Evandro's Reviews > Weapons of Mass Instruction: A Schoolteacher's Journey Through The Dark World of Compulsory Schooling

Weapons of Mass Instruction by John Taylor Gatto

bookshelves: minha-impalp-vel

Embora o autor padeça de uma certa ingenuidade e crueza intelectuais, como ao forçar um pouco a barra para revelar as origens intelectuais de certas idéias, o livro é devastador. Quem lê um livro desses e não fica com medo e nojo da escola não é uma pessoa normal. O mais interessante do livro são os relatos pessoais do autor, de coisas que ele viveu ao longo da carreira de 30 anos no ensino público e privado e que o permitiu tirar as conclusões devastadoras que ele tirou acerca do caráter exclusivamente instrumental, utilitário, do ensino escolar hodierno.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Weapons of Mass Instruction.

April 19, 2019 – Started Reading
April 19, 2019 – Shelved
April 19, 2019 – Shelved as: minha-impalp-vel
April 19, 2019 –
April 22, 2019 –
14.0% "“What Hegel taught that intrigued the powerful then and now was that history could be deliberately managed by skillfully provoking crises out of public view and then demanding national unity to meet those crises — a disciplined unity under cover of which leadership privileges approached the absolute.”"
April 25, 2019 –
May 6, 2019 –