Edwin's Reviews > Het verraad

Het verraad by Raymond E. Feist

bookshelves: 2019, fantasy, e-books
Read 2 times. Last read March 15, 2019.

We keren terug in de tijd naar de tijd van net na de Riftwaroorlog. We zien een aantal oude bekenden terug, maken kennis met nieuwe helden.

Dit boek gaat vooral om het vinden van verborgen krachten en het hooghouden van eer.

De start ging wat moeizaam, zeker doordat we al weten wat er gaat gebeuren in de toekomst. We weten dat een aantal personages dood gaan in de toekomst, terwijl ze hier nog springlevend rondlopen. Na zo'n 100 pagina's ging het verhaal echter beter lopen, en het einde was toch nog vrij onverwacht. Vrij veel magie in het boek, en zo hoort het ook in een fantasy-boek.

Het verhaal is vrijwel geheel afgerond, maar daar dit boek deel is van een trilogie, (De moordenaars, Traan der goden) vraag ik me af hoe die andere delen daar in gaan passen.

Het boek is gebaseerd op een computerspel uit de jaren '90, en dat is soms wel te merken.

4 1/2 ster.

Ik heb dit boek eerder voor een deel gelezen, maar ben halverwege gestopt omdat het chronologisch niet klopte. Hoewel het volgens een tijdlijn gezien gelezen moet worden NA de boeken over het Keizerrijk, is de door de schrijver aanbevolen plaats NA de Slangenoorlog-trilogie.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Het verraad.

Quotes Edwin Liked

Raymond E. Feist
“Friends can betray you, but with an old enemy, you always know where you stand.”
Raymond E. Feist, Krondor: The Betrayal

February 23, 2019 – Shelved as: to-read
February 23, 2019 – Shelved
February 23, 2019 – Shelved as: 2019
February 23, 2019 – Shelved as: fantasy
February 24, 2019 –
February 25, 2019 – Started Reading (Hardcover Edition)
February 25, 2019 – Shelved as: on-hold
Finished Reading (Hardcover Edition)
March 15, 2019 – Started Reading
March 15, 2019 –
85.0% "Dit boek zou chronologisch NA de slangenoorlog reeks komen, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat het eerder had moeten zijn."
March 15, 2019 – Shelved (Hardcover Edition)
March 15, 2019 – Shelved as: e-books (Hardcover Edition)
March 15, 2019 – Shelved as: e-books
March 15, 2019 – Finished Reading