslor följer inga regler och man vet aldrig hur det blir. Det gäller människor, alver, drakar, ...

#3 i sagan ligger redan vid läsfåtöljen och väntar på mig. Jag är mycket nyfiken på hur det ska gå för alla.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Demonviskaren.

February 22, 2020 – Started Reading
February 22, 2020 – Shelved