David Munch's Reviews > Universets mørke - sci-fi horror antologi

Universets mørke - sci-fi horror antologi by Henrik Sandbeck Harksen

En samling af flere historier, som kommer godt rundt i science fiction verdenens hjørner, og derved ikke lukker sig inde i 'streamlinede' fortællinger, som science fiction genren jo generelt godt kan finde på. Mit eneste større kritikpunkt er at bogen ville have haft godt af en ekstra omgang gennemlæsning, da enkelte historier har mange stave- og grammatiske fejl.

Majbrit Høyrup: “Killinger” - Min favorit. Den er mørk, anderledes men simpel i sin opbygning, og får etikken op til diskussion. 4/5 stjerner.
Patrick Leis: “Starten på en krig” - Endnu en klassisk scifi fortælling om bord på et rumskib. Lidt uinteressant i sin fortælling og forudsigelig. 3/5 stjerner.
Anna Line Søgaard: “Mikromennesker” - Mærkelig historie som ikke sagde mig ret meget. 2/5 stjerner.
Thomas Daugaard: “Ud over kanten” - Ægte science fiction møder H.P. Lovecraft. En okay historie som dog ender ud i afslutning som er lidt for udefinerbar til at forblive interessant. 3/5 stjerner.
Lars Ahn Pedersen: “Slagtehus 13” - Et uinteressant indblik i hvordan den virtuelle verden kan blive en del af vores hverdag. En historie som er fortalt mange gange før. 2/5 stjerner.
Klaus Æ. Mogensen: “Universets mørke” - En meget mørk historie som opstiller for mange spørgsmål og for få klare svar, pakket ind i porno. Den fremstod for mig mest som en pervers persons fantasier efter for mange besøg på manga pornosider, frem for en reel dyb historie, som ellers kunne have været interessant. 2/5
Flemming R. P. Rasch: “Chalmers verden” - En mere teknisk scifi fortælling som egentligt var ganske interessant, men som havde nok tanker bag sig til at den burde have været udvidet til en længere historie. 3/5 stjerner.
Lars Kramhøft: “Cestoda” - En sjov fortælling om hvad der sker på efterskoler i det mørke Jylland, simpel og ligetil. 3/5 stjerner.
A. Silvestri: “Itu” - En fin historie om hvad der kan ske på en almindelig dag hvor tingene ikke er som de plejer. Historien var egentligt fint skrevet, om end den endte ud med at være irriterende at læse pga. den måde forfatteren har valgt at portrættere hovedkarakterens tanker. 3/5 stjerner.
Kristoffer J. Andersen: “Ildskolopendrene” - Som udgangspunkt en fin historie om interaktionen med dyrelivet på en fremmed planet. Det trækker dog godt ned at historien er FYLDT med stavefejl. 2/5 stjerner.
Aske Munk-Jørgensen: “Svaret” - En god historie, baseret på en klassisk scifi-opsætning i form af 'noget' som kommer om bord på et rumskib og laver ravage. Gode karakterer, og en god dynamik. 4/5 stjerner.
Jesper Rugård Jensen: “Undergangen” - Et interessant præmis, men en historie som ikke udvikler sig til at være noget specielt spændende og karaktererne er flade. 3/5 stjerner.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Universets mørke - sci-fi horror antologi.

August 24, 2017 – Started Reading
August 24, 2017 – Shelved