Rikke Simonsen's Reviews > Skyggesider

Skyggesider by Christina Bonde

19885314

bookshelves: mystery, owned-books, for-review, signed-books, paranormal, reviewed

Jeg har længe manglet ord for denne bog. Det allerførste jeg vil påpege er, at den er unik. Jeg har aldrig nogensinde læst en bog som den her, hvilket den skal have stor ros for. Normalt kan man altid sammenligne bøger med andre bøger, men den her formår virkelig at skille sig ud fra alt, jeg nogensinde har læst. Derudover var den meget mystisk, og en sand pageturner - man vil simpelthen gerne løse 'gåden', og finde ud af hvad, hvordan, hvem, hvorfor og hvornår?

Desværre kunne jeg ikke rigtigt forbinde mig selv med hovedpersonen, og derudover så føltes første halvdelen af bogen meget 'krimi-agtig', hvilket normalt ikke lige er min smag. Jeg følte hele tiden, at man som læser blev stillet over for nogle nye spørgsmål, og jeg havde svært ved at afgøre, om det gjorde mig spændt eller nærmere irriteret. Til sidst havde jeg lidt følelsen af, at jeg havde flere ubesvarede spørgsmål end da jeg startede bogen - men jeg tror simpelthen det er fordi, at jeg ikke har forstået bogen, måske. Men nervepirrende og en anelse skummel - det er den i hvert fald!

"Nogle drømme efterlod altid en uforløst følelse der blev siddende i kroppen, længe efter drømmen havde sluppet sindet. Og nogle drømme slap aldrig. Som med stjernerne var de der hele døgnet, men blev kun synlige om natten." - citat side 40.

Jeg var helt opslugt af prologen, og jeg tror måske bogen havde fanget mig mere, hvis den pige, der blev skrevet om dér, egentlig var hovedpersonen i resten af historien. Jeg kan sagtens se, hvorfor vi har den hovedperson som vi har, men hun var bare ikke min kop te. Det er dog et spændende plot, som Christina Bonde har formået at skabe, og jeg blev overrasket og forfærdet gentagende gange. Den er meget anderledes end det, som hun før har skrevet, men jeg tror også denne bog rammer et lidt ældre publikum end de forrige.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Skyggesider.

August 15, 2015 – Shelved
August 15, 2015 – Shelved as: to-read
August 15, 2015 – Shelved as: mystery
November 9, 2015 – Shelved as: owned-books
November 9, 2015 – Shelved as: for-review
November 10, 2015 – Shelved as: signed-books
January 18, 2016 – Started Reading