Noora's Reviews > Kesä

Kesä by Karl Ove Knausgård

Tämä oli ensimmäinen teos Knausgårdilta jonka olen lukenut. Hänen kirjojaan on kyllä suositeltu (ja hehkutettu) minulle useaan otteeseen, mutta vasta nyt sellainen osui kohdalleni...ja olin vähän pettynyt. Kesä on kuin lukisi jonkun päiväkirjaa; se koostuu kirjoittajan kesän 2016 kokemuksista, erilaisten, lähinää kesään liittyvien sanojen kuvauksista ja lyhyestä kuvitteellisesta kertomuksesta, jonka yhteytty muuhun tämän kirjan osiin en oikein hoksannut.
Parhaiten tämä sopii luettavaksi hiljaisina hetkinä, jolloin on valmis antamaan vähän itsestään, koska nopeasti ja hätäisesti luettuna tästä teoksesta tuskin saa paljoa irti. Vaikka tämä olikin vähän tylsähkö luettava niin mukana oli silti hienoja ja oivaltaviakin kohtia. Kirjan parasta antia on ehdottomasti nämä erilaisten kesään liittyvien sanojen kuvaukset.

Maailmaa ei voi kääntää, mutta sitä voi ymmärtää, kunhan pitää mielessään sen yksinkertaisen periaatteen, että missään, mitä maailma kertoo valtavalla elämänmuotojen ja eliöiden kirjollaan, ei ole perässä kysymysmerkkiä vaan huutomerkki.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Kesä.

July 21, 2017 – Started Reading
July 21, 2017 – Shelved