Aria the Blue Fairy's Reviews > Obsidian

Obsidian by Jennifer L. Armentrout
Rate this book
Clear rating

by
5769334
's review
Oct 27, 2011

it was amazing
Read from June 27 to July 01, 2012


“So the dickhead had a name. Daemon—seemed fitting.”


What do you get when you combine a shy girl from Florida and a sexy, arrogant next door neighbor?

You get OBSIDIAN!

What do I think about this book?



[image error]

fangirl gif Pictures, Images and Photos

Okay! I think that shows just about how much I love this book! And how absolutely crazy I am of it but at first I didn’t really feel that way towards it.

INITIAL THOUGHTS

A lot of my goodreads friends recommended this book to me but I was like “Oh no! Aliens?”. Then I saw a lot of good reviews about it so I decided to grab a copy but still haven’t read it I wasn’t interested. But then this June I just had the urge to open it up and read it.
After just reading a few pages I was in love!
It was like love at first sight!

THE GIRL

Katy!
I love you girl! Well of course not as much as I love beeeepp Daemon but yeah she’s a good and very amusing character.
Why?
First, she loves books and she blogs. You don’t often get kickass characters who read and blog right?
Also she was not like most of the other female lead characters in YA books nowadays who are so dependent on their guys that it almost makes me gag just by reading about it.
I hate needy, reliant female characters and Katy was NOT one of them.
And I seriously enjoyed reading about her because she doesn’t take crap from ahhheeem Daemon who was also well a jerk most of the time.
Plus this girl was not stupid.
Yeah well she doesn’t have super powers (and most of the time I think she honestly forget this. Hahaha ) but she thinks before she acts and she thinks about the welfare of other too like.
She doesn’t ogle. Even though Daemon was hot as hell she didn’t. She had thoughts yes but she doesn’t show it to Daemon well expect for the… Hahaha. I wouldn’t want to say when because that would obviously ruin the surprise!

THE GUY

OHHH I could feel myself fangirling again!!!!



Oh Daemon! Where were you when I fell in love with Ash!
You bad boy! You’re making me so unfaithful!
Seriously, once you get a piece of Daemon you’ll definitely ask for more.
Daemon’s character for me was so out of this world. Well technically he is really from out of this world.
He was obnoxious, rude, arrogant and mean. But one thing is for sure though, DAEMON BLACK IS THE HOTTEST GUY I’VE EVER READ!
It infuriate me sometimes that he could be such an asshole when he’s around Katy but when you read his short POV’s at the end of the book you’ll find out why he has to be that way.
All I could really say is he’s more than that.
He is more than the arrogant jerk that he puts off in front of everybody.

DAEMON + KATY = UNDENIABLE CHEMISTRY

They are mean to each other most of the time and I find it really enjoyable to read.
I like how Katy stands up for herself even when Daemon embarrass her she still stick to her guns and stand up tall.
There was really something there whether they deny it or not.
Whether Daemon tries to fight it off by being a douche, he won’t be able to keep that for long.
They’re just so cute.

MORE THOUGHTS

The plot for me was well executed.
I mean it wasn’t fast paced as I would have wanted it to but everything seem to fall into place.
There were no dull moments nor where there moments that you wouldn’t understand what was going on.
Ms. Armentrout made sure that the readers would devour every scene and every word and every action of the characters.
And she was successful in doing that.
I read her other book but I wasn’t as into it as much as this book.
This book was awesome! I couldn’t even find the right words.

[image error]

This book gives new light to Aliens.
Well I did like I am Number Four but I don’t think it was as enjoyable to read as this one.
And the writing was just so fluid for me.
It was as if a teenage girl was really telling the story. It was just so authentic.

TO RECOMMEND OR NOT TO RECOMMEND

TO RECOMMEND DEFINITELY!
I would have to say I enjoyed everything about this book start from the characters, the setting, the pace, the plot, the writing, the humor, everything.
I couldn’t find a miss from my part.
It was all too perfect for me.
I mean you all might not agree with me but yeah I think this book was just perfect.
And also did I mention that I love Daemon?! :D

omg fangirl ovaries Pictures, Images and Photos

A PERFECT 5! Or 10! Or 100! :D
134 likes · flag

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Obsidian.
Sign In »

Quotes Aria the Blue Fairy Liked

Jennifer L. Armentrout
“Thanks,” I muttered and added under my breath, “Douchebag.”

