Bogstoetten Elfie Else Flamsted's Reviews > Jul på Grannelly House

Jul på Grannelly House by Anja Carolina Christensen

bookshelves: anmeldelseseksemplar, 2019, jul, romantik-erotik, dansk-forfatter

Sponsoreret anmeldelse :)

Min første indskydelse, da jeg havde læst det sidste ord: "Slut", var NEJ! Den sluttede alt for tidligt, fordi jeg elsker historien. Jeg er en sucker for romantik og jul- en december med smuk sne på et engelsk gods med en britisk gentleman og en lækker italiensk charmør, what's not to like.

Jeg er stor fan af folk, der går efter sine drømme. Det må man jo sige, at vores hovedperson Louise gør. Hun drømmer om at skrive en bog, så hun har sparet sammen til et skrive-retreat på et engelsk gods i Somerset. Hun er vild med at være der, men en kvinde ved navn Sarah er ved at ødelægge det lidt for vores hovedperson. Sarah er billedet på den perfekte kvinde med moderigtigt tøj, shampoo-reklame-hår og et overskud, der kan gøre selv en 3-årig træt. Det bliver heller ikke bedre af, at Louise bliver vækket flere gange hver nat pga nogle høje bump, og hendes med-kursist Ruth siger, at det er spøgelset Lady Grannelly. Nu er alting jo ikke altid, som det ser ud til på overfladen, og det lærer Louise også hen af vejen. Samtidigt tager Louise sit liv op til alvorlig overvejelse - er hun egentlig glad for at være advokatsekretær i Lyngby? Eller skal hun kaste sig ud i et nyt liv?

Hvis du er til romantiske fortællinger i stil med Jane Austen - i en moderne udgave (de tog ikke mange selfier i Jane Austens tid), så kan jeg anbefale varmt denne julenovelle. Den har alt, hvad der skal til for at sætte mig godt og grundigt i julehumør. Jeg sidder allerede og nynner julesange og er et eksempel på, hvad det vil sige at have julelys i øjnene.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Jul på Grannelly House.

October 29, 2019 – Shelved
October 29, 2019 – Shelved as: to-read