Christine Bonheure's Reviews > Cocaïne

Cocaïne by Aleksandr Skorobogatov

Bevreemdende roman, precies ontstaan in één lange drugsroes. Je raast als lezer doorheen een ratjetoe van verhalen. Dit boek lijkt me geschreven met een opgeheven middenvinger: ik doe als schrijver mijn verdomde zin en wie gaat me dat verbieden? Chapeau dat de uitgever daarin meegaat, maar de lezer krijgt het zo wel moeilijk. Het verhaal scheurt van het ene ongeloofwaardige feit naar het andere. Als een personage commentaar geeft op een verhaallijn, wordt die aangepast, of wordt het personage als straf gewoon geschrapt. Soms bevind je je in het midden van een sprookje, dan weer ben je getuige van pure horror. De stijl, originaliteit, humoristische herhalingen én het verhaal van de konijntjes kon ik wel pruimen, maar het toenemende geweld naar het einde was echt niet mijn meug. Roman van een ingeweken Russische schrijver die zich in gastland België niet thuis voelt, zegt het nawoord. Ik wens Aleksandr een mooier en beter leven. Lees ook mijn blog over dit en andere van Aleksandrs boeken: https://c-bon.org/serendipiteit/

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Cocaïne.

August 26, 2017 – Started Reading
August 27, 2017 – Shelved