Nene La Beet's Reviews > De tre paver

De tre paver by Thomas Rydahl

it was ok
bookshelves: dansk, fiktion, krimi, skønlitteratur, spanien

Jeg var ret vild med Rydahls debutroman, Eremitten, om en kikset, ældre dansk mand, der har slået sig ned på Fuerteventura, hvor han ramler ind i en krimigåde. Toeren var en gedigen skuffelse, men da jeg hørte den i en helt miserabelt elendig lydbogsudgave, tænkte jeg, at Rydahl måtte have en chance til, så jeg lånte denne på biblioteket. Den er kæmpe, jeg tror ca. 600 sider.

Og ærligt talt, jeg ved sgu ikke, hvorfor jeg læste den færdig. En eller anden fjollet stædighed eller min uforbederlige optimisme, der får mig til at tro, at noget bedre gemmer sig om hjørnet.

Der var ikke noget om hjørnet. Selve grundplottet er faktisk udmærket tænkt, men så er det slut med +ordene. Sproget er tilstræbt "kunstnerisk", der er nogle afsnit, hvor man skal forestille sig, at det er en retarderet drengs tanker - det fungerer overhovedet ikke, og så er der en biperson, en kvindelig krimiforfatter, som simpelthen er så fortegnet, at jeg bliver helt træt. Og personerne tænker uafladeligt på sex, hvilket måske er meget normalt, hvis man sidder på et kontor og keder sig eller går alene rundt derhjemme. Men mens man pisker rundt i konstant livsfare i en sandstorm underlagt en stram tidsfrist?

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De tre paver.

October 3, 2019 – Started Reading
October 19, 2019 – Finished Reading