Anetq's Reviews > Robotterne kommer: Om en fremtid uden arbejde

Robotterne kommer by Martin Ford

bookshelves: non-fiction

En udmærket og realistisk gennemgang af mulige fremtidsscenarier, når robotterne kommer og overtager det meste af arbejdet for os. Og vi kommer meget længere under overfladen end de sædvanlige fremtidsoptimistiske Kurzweill-disciples slideshows i stilen "Wuuuuhuuu fremtiden kommer med selvkørende biler lige om lidt" (Ja og hvad så?). Vi kommer godt ned i både global og nationaløkonomi, alle de mekanismer der er på spil, og hvad de førende eksperter mener om fremtiden - og Ford citerer ikke kun dem han er enige med, så det er en bred orientering i feltet. Undervejs kommer vi både omkring i økonomisk historie, arbejdsmarkedspolitik, nanoteknologi, Kurzweills kult og deres drømme om udødelighed. Og der er argumenteret grundigt for, hvorfor kriserne historisk og genopretningen derefter ikke længere er, hvad de var engang. Med andre ord: Hvordan er vi kommet hertil, hvor langt er vi (længere end mange tror), og hvad betyder det for os alle (for det er ikke kun de andres (uuddannede job, der forsvinder)

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Robotterne kommer.

January 8, 2017 – Started Reading
January 8, 2017 – Shelved