Loes Vork's Reviews > The Illicit Happiness of Other People

The Illicit Happiness of Other People by Manu Joseph

Read 3 times

Ik kocht dit boek als afgeschreven bibliotheekboek met de intentie om het als basis te gebruiken voor creatief werk (boekselen). Ik bladerde erin maar vond niet wat ik zocht. Ik ging het toch lezen en het verhaal greep me onverwacht. Het thema raakt me: vader gaat op zoek naar de reden van de zelfdoding van zijn zoon. Mijn vriendin maakte ook een einde aan haar leven, ze was 21. 'Waarom?' is de vraag waar de nabestaanden mee verder moeten.

Na lezing ben ik het boek alsnog gaan gebruiken voor altered text en found poetry-achtige technieken. Ik maak met de woorden een nieuw verhaal, mijn eigen verhaal. Sommige pagina's heb ik echter intact gehouden omdat ik de inhoud niet wilde aantasten. Geen enkel ander boek heb ik zo intensief gelezen als dit boek, juist doordat ik erin werk. Het taalgebruik is prachtig. Het thema is belangrijk.

Ik ben de schrijver en uitgeverij zeer dankbaar dat ik mijn creatieve werk in Het Onzichtbare geluk van andere mensen op mijn beurt ook heb mogen publiceren.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read The Illicit Happiness of Other People.

Finished Reading
Finished Reading
Finished Reading (Other Paperback Edition)
February 15, 2020 – Shelved (Other Paperback Edition)
February 21, 2020 – Shelved