Matti Karjalainen's Reviews > Titaanien kirous

Titaanien kirous by Rick Riordan

Fantasiaseikkailua, toimintaa ja kreikkalaista jumaltarustoa yhdistelevän Percy Jackson -nuortenkirjasarjan kolmannessa osassa "Titaanien kirous" (Otava, 2009) nuori puoliverinen heeroksemme joutuu etsimään Artemis-jumalatarta sekä ystäväänsä/ihastustaan Annabethia, joka on kadonnut Mantikhorosta (tässä vaiheessa minun yleissivistykseni teki tenän) vastaan käydyn taistelun jälkeen.

San Franciscon liepeille huipentuvaan juoneen sekoittuvat myös Artemista palveleva teinimetsästäjätär Zoë, Mansikiks nimetty myyttinen merilehmä, nippu erilaisia Jumalia, Nemean leijonan kaltaisia taruolentoja ja hirviöitä sekä Sopwith Camel -hävittäjä. "Titaanien kirous" loppuu jännittävään juonenkäänteeseen, joka saa ainakin allekirjoittaneen odottamaan mielenkiinnolla seuraavaa osaa.

Lukija viihtyy melko nopealukuisen kirjan parissa hyvin, sen verran jouhevasti tarina rullaa eteenpäin. Riordanin puutteeksi on tosin sanottava, että hän kirjoittaa hieman kaavamaisesti: sarjan jokainen romaani on ollut rakenteeltaan hyvin samantapainen - ongelma, joka vaivasi myös ensimmäisiä Harry Pottereita - mikä saattaa vaivata aikuisempaa lukijaa, mutta varsinaiseen kohderyhmäänsä kirja uppoaa varmaan suuremmitta mutinoitta.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Titaanien kirous.

Finished Reading
July 25, 2011 – Shelved