Jaana's Reviews > Miniä

Miniä by Tuomas Kyrö

Apr 23, 2012

Otin tämän kirjan ilmaisena ja näppäränä keinona tutustua Kyrön kirjoitukseen. Olen haaveillut Mielensäpahoittajasta jo pienen ikuisuuden, mutten yleensä osta itselleni vielä tuntemattomia kirjoja normaalihinnalla. Jostain syystä olen jopa niin pihi, etten jaksa lähteä kirjaston varausjonorumbaan. Siinä käy sitten kuitenkin niin, että juuri kun on minun vuoroni päästä siihen kirjaan käsiksi, niin lukutilanne onkin sellainen, ettei yhtään kiinnosta. Eipä tässä mikään kiire ole. Odottelen hamaan tulevaisuuteen, että pöly laskeutuu. Ehkä olisi ollut ihan hyvä, että olisi ollut Mielensäpahoittaja luettuna ennen tätä, liikuttiinhan tässä kuitenkin samoissa kuvioissa. Tulen aika todennäköisesti lukemaan Mielensäpahoittajan vähän erilaisesta näkökulmasta, kuin jos olisin lukenut nämä toisessa järjestyksessä.

Kyrön tekstiä oli juuri niin mukava lukea kuin odotinkin. Viihdyin mainiosti, eikä valittamisen aihetta oikein ole. Sydämessäni on erityinen paikka kirjojen ensimmäisille lauseille, mutta tässä tapauksessa kirjan lopetus päihitti aloituksen aivan täysin. Makasin keskellä yötä sängyssä ja hymyilin katolleni hölmösti.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Miniä.

April 23, 2012 – Started Reading
April 23, 2012 – Shelved