Nene La Beet's Reviews > Store børn: Erindring om en familie

Store børn by Elisabeth Gjerluff Nielsen

bookshelves: danmark, dansk, familie, selvbiografi

Disclaimer: Jeg kender Elisabeth og har kendt hende siden engang i 80'erne. Hun var popstjernen med kræmmerhuse som bryster lang tid før Madonna. Og er lillesøster til Peter og Jens AG fra Gnags.

Elisabeth kan huske alt muligt. Og hun husker i billeder og kan derfor huske alle mulige sjove og meget tidstypiske ting, som jeg havde glemt eller ikke kendte til (på nogle områder var der langt fra Lyngby til Skjern dengang), men som står helt levende, når hun beskriver dem.

Bogens fokus er den betændte relation, hun har til sine tre søskende, og vi bevæger os ubesværet i tid.

Vi er mange, der kender til familierelationer, der gør ondt, og som man forsøger at "fikse" livet igennem - uden at lykkes. Det er det, Elisabeth beskriver - ret så hjerteskærende, men også morsomt til tider.

Når man har fulgt hende og kender hendes tekster, så ved man, at hun er en poet, der kan sjove og overraskende ting med sproget. Det møder man igen og igen igennem bogen.

Den anbefales varmt - især til folk på vores egen alder. Og måske til vores børn?

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Store børn.

September 26, 2019 – Started Reading
November 6, 2019 – Finished Reading