Sandra Leest's Reviews > Hemelvaart

Hemelvaart by Judith Koelemeijer

bookshelves: 2018

Hemelvaart is een waargebeurd verhaal over zes meiden die op vakantie gaan naar Griekenland en uiteindelijk -na een dramatisch ongeval- keren er slechts vijf meiden terug naar Nederland. Ik was erg benieuwd hoe deze vijf meiden het dramatisch ongeval en de reis hadden beleefd, ieder op haar eigen manier en met een eigen invulling? En hoe hebben zij hierna hun leven weer opgepakt?

De auteur schreef bij terugkomst uit Griekenland al haar verhaal op maar het duurde toch nog vele jaren voordat zij haar verhaal aan ons vertelde. Ze begint en gaat op zoek.

"Ik moet dit verhaal vertellen, in een laatste poging het onbelangrijke te begrijpen."

Het boek bestaat uit vijf delen en tijdens het lezen leer je zowel de auteur, Annette, haar ouders en broer en in een later stadium enkele van de andere vriendinnen kennen. Het boek is geschreven in ik-vorm (logisch, de auteur vertelt over haarzelf) en dit maakt dat het verhaal heel persoonlijk en dichtbij voelt. Ik vind het lastig om dieper op het verhaal in te gaan in mijn recensie, ik ben bang dat ik dan per ongeluk teveel vertel waardoor je het boek niet meer blanco leest, vandaar deze wat korte introductie.

Mooie zinnen en wat viel mij op:

Lees verder op mijn blog: https://www.sandraleest.nl/recensie/h...

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Hemelvaart.

April 3, 2018 – Shelved
April 17, 2018 – Shelved as: to-read
April 20, 2018 – Started Reading
April 22, 2018 –
29.26% "Zeer mooi en weer zo’n boek waarvan ik denk, waarom las ik het niet eerder?"
April 24, 2018 – Finished Reading
July 24, 2018 – Shelved as: 2018