Kilian's Reviews > De logica van geluk

De logica van geluk by Mo Gawdat

De logica van geluk is een boek met vele boodschappen. De belangrijkste boodschappen die ik eruit haal is dat het leven kort is, dat je hersenen en vooral je gedachten je vaak voor de gek houden en dat het leven in het ‘hier en nu’ niet veel meer is dan de gebeurtenissen om je heen observeren zonder oordeel. Je standaardinstelling is geluk, maar die instelling is omgeven door een muur van illusies. De stemmen in je hoofd, de nare gedachten, de illusie van controle en kennis, de illusie van tijd. De wereld bestaat uit gebeurtenissen waar je geen controle over hebt en waar iedereen een eigen waarheid heeft. Dus laat het gaan: observeer het en accepteer dingen zoals ze om je heen gebeuren. Geen gemakkelijke opgave, maar het boek geeft hier en daar wat handige tips.
Het is geen theoretisch boek vol met absolute waarheden. Maar de schrijfstijl is werkelijk prachtig en meegaand. Het gaat soms vrij die, maar eenvoudig om te verteren en wordt nooit te zweverig. Hoewel de opzet van het boek in eerste instantie vrij stellig lijkt, weet Gawdat je als lezer aan te wakkeren om je eigen conclusies te trekken. Vind je eigen waarheid. Een mooie tijdloze boodschap.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De logica van geluk.

April 6, 2018 – Started Reading
April 13, 2018 – Shelved