Lea Azleeya's Reviews > The Unsung Hero

The Unsung Hero by Melur Jelita
Rate this book
Clear rating

by
62591108
's review

really liked it

The Unsung Hero... Novel yang tak mengecewakan jalan ceritanya.. Cuma novelnye agak tebal.. Tebal yang melampau.. hehe..

The Unsung Hero by Melur Jelita ni bukanlah novel biasa-biasa seperti novel lain yang agak klise dengan jalan cerita cintanya.. Novel ni banyak terisi dengan ilmu pengetahuan yang kita boleh ambil.. Banyak bende yang aku tak tahu pasal lebah, dah aku tahu serba sedikit.. Terselit juga ilmu agama di dalamnya yang mungkin boleh memberi kesedaran pada kita.. Tentang tempat-tempat menarik diluar negara mahupun dalam negera.. Dapat memahami budaya da adat resam orang kelantan kerana kisahnya berkisarkan kisah orang kelantan.. Tentang buku juga banyak diceritakan dalam novel ni.. tentang kekeluargaan.. percintaan jarak jauh dan pelbagai lagi lah.. Kiranya terlalu mewah dengan ilmu novel The Unsung Hero ni..Mungkin sebab itulah ketebalannya melampaui batas.. hehe..

Yang mengaitkan cerita dengan tajuknya The Unsung hero adalah berkenaan Komando Vat 69 yang tidak diketahui kewujudannya.. Pekerjaan ini dirahsiakan kerana ianya sangat sulit dan merbahaya jika diketahui umum.. Banyak diceritakan tentang Vat 69 ni kerana hero dalam cerita ni iaitu Irvan adalah seorang komando Vat 69, wira yang tidak didendang..

Dengan novel ni, kita juga dapat menyelami hati seorang gadis bernama Maryan yang sangat baik, lemah lembut, sopan santun dan boleh dikatakan wanita akhir zaman yang terlalu patuh dan menurut sahaja kata ibu bapanya tanpa sebarang bantahan sehinggakan jiwanya tertekan dan memberontak akibat terpaksa patuh juga pada apa yang dia tak suka.. Huh, aku yang membaca ni pun rasa tekanannya tau.. Sampaikan nak sambung belajar pun dihalangnya.. Adehh.. Terkongkong...

Aku suka watak haziq yang lembut.. Dia abang susuan Maryam.. Dialah penghibur hati Maryam dan sangat memahami Maryam... Aku sendiri pun terhibur dengan watak haziq yang gila-gila tu..

Hurmm aku baca novel ni seolah-olah novel ni hidup.. Seolah-olah novel ni adalah kisah benar dan semua watak tu benar.. Tahniah penulis kerana menghasilkan karya yang sangat menarik ini... Ilmu yang terlalu banyak didalamnya.. Boleh feel dengan ceritanya sekaligus kutip ilmu yang ada didalamnya.. Terbaik!!
1 like · flag

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read The Unsung Hero.
Sign In »

Reading Progress

October 1, 2017 – Started Reading
October 12, 2017 – Shelved
October 12, 2017 – Finished Reading

No comments have been added yet.