Taru Luojola's Reviews > Sivuhenkilö

Sivuhenkilö by Saara Turunen

bookshelves: vaikutuksen-tehneet, viisi-tähteä

Nyt oli kyllä todella samastuttava lukukokemus. Ehkä yksi kirja kahdestasadasta pääsee samastuttavuudessa edes kutakuinkin lähelle. Ja näin voin sanoa siitä huolimatta, että omassa elämässäni moni asia on mennyt eri tavalla kuin tämän kirjan päähenkilöllä (tai siis sivuhenkilöllä). Turunen on onnistunut tavoittamaan sukupolvikokemuksesta jotain todella olennaista. Niin, kyllä, minä näen tämän ennen kaikkea sukupolvikirjana.

Tai voihan olla, että kokemus on yhteinen vain minulle ja joillekuille muille itsensä oman elämänsä sivuhenkilöksi kokeville. Kymmenen vuotta sitten kirjoitin romaanikäsikirjoituksen paljolti samoista aiheista. Sitä ei koskaan julkaistu eikä koskaan julkaistakaan. Onneksi Turunen kirjoitti tästä niin paljon paremmin, niin minä voin keskittyä kirjoittamaan muita kirjoja.

Tämä runsaudensarvi pursuaa asioita, jotka vituttavat setämiehiä, ja sehän on vain hyvä juttu. Naivistisuudessaan Sivuhenkilö tuo tämän tästä mieleen myös Markus Kajon Kettus-jupinat, mutta asiaan tietenkin kuuluu, että naivistisen pinnan alla pureudutaan todella syvälle.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Sivuhenkilö.

November 4, 2018 – Started Reading
November 4, 2018 – Shelved
November 4, 2018 –
50.42% "”Hyvästelemme, kävelen tieheni ja mietin, olisiko parempi, etten olisi enää ihmisten kanssa tekemisissä.”

Näin puolivälin paikkeilla arvioisin, että heittämällä vuoden paras lukukokemus."
November 5, 2018 – Shelved as: vaikutuksen-tehneet
November 5, 2018 – Shelved as: viisi-tähteä