Nanna Smistrup's Reviews > Stille skrig

Stille skrig by Katja Ranvits

Trigger warning: voldtægt, børnepornografi og tortur.

Den her bog havde en virkelig stærk start!
Jeg var fanget fra første side. Det var nemt at finde rundt i karaktererne, og de var alle sammen udmærket uddybede.
Krimi-aspektet af denne bog var stærkt, men også enormt voldsomt, og til tider grænsen til overdrevet beskrevet.
Jeg har set 9 sæsoner af Criminal Minds, så jeg føler, at jeg er temmelig godt polstret til at se og læse sådanne ting, men selv jeg følte en gang imellem, at forfatteren tog beskrivelserne for langt. Derfor valgte jeg at laver trigger warnings.

En ting jeg lagde mærke til fra side 1 var, hvor tydeligt det er, at forfatteren er cand. pæd. i pædagogisk psykologi.
Hun gør noget, jeg kalder ‘academia dropping’ hvor hun bruger en masse akademiske termer der ikke nødvendigvis giver til historien, det føles bare som om, de er der, fordi hun kan dem. Men jeg blev revet en smule ud af historien, når hun begyndte at forklare dem.
Hun psykoanalyserede også alle hele tiden, og hver gang hun gjorde det, blev jeg igen hevet mere ud af bogen.

Men med alt det sagt, var jeg ellers meget tilfreds med bogen, og fløj igennem den, og jeg ville helt sikkert anbefale den, til nogen der har lyst til at læse en grum krimi.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Stille skrig.

July 5, 2019 – Started Reading
July 10, 2019 – Finished Reading