Roni Laukkarinen's Reviews > Huumorin musta kirja, 666 valittua

Huumorin musta kirja, 666 valittua by Hugleikur Dagsson

did not like it
bookshelves: death, disabilities, disturbing, fiction, graphic-novel, humor, lent, parenthood, reviewed, dark-humor, fetish

Islantilaisen Hugleikur Dagssonin sarjakuvat ovat olleet ajoittain ihan hauskoja, mutta eivät kuitenkaan mitään päräyttäviä. Olen itse melko makaaberin, mustan huumorin ystävä, mutta tämän kirjan 666:sta vitsistä hymähdytti vain muutama.

Olisiko syynä suomen kieli tai Daggsonin juttujen kuivuus, kirja ei säväyttänyt ollenkaan. Häiriintyneeseen seksiin kuten nekrofiliaan ja pedofiliaan, kuolleisiin vauvoihin, vammaisiin, läskeihin, uskontoon, natsismiin, saatananpalvontaan, alkoholiin ja tappamiseen liittyvät vitsit ”viihdyttävät” aikansa oikein kerrottuina, mutta tuntuu että luetussa muodossa ja varsinkin köykäisen konseptin sarjakuvaruuduissa vitsit eivät vain toimi, eivät kertakaikkiaan.

Vaikea on kuvitella sivistynyttä ihmistä, johon tämän kirjan tsoukit uppoaisivat, vaikka olisikin äärimmäisen mustan huumorin ystävä, kuten allekirjoittanut. En osaa suositella kirjaa kenellekään. Tällaista ryönää 666 sivua lukee nopeasti, mutta ei silti taida olla aikansa väärti.

Arvio julkaistu myös blogissani, kevyttälukemista.fi, pistä seurantaan Twitterissä ja Facebookissa jos pidit!

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Huumorin musta kirja, 666 valittua.

February 3, 2019 – Shelved
February 3, 2019 – Shelved as: to-read