Anna Dekker's Reviews > Het Huis van de Roos

Het Huis van de Roos by Esther Wagenaar

In deze opvolger van “Het groene kristal” heeft Esther Wagenaar zich gefocust op “de slechterikken” van het verhaal: de Afranen. Daarnaast kom je als lezer meer te weten over een aantal andere bevolkingsgroepen van Terra 7, en over de geschiedenis van de planeet als geheel.
De hoofdpersoon, Conrad, was in het eerste boek niet zoveel aan bod gekomen, maar nu leert de lezer hem goed kennen. Ook de andere twee hoofdpersonen, Bridget en Duncan zijn goed uitgewerkt en je krijgt er als lezer een band mee.
Dit boek was voor mij wel nog een stuk heftiger dan het eerste, want het kwaad wordt er veel persoonlijker, op een manier die mij erg heeft geraakt. Het is dan ook, hoewel in een onbestaande setting, een geloofwaardig verhaal, van echte mensen in situaties die (helaas) ook in onze wereld voorkomen.
Dat de spanning mij op het eind een beetje te veel werd geeft aan hoe realistisch dit boek is neergezet. Ik waande mij weer in Terra 7 en wilde er samen met Conraad en zijn metgezellen een einde aan de ellende maken.
Of ze dat lukt? Dat weten we pas in boek 3. Hopelij laat Esther ons niet te lanf wachten.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Het Huis van de Roos.

December 16, 2019 – Started Reading
December 18, 2019 – Finished Reading