Elsje's Reviews > Zen en de kunst van het motoronderhoud: een onderzoek naar waarden

Zen en de kunst van het motoronderhoud by Robert M. Pirsig

Jul 29, 2011

bookshelves: read-2011

Een Golden Oldie, dit boek van Pirsig, dat al tijden in mijn kastje met ongelezen boeken stond te wachten op het perfecte moment. En kennelijk was het nu zover. Wat een boek! Ben blij dat ik het nooit eerder gelezen heb, want ik vrees dat ik er op jongere leeftijd minder van genoten zou hebben dan nu het geval was.

Het verhaal
De ik-persoon maakt samen met zijn zoon en een bevriend stel een motorreis door de States. In de lange uren dat ze over de achterweggetjes rijden houdt hij voor de lezer een hele filosofische verhandeling over zijn zoektocht naar de inhoud van het begrip 'Kwaliteit'. En de derde reis die we meemaken is de reis naar de persoon die hij vroeger was en war het verschrikkelijk mee misgelopen is.

Ik heb zelden zoveel ezelsoortjes in een boek aangebracht. Maar ze hier gaan overtypen doet mijn eigen reis in het boek onrecht. Dus geen quotes vandaag. Maar wel: 5 sterren!

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Zen en de kunst van het motoronderhoud.

July 29, 2011 – Started Reading
July 29, 2011 –
4.63% (Mass Market Paperback Edition)
July 29, 2011 – Shelved
July 29, 2011 –
6.6% "Ik ben er nu al door gegrepen!"
August 2, 2011 –
16.09% "Rustigjes aan het genieten. Helemaal zoals het hoort volgens de schrijver..."
August 3, 2011 –
August 25, 2011 –
September 2, 2011 –
September 5, 2011 – Shelved as: read-2011
September 5, 2011 – Finished Reading

Elsje "Ik lees een paar zinnen, wacht dan tot hij (zijn zoon, Elsje.) komt met zijn gebruikelijke tussenronde van vragen, beantwoord ze, lees dan weer een paar zinnen. Klassieken laten zich zo goed lezen. Zo moeten ze ook geschreven zijn. We zitten soms wel eens een hele avond te lezen en te praten en komen dan tot de ontdekking dat we pas twee of drie bladzijden zijn opgeschoten."

message 2: by Neil (new)

Neil Mudde Hoe heerlijk zo van een boek te genieten! Ik weet niet wat ik zonder een boek zou doen!
mvrgr

Emma Covertje er bij geplakt omdat ik zelf zo veel van het noek houd :))