He laughed, deep and throaty. “Now that’s not very ladylike, Kittycat.”

I whipped around. “Don’t ever call me that,” I snapped.

“It’s better than calling someone a douchebag, isn’t it?” He pushed out the door. “This has been a stimulating visit. I’ll cherish it for a long time to come.”

Okay. That was it. “You know, you’re right. How wrong of me to call you a douchebag. Because a douchebag is too nice of a word for you,” I said, smiling sweetly. “You’re a dickhead.”

“A dickhead?” he repeated. “How charming.”

I flipped him off.”
Jennifer L. Armentrout, Obsidian

Jennifer L. Armentrout
“Beautiful face. Beautiful body. Horrible attitude. It was the holy trinity of hot boys.”
Jennifer L. Armentrout, Obsidian

Jennifer L. Armentrout
“I don't think he meant to kiss me," I said finally.
"What? Did he slip and fall on your mouth? Those things are known to happen.”
Jennifer L. Armentrout, Obsidian


Reading Progress

06/27/2012
13.0% "i dunno why i have waited so long to read this book! :) a good comeback book after my reading hiatus.

Daemon. <3 need i say more? :)" 8 comments
06/29/2012
22.0% "Time seemed to slow, every second stretching out before me, tantalizing and torturing, every breath i took. Waiting, wanting to show him whatever he was looking for as his eyes started darkened to a deep green. His face strained, as if he were waging an internal battle.

- *sigh* gosh i love Daemon. I'm addicted. <3"
06/30/2012
33.0% "this love-hate relationship between Katy and Daemon is growing on me. <3"
03/28/2016 marked as: read
show 1 hidden update…

Comments (showing 1-50 of 52) (52 new)


message 1: by Kim (new) - rated it 5 stars

Kim I love this book sooooooooo much!!!! Enjoy!!


Aria the Blue Fairy yeah i am already enjoying it kim! :) dont you just love daemon?


Novel Sandee drop by in the buddy reading section for Obsidian!


Franz Megan Awesome book! Daemon is HOTTTT!!


Eunice Oh my!!!! Hope you like this Sandee! I'm so freaking obsessed with this series! :DD


message 6: by Kim (new) - rated it 5 stars

Kim Yea Daemon is pretty delicious!!! lol


Aria the Blue Fairy @Eunice: ooohh yes i am! I am already hooked starting from the first chapter. Hehe. Its way way better than that other series that she had. :)

@kim: ohh yeah uber hot!


Aria the Blue Fairy waaaahhh! :) thanks sarah!
so excited for the traiiillleeerrr.
He kinda looks like adam lavine at least on my mobile phone. Gotta see that on my pc!


Matthew Ate Dee, where did you bought this book po? :)


Aria the Blue Fairy I got an ebook copy eh. Ordered it. :)


Matthew Ow. Okay po. :)


Aria the Blue Fairy do you use e-readers? I could lend mine if you want? :D


Matthew No po, Ate Dee. My eyes hurts when it comes to e-books. :)


Crystal Serowka LOVED this book!


Aria the Blue Fairy yep! :p just super amazing!


Crystal Serowka This review kicks so much ass.


Aria the Blue Fairy haha. :) thanks for liking it. thats cuz i enjoyed the book as much as i enjoyed reviewing it. Haha. Too much fan girl gifs though. Haha


message 19: by Mika (new) - rated it 5 stars

Mika Koga your review is so funny sandee! haha


Aria the Blue Fairy haha. I enjoyed reviewing this! haha. :)
i told you it was mostly me being fan girling about this book! :p


Eunice I'm so glad you enjoyed Daemon this book, Sandee! I was so so obsessed with this one. I was practically stalking Jennifer's blog every day just to check on some updates. LOL! Great review! :D

P.S. Have you read the laptop and homecoming scene in Daemon's pov?


Aria the Blue Fairy no! just the spaghetti and classroom scene! :p where do i get that??

Yep totally enjoyed Daemon this book!


Abegail Topado Outrageous. Haha. I should definitely read this one :D


message 24: by Eunice (last edited Jul 06, 2012 09:44PM) (new) - rated it 5 stars

Eunice Sandee (loves Ash Tallyn) wrote: "no! just the spaghetti and classroom scene! :p where do i get that??

