Berber's Reviews > Zomer

Zomer by Karl Ove Knausgård

23200897

did not like it
bookshelves: library

Wat een achterlijke ouderwetse mongool die Knausgård, van dieren heeft hij geen kaas gegeten: vleermuizen zijn niet blind, vlinders overleven vaak een winter en gaan echt niet binnen een paar dagen dood en dieren zijn geen 'automaten' of mechanische robots die enkel vanuit instinct of 'door honger' (citaat) geleid worden en geen gevoelens hebben. Maar alsof dat nog niet genoeg is, blijkt Knausgård ook nog een fucking enge psychopathische dierenhater te zijn. Ik snap niet wat mensen in deze man zien, want ik zou serieus bang voor hem zijn: hij verbrijzelde als kind een vleermuis met een moersleutel omdat hij het diertje eng vond, kreeg woede-uitbarstingen omdat z'n hond onderdanig was, laat het eten van de katten rustig dagen staan tot er maden in zitten (ik heb twee katten en geloof me, het duurt zeker een paar dagen voor je maden in het eten hebt als je het niet afdekt), en het meest fucked up is dat hij hun kat, die al begon te spinnen als je hem aankeek en niets leuker vond dan te worden geaaid, waarbij hij op zijn rug rolde, begon te kwijlen en te slijmen en te kneden (ik haal dit uit het boek) liet inslapen omdat hij hun andere kat aanviel. Het is dat ik niet van gifjes in recensies houd maar hier passen wel 10 wtf-gifs. :')))))) Geen wonder dat de schrijver uit een boerenfamilie komt. Gigantische Noorse pauper. 1 Ster is nog te veel.

(Ook los hiervan is het verder een heel erg saai boek. Ik had iets verwacht als Walden, maar dit komt niet eens in de buurt. Oeverloos gezever en betweterij, de schrijver vindt zichzelf vast heel slim.)

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Zomer.

May 2, 2018 – Started Reading
May 2, 2018 – Shelved
May 2, 2018 – Shelved as: library
May 4, 2018 –
May 6, 2018 –
63.36% "Wat is dit voor achterlijke, rare dierenhater die als kind vleermuizen verbrijzelde met een moersleutel, schrijft dat dieren mechanische robots en achterlijke automatrons zijn en die zijn kat, die 'al begon te spinnen als je hem aankeek', liet inslapen omdat hij de andere kat aanviel. Jezus wat een ouderwetse botte kneus. Geen wonder dat hij uit een boerenfamilie komt. Noorse pauper."
May 8, 2018 – Finished Reading