Jennifer's Reviews > Dödsviskaren

Dödsviskaren by Lovisa Wistrand

28620458

bookshelves: review-copies, read-books-i-own, read-2020

Tack Whip Media och Lovisa Wistrand för recex!

Dödsviskaren är den avslutande delen i trilogin Alvblogstrilogin. Det är fullspäckat med action, känslor, åtrå, svek och mod. Och det jag önskade i den andra delen kom i denna - en ny handling som mer byggde vidare på berättelsen.

Jag älskade den här boken. Det är action från första sidan till sista och jag gillar extremt mycket hur vi får följa de olika perspektiven återigen. Det är kul att få höra någon annans röst än huvudpersonens och även få uppfattningen om vad de vill. Dock bildar så många perspektiv på olika platser väldigt mycket olika sidokaraktärer som jag ibland kunde känna blev för många för att jag skulle kunna hålla koll på alla. Men återigen så utvecklas världen mer i den tredje delen och jag vill ju bara ha mer mer mer. Det kan ju inte vara slut här!

Jag tror bestämt att jag från och med nu kan kalla Lovisa Wistrand en utav mina favoritförfattare! Är det förbjuden kärlek i en fantastisk fantasymiljö med unikt magisystem, så är det här jag kommer att börja söka. Tack för en fantastisk bra serie - och jag ser fram emot att läsa allt nytt du skriver (för nu är jag nämligen ikapp dig och läst allt du givit ut)! En riktigt riktigt stark fyra!

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Dödsviskaren.

January 30, 2020 – Shelved
January 30, 2020 – Shelved as: to-read