Yep totally enjoyed Daemon this book!"


Homecoming Scene: http://jenniferarmentrout.blogspot.co...
Laptop Scene: http://jenniferarmentrout.blogspot.co...

Enjoy! :D


Aria the Blue Fairy thanks eunice! You are the best. <3


Aria the Blue Fairy yes abegail! :)
You MUST read this one!


Abegail Topado Haha. Okay. Gonna start tonight :)


Patrycja Loved your review, especially this: "Oh Daemon! Where were you when I fell in love with Ash!
You bad boy! You’re making me so unfaithful!"


Nymeria Perfect review for a perfect book such as Obsidian! It's one of my favorite book ever!!!


Aria the Blue Fairy @abegail: cant wait for your review of this!!

@patrycja: hahhaha who wouldn't be?? Daemon is just so hot! :)

@nymeria: well i just enjoyed reading it so did reviewing it. Glad you like it.


message 31: by Aqsa (new) - rated it 4 stars

Aqsa OH GOD! NOAH SHAW!!!!! I LOVE HIM! <33
AND DAEMON TOOO! OHH DAEMON!<333 I finished ONYX! <3 :DD


Aria the Blue Fairy You did? How was it?

I am so envious! :)

Have you read Noah's POV? So awesome!


message 33: by Aqsa (new) - rated it 4 stars

Aqsa IT WAS AMAZING BALLS! <3
So so good! I was crying in the end!! :''')

YES I DID.
IT WAS AMAZING!
NOAH IS AMAZING! <3 :')


Aria the Blue Fairy Yeah!
i hate how he couldn't really express how he feels from the start towards Katy. And he was being a total asshole but still being totally loveable despite that! Waaaaahh. I love Daemon!

It was a different thing for Noah. Love at first sight. Haha. He wasn't an asshole like Daemon but equally tempting.

Ohhhmmyygosssh!


message 35: by Aqsa (last edited Jul 09, 2012 11:34AM) (new) - rated it 4 stars

Aqsa Oh Daemon is just a darling in Onyx!
oh you'll love him even more! <333

OHHH MYYYY!
I JUST LOVE NOAH SHAW
and plus he's british!!!
I just--- I HAVE THIS THING for british guys! :')) They are so sexxxy. <33 they're accent especially!
Did you read that excerpt from The Evolution Of Mara Dyer??
Man. It was SO HOTT. <3
Noah is such a tease!
and did you read the beginning of The Evolution aswell? I think It was the first chapter or so! :'D I loved it! <3


message 36: by Chris (new)

Chris Sorensen Sandee - you're friggin animated gifs are hysterical! A picture is LITERALLY worth a 1,000 words:-)


Aria the Blue Fairy Yeah! Hahaha. I so love putting gif's on my reviews! Especially on this one. :p


Abigail oh... Noah and Daemon... And don't forget Dimitri!!!!


Nicole Tavernese I loved you review!! Thats just what i felt!! Though what book were you talking about with the name Ash as the main guy? Ive been coming up blank! If you could help me out here :)


Aria the Blue Fairy Ash is actually from The Iron fey series. If you haven't read it yet I definitely suggest you do. :))
Thanks for reading my review @Nicole!


Nicole Tavernese Oh!!! I actually have read! I guess I didn't put 2 and 2 together lol! It's a good series :)


Aria the Blue Fairy Nicole wrote: "Oh!!! I actually have read! I guess I didn't put 2 and 2 together lol! It's a good series :)"

Totally agree. :) have you read the Lost Prince already?? :)


Nicole Tavernese No not yet have you? if so is it good?


Aria the Blue Fairy Yeah its very very good! :)
I suggest you get your hands on a copy. NOW! :)


Nicole Tavernese Ahaha will do thanks :D


Bryee o.o who is noah shaw??


ari ❀ omg yes yes yes! i just finished the book and i am absolutely i love with it. *internally fangirling*


Aria the Blue Fairy Alina wrote: "omg yes yes yes! i just finished the book and i am absolutely i love with it. *internally fangirling*"

lol so happy you loved it too! :D


Lizzie I absolutely love this series!! Even though Daemon is kind of an asshole, deep down he's sweet! Ugh, I'm in love with him!!!


Melissa (Ever So Mela) Where do I find Noah Shaw?! :D


« previous 1
back to top