Lena Blomme's Reviews > Nevelhel

Nevelhel by Erik Persoons

F 50x66

Met dit boek slaagt Erik Persoons erin de aandacht van de lezer van begin tot einde vast te houden.

Alex, Dennis, Sophie, de figuur met de sweater met kap, laten je niet los.

Wanneer Alex op een avond Dennis ervan weerhoudt om een wanhoopsdaad te plegen, komt ook Sophie – psychiater in beeld.
Vanaf dan is voor geen van hen drieën het leven nog als daarvoor.
Dennis is allesbehalve tevreden met zijn redding en is niet happig op zich te laten helpen door Sophie.
Alex daarentegen, voelt zich belangrijk, voelt zich een held. Bovendien geniet hij van de aandacht van Sophie, hij raakt zelfs wat geobsedeerd door haar.
En wie is die geheimzinnige man met de sweater? Wat is hij van plan en waarom?

Na een geheimzinnige verdwijning gaan 2 rechercheurs graven in het verleden van Alex en Dennis. Beiden blijken geen onbesproken verleden te hebben.
Ook Sophie wordt niet gespaard en maakt nog een en ander mee.
Stilaan wordt duidelijk wie de persoon met de sweater is, maar het duurt toch nog enkele spannende hoofdstukken tot de ontknoping.

Het boek leest zeer vlot doordat het telkens vanuit een ander personage wordt verteld.
Af en toe wordt ook een sprong in de tijd gemaakt “diezelfde zaterdag in de vroege namiddag”, of “een dag eerder”. Dat houdt ook de spanning erin, waardoor je moeilijk kunt ophouden met lezen.

De stukjes tekst Uit “Noorsche Mythen uit de Edda’s en de Sagen” door H.A. Guerber, maken het ook wat geheimzinnig en als lezer vraag je je af, wie is deze persoon, die zo met de dood, de hel – Nevelhel- bezig is.
Op het einde kom je het te weten want deze persoon verklaart
“Ik heb hem enkel maar een gunst verleend”

Nevelhel is goed voor menig uurtje leesplezier, ik heb het boek dan ook 4 sterren gegeven.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Nevelhel.

June 26, 2019 – Started Reading
June 26, 2019 – Shelved