Miquel Codony's Reviews > The Alloy of Law

The Alloy of Law by Brandon Sanderson

Nov 18, 2011

Read from November 18 to 22, 2011

Igual que la divertidíssima trilogia de Mistborn que aquest llibre continua, es tracta d’una novel·la d’aventures sense complexes, amb referents clars i que treu partit de clichés de solvència contrastada. La novel·la és independent de la trilogia precedent i gairebé no perd temps en explicar la natura de l’Alomància, la Ferruquèmia o les altres disciplines que vàrem conéixer en aquella. La novel·la pot entendre’s i disfrutar-se perfectament sense haver llegit la trilogia de Mistborn, però em sembla recomanable haver-la llegida abans no només, que també, perquè sigui una saga que val molt la pena per si mateixa, sino perquè The Alloy of Law treu partit de les conseqüències de la història explicada a la primera trilogia per a construir el context de la història actual.
No és, ni de tros, un llibre perfecte: L’argument pot pecar d’ingenu en determinades ocasions i algunes de les motivacions o decisions dels personatges poden semblar inversemblants, en part per un excés de simplificació. Lord Waxillium, el protagonista de l’història, és un personatge interesant i carismàtic a mig camí entre en Bruce Wayne i en Sherlock Holmes, però els personatges secundaris són… molt secundaris i podrien haver tret partit d’una segona capa de pintura. Tot i així, igual que els processadors de text moderns, aquest llibre és WYSIWYG: “What You See Is What You Get”, i el que veus i dona és una història de d’aventures pulp desacomplexat en el que el més important és l’argument i la imaginació una mica exagerada que l’anima, plena de magnífics efectes especials i un argument divertit fins a la riallada que no permet aturar-se en detalls una mica febles com la facilitat amb la que Lady Marasy s’incorpora a l’equip de Lord Waxillium i Wayne, les deduccions detectivesques gairebé sobrehumanes (Holmesianes, diria després d’haver llegit A Study in Scarlet) dels protagonistes, els plans que triomfen malgrat la seva improbabilitat… Això és fast food per a la imaginació, gent, i de tant en tant em vé de gust dinar al Burger King. Igual que passava amb els llibres de Mistborn en Brandon Sanderson és un escriptor correcte però amb instint per a l’argument, amb la gràcia de saber construir escenes i situacions que són un regal per a la imaginació (un bon exemple és una fantàstica explosió que es produeix en un moment del llibre i que no vull descriure gaire per no reduir el plaer de qualsevol possible lector). No crec que ningú pogui dir que el llibre és original (la màgia que descriu és original, però ja l’havia inventat per uns altres llibres) però tampoc li cal. Brandon Sanderson té referents clars i els sap utilitzar.
He llegit una i altra vegada que aquesta serà una novel·la independent, però… em sabria realment greu que en Brandon Sanderson no escrivís la seva continuació. Tal com queda la història em deixa amb ganes de saber què vindrà després, i això és un testimoni tan com qualsevol altre de l’efectivitat de la història.
M’ho he passat tan bé llegint aquest llibre m’agradaria donar-li moltes estrelletes però la seva recurrència a tòpics vistos mil vegades (però sàbiament combinats) i a una escriptura funcional en el millor dels casos (però sense defectes o problemes evidents) no m’ho permet. Li cauen 3 estrelletes de les cinc possibles però el recomano vivament a qualsevol aficionat a les aventuretes, especialment als que coneguin i valorin altres llibres de’n Brandon Sanderson.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read The Alloy of Law.

11/19/2011
7.0% "Sembla una lectura molt lleugereta i entretinguda. Ja em va bé."
11/20/2011
17.0% "Molt divertit. Encara no se si el prota, Lord Waxillium, vol ser en Batman o en Sherlock Holmes."
06/20/2016 marked as: read

Sora91 Una pregunteta... el tema de l'alomancia es segueix bé en anglès? És que els tres primers me'ls vaig llegir en castellà i em fa por perdrem entre les parelles de metalls.

Miquel Codony S'entèn perfectament. Jo els primers els vaig conéixer en anglès i no vaig tenir cap problema. Recordo que algun metall el vaig buscar el diccionari, però ja està. Et van agradar? A mi el primer moltíssim i els altres dos una miqueta menys, però Déu n'hi do.

El que em desconcerta és que em semblava recordar que al final dels 3 primers acabaven amb la possibilitat d'Alomància, i sembla que m'equivocava.

Aquest té bona pinta, sobretot si t'han agradat els previs.

Sora91 I tant que em van agradar! Sobretot el primer. Em va semblar un sistema molt original de màgia i amb aquell final... Els altres dos els vaig llegir molt bé però vaig trobar molt a faltar en Kelsier.
Abans havia llegit "Elantris" i ja em vaig convertir en fan de l'autor, jeje.

Miquel Codony Mmmm... jo només he llegit Elantris. Tinc el totxo que ha publicat aquest any (The Way of Kings) però em fa una mandra... sobretot perquè és una megasèrie, però crec que deu estar bé.

Sora91 Ja, deu volums diu que vol escriure. És clar que tenint en compte que aquest home publica 1000 pàgines a l'any un s'hi pot llençar a llegir-lo sense tantes precaucions.

message 6: by Jm_oriol (new)

Jm_oriol Normalet?

Miquel Codony Normalet però MOLT divertit. Tal com ho deixa em costa de creure que no pensi en una seqüela, i si l'escriu m'encantarà llegir-la. Jo estic content d'haver-lo llegit.

Raquel Lozano Ja l'he acabat i estic totalment d'acord amb tu!

Miquel Codony Ole! Segur que hi ha continuació, oi?

Raquel Lozano Jo em penso que si, ho deixa tot preparat...