Anette Riis's Reviews > knæk koden til glutenfrit brød

knæk koden til glutenfrit brød by Karina Baagø

U 50x66

Read 2 times

Karina Baagø har knækket koden!

Hun har opfundet sin helt egen holdbare strukturmetode, så glutenfrit brød bliver nemmere, bedre og ikke mindst mere velsmagende.

Metoden bliver beskrevet i fint letforståeligt sprog og præsenteret i en smuk bog med dejlige fotos. Man får omgående lyst til at bage, når man bladrer i den.

Bogen er inddelt i kapitler, der grundigt forklarer, hvordan man rører sin glutenfrie dej, så den bliver fugtig som en hundesnude – bruger glutenfri surdej, der virker, selv om det lugter lidt – og det allerbedste: 29 ekstremt appetitvækkende fotos og opskrifter på det nyskabende gode bagværk.

Karina Baagø har et budskab med denne bog.
Hun har handlet af nød, med en datter, der ikke tåler gluten (cøliaki).
Med hendes bog kan familier med samme problematik blive hjulpet videre og forhåbentlig finde ud af, at det ikke er så svært at leve som glutenfri familie. Man skal blot udskifte sin hvedemel med køb af f.eks. loppefrøskaller (FiberHUSK), fuldkornsrismel, majsmel, majsstivelse, boghvedemel, glutenfri havregryn mv. Med Karinas bog i hånden kan det ikke gå galt.

Karina Baagø har eksperimenteret længe og ihærdigt (siden 2011) og holder også kurser, hvor hun videregiver sin dybdegående viden.

Jeg er sikker på, at den smukke og meget brugbare bog også vil blive købt af rigtig mange, der ikke har cøliaki, men som ønsker at leve sundere og mere ernæringsrigtigt.

Bogen med berigende bagværk; på forkant mod en fremtidig verden med meget mindre hvedemel i hverdagen.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read knæk koden til glutenfrit brød.

Finished Reading
May 30, 2019 – Started Reading